2024-12-22, 00:44
Medlem
Revelationss avatar
Det här kommer leda bara till fler skjutningar...

Jag bor i Norrköping men känner varken snubben eller till hans musik.
Men det är någons son, bror, kusin som har blivit mördad.

Kom igen, han var vuxen, han visste vad han håller på med, men just det gör det mer tragiskt för hans familj. Man kan inte göra något åt det. Men det gör ändå ont att förlora någon man älskar, oavsett vad han/hon håller på med.
Tänk om ditt syskon i 25 års åldern hamnade i kriminella kretsar. Du tycker inte om det, men du kan inte göra något åt det. Och så han eller hon blir avrättad på det här sättet.

Stackars familj, fan. Hoppas ni tänker vad ni skriver. Det kan lika bra vara vem som helst, beroende på uppväxten. Människor födds inte onda.
Citera
2024-12-22, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
De är nog inte så svårt. Filmen går säkert att spåra. Dom som planerat det här brukar vilja skryta för att få status, och det finns säkert en otaglig mängd med spår på plats och runtomkring?

Ja de ska bli intressant att se om någon månad hur det har gått.
Jo, stämmer såklart.
Men kling o klang kommer nog hitta sätt att sabba det ändå.
Såsom är deras motto

Dock ja!
Ska verkligen bli intressant, ställer mig högst tveksam till att polisen kommit någonstans i utredning om en månad

Får se om de kan överraska mig!
Citera
2024-12-22, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations

Kom igen, han var vuxen, han visste vad han håller på med, men just det gör det mer tragiskt för hans familj. Man kan inte göra något åt det. Men det gör ändå ont att förlora någon man älskar, oavsett vad han/hon håller på med.
Tänk om ditt syskon i 25 års åldern hamnade i kriminella kretsar. Du tycker inte om det, men du kan inte göra något åt det. Och så han eller hon blir avrättad på det här sättet.

Stackars familj, fan. Hoppas ni tänker vad ni skriver. Det kan lika bra vara vem som helst, beroende på uppväxten. Människor födds inte onda.

Om du ställer dig framför en bil som går i 100 km/h riskar du att dö.
Om du går med i kriminella nätverk risker du att dö.
Personen var vuxen och hade ett eget val
Ingen använder familjen som diskussionsunderlag.
Folk kritiserar kriminella i Sverige och deras värdelösa nätverk
Minns du vad jag sa? Om du går med i kriminella nätverk risker du att dö.
Tyvärr föll han offer för meningslöst våld, men han hade också ett val.
Citera
2024-12-22, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Filmen ligger ute på ync graphic.

Ett land som hamnar på Ync har fan ingen framtid. Alla vet att det till 99% endast existerar våldsfilmer från fattiga u länder eller ickefungerande länder där. Nu är vi också där. I gott sällskap av länder som Syrien, Guatemala, Kenya, Nigeria, Mexiko, Haiti, El Salvador.

Klippet verkar dessutom ha fler visningar än vad klipp på den sidan brukar ha.
Citera
2024-12-22, 01:08
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

Jag håller med. Det är tragiskt. Men de bryr sig inte. Det finns inga gränser längre och det skrämmer mig.
Citera
2024-12-22, 01:08
Medlem
Fan vad bra. Detta är vad dagens ungdomar behöver se på internet. Inte gangsters som visar upp sina pengar och horor, utan de sista ögonblicken där de ligger ensamma, livrädda och ber för sitt liv på ett smutsigt parkeringshusgolv innan det är godnatt för alltid.

Sedan känns det självklart att skytten sitter i häktet innan året är slut och kan spendera närmaste decennium eller två med att fundera på hur han ska gå vidare.
Citera
2024-12-22, 01:11
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannemanne1
Videon är så galet vidrig. Hur kan man vara så kall och bara skjuta mot någon. Inte tufft någonstans. Usch jag spyr på alla inom gängkriminaliteten, även han som dog..

Våld föder våld. En anledning till att det bara blir värre hela tiden. Hämnd på hämnd.

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nu har jag endast. Sett filmen en gång igår, när den kom ut. Det enda jag har att anmärka på är att skytten kunde ha hållit sig lite kallare och väntat till BO öppnat bildörren och skjutit från lite närmare håll, strax innan offret skulle sätta sig i bilen.

Detta hade medfört att BO blivit instängd mellan bil och skytt. Skytten hade genom detta sätt minimerat misstag och hade inte behövt använda så många onödiga skott samt jaga efter för att slutföra uppdraget.
Nu är jag petig

Säkrare att börja skjuta från avstånd om det skulle uppstå problem med vapnet. Alla vapen kan klicka, även ett kvalitetsvapen som en Glock med simpel mekanik som är gjord för att vara så pålitlig som möjligt. Ett simpelt rödpunktssikte hade dock ökat träffsäkerheten avsevärt. Till och med ett billigt från Kina.

Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Vet man varför han sköts ihjäl?

Misstanke om att han lurade en vän till en kolgrill där hans vän mördades.
Citera
2024-12-22, 01:20
Medlem
Länkar igen videon.

https://imgur.com/a/ulG6bEF
Citera
2024-12-22, 01:21
Medlem
Studsbolls avatar
Det är uppenbart att det finns en korrelation mellan att vara rappare och dö våldsamt. Det som är komiskt är att det inte ens handlar om blatteri per se; jag har lyssnat på denne pajasen och han låter EXAKT som Einar. Samma brytning, samma vokabulär. Det är en smutskultur som bygger på utanförskap och som applåderas av P3.
Citera
2024-12-22, 01:21
Medlem
Citat:

Jo det kan man göra om man är insatt i sina barn och prioriterar deras uppväxtmiljö framför annat. Det går. Om man har ett barn på glid som hamnat i fel miljö, då kan man flytta från exempelvis Malmö till Umeå. Gör man inget och hoppas på det bästa får man ta konsekvenserna. Låter man sina barn växa upp i en förort och umgås med problembarn, då är man medskyldig.

Jo vissa människor föds onda. Eller snarare med empatistörning, impulsivitet, lättväckt aggressivitet. Det i sig leder till onda handlingar. Speciellt om man växer upp i en förort.
Senast redigerad av Malapagos 2024-12-22 kl. 01:24.
Citera
2024-12-22, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är uppenbart att det finns en korrelation mellan att vara rappare och dö våldsamt. Det som är komiskt är att det inte ens handlar om blatteri per se; jag har lyssnat på denne pajasen och han låter EXAKT som Einar. Samma brytning, samma vokabulär. Det är en smutskultur som bygger på utanförskap och som applåderas av P3.

Det är ett självvalt utanförskap ska tilläggas. Man gillar och tycker om att vara annorlunda och missanpassade. Redan när jag gick i lågstadiet i en skola i stan, i centrum, så hade vi några invandrarbarn i klassen. Deras föräldrar ville inte att barnen skulle gå skolan i deras utanförskapsområde så de skickade de till stan. Ingen av de blev kriminell eller ens arbetslös.
Citera
2024-12-22, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Våld föder våld. En anledning till att det bara blir värre hela tiden. Hämnd på hämnd.

Säkrare att börja skjuta från avstånd om det skulle uppstå problem med vapnet. Alla vapen kan klicka, även ett kvalitetsvapen som en Glock med simpel mekanik som är gjord för att vara så pålitlig som möjligt. Ett simpelt rödpunktssikte hade dock ökat träffsäkerheten avsevärt. Till och med ett billigt från Kina.

Misstanke om att han lurade en vän till en kolgrill där hans vän mördades.

Du är helt ute och cyklar, han vart inte mördad för att han ”lurade” sin vän. Detta var gängrelaterat, andra sidan ville statuera exempel och visa att det är dem som bestämmer. Allt handlar om droghandel & att andra sidan vill ta över områden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in