Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Hur många fler liv kommer att gå förlorade innan Zelensky och andra ledare når en lösning vid förhandlingsbordet? Det är tragiskt att så många redan har dött i en konflikt som kanske kunde ha undvikits om diplomati prioriterats från början. Många frågar sig om de som förespråkar fortsatt våld verkligen överväger konsekvenserna av sina ställningstaganden.
Om någon som Trump skulle lyckas medla fred, hur skulle det påverka debatten? Skulle de som förespråkat fortsatt konflikt ompröva sina ståndpunkter, eller fortsätta försvara sina positioner? Det är värt att fundera över vilka lärdomar vi kan dra och hur vi kan arbeta för att förebygga liknande situationer i framtiden.
Den enkla är att Putin kan avsluta sin invasion nu, så sparas det liv direkt. Men Putin vill inte. Han vill att alla ska förstå att "verkligheten" gäller. Att våld lönar sig.
Ok, vi väntar till 2026 och ser hur Ryssland mår ekonomiskt.
Ingen av parterna har militär förmåga att avgöra detta. Så luta dig tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Har du studerat europeisk historia, eller någon annan form av historia, för att kunna dra slutsatser om hur krig och konflikter uppstår och hur de kan lösas?
Historien kan peka på flera misslyckanden av Sovjet/Ryssland, där de fått ge sig. Mot mindre länder än Ukraina. Så?? Vad har Putin lärt sig tycker du?
Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Ja, historiskt sett, vad har egentligen hänt i Europa genom tiderna? Vem är du att säga åt ett annat land hur de ska agera, när din förkärlek för Ukraina riskerar att leda till förödelse? Är det inte bättre att försöka lösa konflikter genom diplomati istället?
Kasta sten i glashus? Du pekar på andra. Andra får inte säga sin mening? Vad gör du själv?
F ö tro jag inte att vare sig vad du, jag eller någon annan säger/skriver här på FB, innebär något för Ukraina-Ryssland.
Om du tror det, är du lite naiv. Med tanke på hur du uttrycker dig, så verkar det troligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Det var ett djärvt påstående. I alla fall ser inte resten av världen det så, och nu är det Trump som ska ta itu med det, så att folk med foliehattar som du kan lugna ner er.
Återstår att se vad Trump kan göra. Ska han försöka skänka bort Ukraina, till sin kompis Putin? Utan att resten av världen har något att säga. Inte minst Ukraina själva??
Resten av Nato och Europa tittar på och nickar bifall? Inte minst Europa som har detta på sin bakgård.
Foliehatten sitter nog mest på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Zelenskys ord väger inte mycket, men Trumps gör det. Zelensky framstår mest som en pinsam figur och är varken en stark ledare eller en skicklig politiker. Det är just sådana personer du borde oroa dig för – de som enkelt kan dra in oss alla i ett tredje världskrig.
Märkligt att så många stora ledare i världen stöttar President Zelensky, om det du säger stämmer. Nu hittar du på, för du har väl förkärlek till Putin(?), som startade detta krig. Du vet, 24/2-2022 så invaderade Ryssland, Ukraina.
Zelensky, årets man 2022. Har du varit i närheten av det?
Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Om du verkligen känner så, varför stannar du då i Sverige? Borde du inte följa det du själv anser är rätt? Om jag hade haft samma världsbild som du, hade jag inte suttit på Flashback och skrivit av mig. Så varför inte åka ner till Ukraina och göra både dem och oss en tjänst? Framför allt skulle du då leva efter dina egna principer – att dö medan du slåss mot ryssar.
Eller det är mest snack och inga handlingar?
Vad har detta med tråden att göra. Personligt påhopp. Direktiv om vad man ska göra. Skrev inte du att man inte kan tala om för andra vad de ska göra? Märklig logik hos dig.
Jag tror att din kärlek till Putin kanske är obesvarad kärlek. Kan vara tufft ibland.
Du har idag suttit på FB och skrivit av dig! med dina fantasier.
Du kanske inte märkte av det...
Zelensky har frågat efter vapen, inte soldater.
Putin har frågat efter soldater. 11 000 nordkoreaner.
Du har kanske missat det? Eller förstår inte skillnaden?
Vapen vs soldater. Prova en ordbok!