Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Ja eller hur, det är oklart vilken ände av hårstrået det handlar om.
Och ville SKL verkligen göra sitt jobb? Med tanke på KOORTIS erfarenheter, undrar man .....
Varför kollade man inte noggrannare på detta hårstrå?
Jag vet inte vilka raser det var, men det bör ju ha varit bondkatter.
Jag har svårt att tänka mig att M höll sig med raskatter.
I början av 80-talet hade hon iaf en svartvit hankatt.
Denna Monika är det ju svårt att sluta fundera på.
En av Vasastans farligaste personer (som bodde i en av Vasastans farligaste lägenheter) väckte inte utredarnas intresse överhuvudtaget.
Men man är ju inte förvånad.
Nej, det är otydligt och det hade varit önskvärt med en mer utförlig beskrivning av vad det konstiga bestod i.
Det tycks röra sig om en arbetsanteckning, som är lite slarvigt nerklottrad för hand. Någonstans bör det finnas ett mer officiellt utlåtande, där det möjligen finns mer information.
Turerna med Koorti är verkligen uppseendeväckande!
Ja, Monika är en fascinerande och alltför förbisedd karaktär i det här sammanhanget. Det låter rimligt att hon höll sig med bondkatter, men noteringen om katthåret påminde mig återigen om det bristande polisiära intresset för henne.
I mina ögon var hon en person som mycket väl kan ha haft kontakt med personer kring Catrine, såsom Vinof, men som fallit mellan alla stolar eftersom hennes ålder, kön och fysionomi stod i stark kontrast mot hennes farlighet.
Som jag förstår det har hon aldrig blivit hörd i da Costa-utredningen, men även om hon hade blivit det är jag övertygad om att polisen hade betraktar henne som relativt harmlös.