Citat:
Ursprungligen postat av
Gnomegirl
Typ ett par miljoner i veckan enligt ryssbotarna, men nu är jag nog lite OT. Ber om ursäkt.
MVH/Gnomegirl
Det är alltid knepigt att veta hur många som dör och hur många som får så svåra skador att de inte mer är stridsdugliga.
Från det här forumet fick jag veta att 1.500 ryska soldater har dött i Kursk. Från ett flertal andra källor har 12.000 ukrainska soldater dött i Kursk. Men den siffran är flera månader gammal.
Jag tror att hela Kursk grejen var att man skulle se hur länge striderna skulle vara - om antalet soldater som deltar i dem är jämställda. Också i form av vapen och utbildning skulle det vara lika. Så Ukraina skickade sina elitsoldater till Kursk och Ryssland skickade Tjeitjenerna och några till.
Först så kunde ukraina ta sig långt in i Kursk, för det är nästan obebyggt. De sköt sönder en ambulans på utryckning med patienter i (det fick vi se) och gamlingar som de terroriserade (fick vi också se) INNAN ryssarna kom.
I detta nu har ukrainarna grävt ner sig i skogarna medan de väntar på vapen, mat och att bli avlösta av andra ukrainare. Men det verkar som om Tjeitjenerna driver dem till stora inhängnader och sist jag hörde var det 700 ukrainska soldater som var fast i en sådan inhängnad.
Jag tycker att det verkar som om Tjeitjenerna är de bästa krigarna. Det tyckte ISIS också, enligt vad någon av ISISledare har uttalat för media.