2024-12-19, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Vad tråkigt att det skar sig så mellan Costner och serieskaparna att han inte ens kunde vara med och för ett värdigare avslut. Dödad av en flock vargar eller nåt.
Vad var de oense om då?

Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Jamie insnärjd i plan att ett stort företag skall ta över Duttons mark och i gengäld får han support politiskt. Han har relation med kvinna fr företaget( jurist) som förstått att han lider svårt sv hur Beth är pain in ass på flera sätt, han insiunerar atr hon behöver be gone. Men verkar som att off screen-händelser orsakat manusförfsttare att göra en switch gällande vem som skall bort.

Boskapem har flyttats till Texas för att beta under vintern. Grasserar ngn sjukdom från bisonoxar som tvingar bort djuren. På så vis får vi se mer av ranch 6666.

Rip och Beth har gift sig så det var och blir mycket scener om deras relation. Han vet inte om att hon inte kan få barn. Jag minns inte om det framgick i s 4 eller början på 5 att hon gjorde abbort som tonåring men att den innebar sterilisering samtidigt då abboren utfördes på en indianklinik. Jamie tog dit henne. Vilket Beth är arg över. Fortfarande.
Då får vi väl se mer av Jimmy och hans tjej, så det var väl hela avsikten med att flytta en person dit? Beth berättade tidigare för Rip att hon aldrig kunde få barn. Rip sa att han ändå inte ville ha barn.
Citera
2024-12-19, 13:14
Medlem
EltonToilets avatar
alltså de mördar folk till höger och vänster i varje avsnitt helt utan konsekvenser ..... frågan är om jag ens ser klart säs 1
Citera
2024-12-19, 14:14
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EltonToilet
alltså de mördar folk till höger och vänster i varje avsnitt helt utan konsekvenser ..... frågan är om jag ens ser klart säs 1

Säsong ett handlar till stor del om en presentation av personerna och varför de är som de är. Följande säsonger har mer driv och håller ihop på ett bättre sätt. Upplägget av serien har påverkat andra nyare serier, exempel The Landman med Billy Bob Thornton.
Citera
2024-12-19, 17:50
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Säsong ett handlar till stor del om en presentation av personerna och varför de är som de är. Följande säsonger har mer driv och håller ihop på ett bättre sätt. Upplägget av serien har påverkat andra nyare serier, exempel The Landman med Billy Bob Thornton.

Hmm låter intressant, Bill Bob är ju helt enastående...får ta och kolla upp The Landman helt enkelt. Tackar för tipset
Citera
2024-12-21, 23:52
Medlem
Sista säsongen så jäkla tråkig, särskilt efter (den allt för långa) pausen, ingen handling och driv, alldeles för långa tagningar på cowboys som rider och gör stunts. När Costner försvann tappade det dynamiken, även Beth blev tråkigare då karaktären delvis drevs av daddy issues.. så har ju något år passerat och hon har blivit mindre sexig också, nu stör jag mig mycket mer på hennes harmynta överläpp. De måste bytt manusförfattare också eller? Sedan blev det någon/ett par säsonger för mycket, hade räckt med typ tre; en där de slåss mot indianerna, en mot politikerna, en mot big corporate..

Mitt i var den en av mina favoritserier, även min andra senare favorit succession förstördes i sista säsongen..
Citera
2024-12-22, 17:49
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Sista säsongen så jäkla tråkig, särskilt efter (den allt för långa) pausen, ingen handling och driv, alldeles för långa tagningar på cowboys som rider och gör stunts. När Costner försvann tappade det dynamiken, även Beth blev tråkigare då karaktären delvis drevs av daddy issues.. så har ju något år passerat och hon har blivit mindre sexig också, nu stör jag mig mycket mer på hennes harmynta överläpp. De måste bytt manusförfattare också eller? Sedan blev det någon/ett par säsonger för mycket, hade räckt med typ tre; en där de slåss mot indianerna, en mot politikerna, en mot big corporate..

Mitt i var den en av mina favoritserier, även min andra senare favorit succession förstördes i sista säsongen..
Sista avsnittet var ett värdigt slut samtidigt som karaktären Beth fick en bra förklaring.
Citera
2024-12-23, 14:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90

Men exakt. Detta jävla ridande hela tiden. Kommer ju givet inte ens börja kolla på den nya serien 6666 lär ju bara vara sådan skit.

Nu är det mer som man snabbspolar förbi allt när det är Cowboys och ser bara på det som är intressant. Men även det intressanta är det mindre av numera.
Citera
2024-12-23, 14:32
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men exakt. Detta jävla ridande hela tiden. Kommer ju givet inte ens börja kolla på den nya serien 6666 lär ju bara vara sådan skit.

Nu är det mer som man snabbspolar förbi allt när det är Cowboys och ser bara på det som är intressant. Men även det intressanta är det mindre av numera.

Instämmer. Jag såg tre avsnitt men tröttnde på deras maktkamper mellan klanerna, de eviga hästarna, slagsmålen. Tjusiga bilder men ointressant. Jag har ingen lust att ägna enormt mycket tid åt detta.
Citera
2024-12-23, 14:52
Medlem
srsbizs avatar
Sista delen av säsong 5 kvalar nog in på bland de sämre säsonger av TV jag har sett senaste åren. Nästan GoT varning. Helt ärligt hade nog ett avsnitt räckt för att täcka det som hände. Även tydligt att Costner bar serien. Att man väntade nästan två år på detta skräp...
Citera
2024-12-23, 20:09
Medlem
älskar att titta på taylor sheridan serier som han gör nu, dom är så cornyga me sina amerikanismer så man cringar.

sedan att taylor skall skriva in sig som den största och ballaste killen som alla bara hatar. han hästpiruetter vinner allt....
Citera
2024-12-23, 20:37
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flothoff
älskar att titta på taylor sheridan serier som han gör nu, dom är så cornyga me sina amerikanismer så man cringar.

sedan att taylor skall skriva in sig som den största och ballaste killen som alla bara hatar. han hästpiruetter vinner allt....

Det är verkligen en serie för folk som inte tänker så mycket
Citera
2024-12-23, 21:53
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flothoff

Jag både vill och inte vill tipsa dig om Lioness säsong 2 om du inte sett den. Om du tycker han är pinsam i denna serien så behöver du stålsätta dig om du skall klara den serien.

Fysiskt smärtsamt att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in