2024-12-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Det svt gjorde går att göra mot alla.
Man tar EN sak ur ett sammanhang. OCh så fokuserar man på det i 30minuter.

Och jag förstår inte riktigt vad problemet är
Kärringen STÅR JU för just det hon sa i klippet. Hon tycker trump är rasist, idiot etc.
Det har hon själv skrivit flera gånger.

Och varje gång svt nämner trump så säger dom något negativt.
Och när det handlade om kamala så va hon en ängel.

Det är inte neutralt. Deras uppdrag va att rapportera om valet.
Men det dom fokuserade på va ofta hur hemsk d j trump va.

Och när sifforna visade att trump skulle vinna så pratades som om domedagen va nära.

Hur kan dom inte se detta själva?
Whataboutism kallas det du kommer med.

Sop-Jönsson utger sig för att vara en motpol till den ohederliga vänstern och public service. Han anklagar dem för att förvränga verkligheten med sin retorik och rapportering. Sen gör han samma sak själv, han fulklipper medvetet för att få fram en poäng, exakt vad han anklagar motståndarna för att göra. Det spelar ingen roll att Bjerström har de åsikterna.

Det hade varit så lätt för sop-Jönsson att undvika detta. Varför är han så jävla korkad?

Du måste se det ur ögonen på någon som inte känner till sop-Jönsson. Nu har de fått en bild av SVT som de inte kommer ifrågasätta. Sop-Jönsson är därför helt körd nu. Hans motståndare kommer alltid att kunna peka på fulklippningen. Sop-Jönsson kan nu bara predika för kören. Den jävla idioten. Han förstörde sina möjligheter på några sekunder med ett fulklipp.

Jag blir väldigt misstänksam mot hans avsikter när han gör så här. Han vill troligtvis bara bli känd.
Citera
2024-12-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds

Det du håller på med kallas att ha högre krav på enskilda individer än på skattefinansierad SVT. Med 10 miljarfer kronor per år kan man tycka att kraven borde vara skyhögt högre på SVT.
Citera
2024-12-21, 18:13
Avslutad
Citat:

Sop-Jönsson utger sig för att vara en motpol till den ohederliga vänstern och public service. Han anklagar dem för att förvränga verkligheten med sin retorik och rapportering. Sen gör han samma sak själv, han fulklipper medvetet för att få fram en poäng, exakt vad han anklagar motståndarna för att göra. Det spelar ingen roll att Bjerström har de åsikterna.

Det hade varit så lätt för sop-Jönsson att undvika detta. Varför är han så jävla korkad?

Du måste se det ur ögonen på någon som inte känner till sop-Jönsson. Nu har de fått en bild av SVT som de inte kommer ifrågasätta. Sop-Jönsson är därför helt körd nu. Hans motståndare kommer alltid att kunna peka på fulklippningen. Sop-Jönsson kan nu bara predika för kören. Den jävla idioten. Han förstörde sina möjligheter på några sekunder med ett fulklipp.

Jag blir väldigt misstänksam mot hans avsikter när han gör så här. Han vill troligtvis bara bli känd.

Va?

Fulklippt.
Människan står ju för det hon säger i video.
Så vad är problemet med att ha med det klippet? Det är ju inte osanning på något vis.

Jag ska ge dig ett exempel.

DN reporter Nisse k gör ett reportage.
Där han säger "Jag gillar inte skogen, och jag hatar verkligen kottar"
Detta skriver han även om 3-4 gånger i diverse tidningar.

Nu kommer jönsson.
Han tar detta klipp och använder det.

Hur kan det vara fel?
Citera
2024-12-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Hur annars skulle man känna till sin fiende om inte via att studera denne? Där tänkte du inte längre än näsan räcker.

Du är verkligen ingen stjärna i pallet. Du missförstår mitt inlägg.
Citera
2024-12-21, 18:15
Medlem
Snarkarns avatar
Citat:

Han är inte "körd" tvärtom.
Han använde ett videoklipp istället för text för att youtube är ett vidoeformat. Hon tycker så, även i vidoeklippet bara att hon påstår att "andra" tycker att han är det ena och det andra. "Andra" är hon själv.

Snacka om att dra det för långt.
Citera
2024-12-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Precis, han hade ju i sak helt rätt i sin kritik och då är det larvigt att haka upp sig på vilket klipp han valde för att belysa det. Detta är bara vänsterns vanliga sätt att styra ut diskussionen på något helt ovidkommande för att slippa diskutera sak.
Men ni fattar ju inte att det här inte handlar om er som redan är med i Henriks sekt. Det handlar i långs loppet om att få fler att förstå att public service måste avskaffas. De människor som inte än lyssnat på Henrik är nu oåtkomliga för honom, för motståndarna kan nu bara peka på fulklippet så är han körd. Sop-Jönsson kan nu bara predika för kören.

Det enda han behövde göra var att låta bli att fulklippa. Hur svårt ska det vara? Trodde han att SVT inte skulle upptäcka det? Isf är han ju efterbliven.
Citera
2024-12-21, 18:16
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Vem fan orkar titta på det där vänsterextrema programmet med kommunisten Holmberg? Agenda med kärringarna kvartoft och Katja någonting är månne värre.

Människor som Henrik Jönsson. Uppenbarligen.
Citera
2024-12-21, 18:20
Medlem
Citat:
Va?

Fulklippt.
Så vad är problemet med att ha med det klippet? Det är ju inte osanning på något vis.

Nu kommer jönsson.

Hur kan det vara fel?

Problemet är att han påar klippet med orden ”SÅHÄR UTTRYCKER SIG FÖRMENT NEUTRALA SVT:”.

Och sedan spelar han upp när reportern säger glåporden.

Man tolkar det då som att reportern på SVT gör en opinionsbildande krönika där hon delger sina åsikter om Trump, under SVT:s sigill.

Men det VAR ju ingen sådan krönika. Reportern gick helt enkelt igenom vad Trumps meningsmotståndare har kallat honom för.
Men HJ spelade bara upp orden.

Om du inte fattar vad som är fulklippt i detta så behöver du typ gå om högstadiet och läsa om källkritik.

Du verkar vara extremt mottaglig för propaganda
Citera
2024-12-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Problemet är att han påar klippet med orden ”SÅHÄR UTTRYCKER SIG FÖRMENT NEUTRALA SVT:”.

Och det stämmer ju.
Citera
2024-12-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkarn
Han är inte "körd" tvärtom.
Han använde ett videoklipp istället för text för att youtube är ett vidoeformat. Hon tycker så, även i vidoeklippet bara att hon påstår att "andra" tycker att han är det ena och det andra. "Andra" är hon själv.

Snacka om att dra det för långt.

Det här jävla sekttänket ni håller på med är sjukt. Ni skulle fan försvara sop-Jönsson om han knullade barn.

Det enda vi har är att vara ärliga och inte fulklippa, för det är vad vänstern och public service gör. Jag håller med moderatorn mr woods, hade han gjort ett sådant fulcitat här på Flashback så hade han fått en varning. Men ni ser inte ens problemet med det.

Det må vara så att ni inte fattar av något skäl. Men Jönsson är körd. Han hade bra momentum, men han sket ner sig.
Citera
2024-12-21, 18:23
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Precis, han hade ju i sak helt rätt i sin kritik och då är det larvigt att haka upp sig på vilket klipp han valde för att belysa det.
Nej han har fel, svt är opartiska. Var är bevisen för det Henrik påstår?
Citera
2024-12-21, 18:24
Medlem
Citat:
Va?

Fulklippt.

Nu kommer jönsson.

Hur kan det vara fel?
Om du inte förstår varför det är fel så kan jag inte hjälpa dig.

Ditt exempel representerar ju inte alls vad Jönsson gjort.
Senast redigerad av MachDiamonds 2024-12-21 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in