2024-12-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Typ ett par miljoner i veckan enligt ryssbotarna, men nu är jag nog lite OT. Ber om ursäkt.

MVH/Gnomegirl

Det är alltid knepigt att veta hur många som dör och hur många som får så svåra skador att de inte mer är stridsdugliga.
Från det här forumet fick jag veta att 1.500 ryska soldater har dött i Kursk. Från ett flertal andra källor har 12.000 ukrainska soldater dött i Kursk. Men den siffran är flera månader gammal.

Jag tror att hela Kursk grejen var att man skulle se hur länge striderna skulle vara - om antalet soldater som deltar i dem är jämställda. Också i form av vapen och utbildning skulle det vara lika. Så Ukraina skickade sina elitsoldater till Kursk och Ryssland skickade Tjeitjenerna och några till.

Först så kunde ukraina ta sig långt in i Kursk, för det är nästan obebyggt. De sköt sönder en ambulans på utryckning med patienter i (det fick vi se) och gamlingar som de terroriserade (fick vi också se) INNAN ryssarna kom.

I detta nu har ukrainarna grävt ner sig i skogarna medan de väntar på vapen, mat och att bli avlösta av andra ukrainare. Men det verkar som om Tjeitjenerna driver dem till stora inhängnader och sist jag hörde var det 700 ukrainska soldater som var fast i en sådan inhängnad.

Jag tycker att det verkar som om Tjeitjenerna är de bästa krigarna. Det tyckte ISIS också, enligt vad någon av ISISledare har uttalat för media.
Citera
2024-12-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, väst hjälpte inte Ryssland mycket men därimot andra östländer. Till slut fick ryssarna själva ta hand om sin industri, korruption och folk med hjälp av Putin. Sovjet behövde inte CNC teknik för man hade en stor arbetskraft och att tjäna pengar genom att sparka folk var inte intressant för kommunisterna. Idag har Ryssland egen CNC-teknik tillsammans med allt annat. Det man är efter i är halvledare i stor produktion.

Nej, det är ingeting vi behöver från Ryssland mer än gas, olja och mineraler. Vår industri skyddas på det viset och vi gör oss inte beroende.

Det var heller ingentig av vikt vi behövde från Ukraina men vi gav landet en massa löften bara dom gjorde som vi ville, EU, NATO och att slåss mot Ryssland. Ukraina var ett av Europas fattigaste länder och istället för att ta hand om och utveckla sin sovjetindustri ville råskinnen i väst sätta alla kort på NATO och EU ... och se hur det gick.

Det är därför BRICS skapades, det blir ett handelsblock som blir oberoende av våra nycker och teknik. Välkommen till nutiden.
Du är både okunnig och historielös, till och med extremt okunnig. (påståendena om CNC om vars historia du ingenting vet)

Vi räddade Putin, Putin stoppade vinsten av all utveckling i egna och i oligarkers fickor.

Rysslands utveckling blev till lyxkonsumtion i väst, de stackars medborgarna fick ingenting.
Inte ens rinnande vatten och toaletter…
Blingblingfolket i de asfalterade områdena fick i.o.f. västvärderingar och några nybyggda hus… och lärde sig engelska genom musik från väst….
Citera
2024-12-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det är alltid knepigt att veta hur många som dör och hur många som får så svåra skador att de inte mer är stridsdugliga.
Från det här forumet fick jag veta att 1.500 ryska soldater har dött i Kursk. Från ett flertal andra källor har 12.000 ukrainska soldater dött i Kursk. Men den siffran är flera månader gammal.

Jag tror att hela Kursk grejen var att man skulle se hur länge striderna skulle vara - om antalet soldater som deltar i dem är jämställda. Också i form av vapen och utbildning skulle det vara lika. Så Ukraina skickade sina elitsoldater till Kursk och Ryssland skickade Tjeitjenerna och några till.

Först så kunde ukraina ta sig långt in i Kursk, för det är nästan obebyggt. De sköt sönder en ambulans på utryckning med patienter i (det fick vi se) och gamlingar som de terroriserade (fick vi också se) INNAN ryssarna kom.

I detta nu har ukrainarna grävt ner sig i skogarna medan de väntar på vapen, mat och att bli avlösta av andra ukrainare. Men det verkar som om Tjeitjenerna driver dem till stora inhängnader och sist jag hörde var det 700 ukrainska soldater som var fast i en sådan inhängnad.

Jag tycker att det verkar som om Tjeitjenerna är de bästa krigarna. Det tyckte ISIS också, enligt vad någon av ISISledare har uttalat för media.

Du menar TikTok tjejenerna som sprang med svansen mellan benen när Ukraina rullade in och lämnade de värnpliktiga åt sitt öde? Ja det är bäst på TikTok skjuta mot träd och i luften.
Citera
2024-12-21, 20:40
Medlem
Citat:

Om tjetjener är de bästa krigarna, då ligger Ryssland riktigt, riktigt illa till. Armhävningskadyrov LOL
Citera
2024-12-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kursk kommer dom bygga upp. Men inte säkert att Ryssland kommer längre. USA matar nu in vapen så Ryska och Nordkoreanska soldater dör som flugor.

Även Trump ska stötta Ukraina. USA kommer borra efter ny gas i Ukraina som säljs till EU.
Nej Trump kommer inte att stötta Ukraina i kriget mera. Men bara kriget är slut så får vi se för då ska ju allting byggas upp.
Citera
2024-12-21, 21:03
Medlem
Lawlines avatar
Så äntligen så har rySSland öppnat sina hemliga förråd i Uralbergen med T90 stridsvagnar. Dock en mer nerbantad version. Kan tänka mig att flyget kommer att vara rySSka soldater som flaxar med armarna och anfaller Ukraina.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1hjgywa/russian_military_personnel_in_civilian_cars_with/
Citera
2024-12-21, 21:05
Medlem
Citat:

Jag har inte sett dessa videor. Kan du länka?
Citera
2024-12-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Så äntligen så har rySSland öppnat sina hemliga förråd i Uralbergen med T90 stridsvagnar. Dock en mer nerbantad version. Kan tänka mig att flyget kommer att vara rySSka soldater som flaxar med armarna och anfaller Ukraina.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1hjgywa/russian_military_personnel_in_civilian_cars_with/

Nästa wonder från Ural bergen är väl ballistor och katapulter.
Citera
2024-12-21, 21:08
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Har Ukraina så många sjukhus?
Dom kanske bombar varje sjukhus flera gånger?

Om du undrar varför så många personer är emot dig. Om du undrar över allting du säger är hemskt. Undra inte mer..

-Vad i helvete är fel i skallen på dig?
Citera
2024-12-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Nej, väst hjälpte inte Ryssland mycket men därimot andra östländer. Till slut fick ryssarna själva ta hand om sin industri, korruption och folk med hjälp av Putin. Sovjet behövde inte CNC teknik för man hade en stor arbetskraft och att tjäna pengar genom att sparka folk var inte intressant för kommunisterna. Idag har Ryssland egen CNC-teknik tillsammans med allt annat. Det man är efter i är halvledare i stor produktion.

Nej, det är ingeting vi behöver från Ryssland mer än gas, olja och mineraler. Vår industri skyddas på det viset och vi gör oss inte beroende.

Det var heller ingentig av vikt vi behövde från Ukraina men vi gav landet en massa löften bara dom gjorde som vi ville, EU, NATO och att slåss mot Ryssland. Ukraina var ett av Europas fattigaste länder och istället för att ta hand om och utveckla sin sovjetindustri ville råskinnen i väst sätta alla kort på NATO och EU ... och se hur det gick.

Det är därför BRICS skapades, det blir ett handelsblock som blir oberoende av våra nycker och teknik. Välkommen till nutiden.

På vilket sätt tog Ryssland ”hand om sin korruption”?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Har du provat att googla? Annars kan jag rekommendera Wikipedia, en slags uppslagsbok på nätet.

Där kan man läsa mer om stödet till Ukraina från alla länder med nån slags moralisk kompass, inte bara gjorda leveranser utan även kommande leveranser.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_military_aid_to_Ukraine_during_the_Russo-Ukrainian_War

Att över 50 länder står upp mot Ryssland är väl ett gott betyg?

Citat:
Tänk att över 50 länder som krigar mot Ryssland förlorar. Tänk det!

Sist jag kollade är det bara Ryssarna som tvingat in soldater från andra länder. Som masksjuka nordkoreaner och sandnegrer från Eritrea.

En av de största bidragsgivarna till Ukrainarnas föredömliga försvarskamp är Ryssland, som bara i år har bidragit med 1500 stridsfordon och 300 miljarder från frysta ryska tillgångar.

Så, egentligen är det väl 57 länder som stöttar ukrainarnas försvar mot dom ryska invällarna.
Citera
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Nej Trump kommer inte att stötta Ukraina i kriget mera. Men bara kriget är slut så får vi se för då ska ju allting byggas upp.

Läs dagens nyhet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in