2024-12-19, 17:44
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubidub
Jag har hållit på med att försöka sluta runka till porr till och från i säkert 12 år. Massor av gånger har jag klarat en månad, en del gånger över tre månader och några gånger över 5 månader. Två gånger har jag varit över 8 månader. Om man räknar att låta bli porr och onani helt. Över ett år en gång om man enbart räknar att runka.

Sen har det varit lite olika de senaste åren men har sen i somras bestämt mig för att göra det mer seriöst igen.

Klarade över 100 dagar utan porr och först 45 dagar utan att runka och sedan ytterligare en månad utan. Har under det senaste halvåret kanske sett på porr 5 gånger totalt med sessioner på 5 minuter max. Runkat 3 av dessa gånger men lyckades avstå den biten de senaste två gångerna.

Nu är jag utan porr sen en dag och inte runkat på 18 dagar. Det är dock porren jag vill sluta upp helt med framförallt. Sluta runka är jag osäker till men hade tänkt hålla uppe i 90 dagar åtminstone sen får vi se om jag eventuellt går till att runka max en gång i veckan eller en gång varannan vecka. Men det förutsätter att jag kan göra det helt utan att gå in på porr igen. Och det är om jag inte fått ligga på länge, annars klarar jag mig utan att runka helt.

Det är länge jag hållit på med detta men har lärt mig mycket på vägen. När jag började en gång i tiden tittade jag mycket på porr och runkade uppemot 3 gånger per dag eller i extremfall 5 gånger. Hade dessutom eskalerat till en del fetischer inom porren. Så jag har ju absolut dragit ner på detta ordentligt men behöver avstå helt för att få full effekt känner jag.
Väl mött! Ja porr gör ofta att själen hamnar i strid med sig själv. Men det är erfarenheterna som gör oss starkare. Du kommer klara dig bra denna gång!
Citera
2024-12-19, 18:36
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Inte långt kvar nu! Bara 12 dagar. Som uppladdning kan jag rekommendera avsnitten av Flashback Forever där de tar upp NoFap och hur det har gått tidigare år:
- Avsnitt 3 "Memes har inte fel" (från 20:53)
- Avsnitt 49 "Spy aldrig framför Shamanen!" (från 53:53)
- Avsnitt 84 "David Beckhams Hitlermustasch" (Inas prata är först men NoFap avhandlas från 32:10)

Sen även två riktiga bangers till låtar:
- I'm a coomer (https://www.youtube.com/watch?v=hv-ODnbbP7U)
- No Nut November (https://www.youtube.com/watch?v=OBqOAQ4btbU)

Det finns även en remix av I'm a coomer samplad från när Ina sjunger den i podden. En del av den spelas 1:56:08 i avsnitt 97 "Best of the Very Very Best, vol. 2". Brukar inte gilla autotune men helt uppriktigt så är det en av de bästa låtarna jag hört iår. Vet inte om det finns en full version någonstans men om det gör det kommer den pumpas hårt 2025.
Citera
2024-12-20, 01:46
Medlem
Gabbegy000s avatar
Jag skriver upp mig. Från och till de senaste åren har jag försökt och nu blir det stop. Judens gift ska inte ta mig.
Citera
2024-12-21, 15:22
Medlem
DonkenPonkens avatar
Jag är med.
Citera
2024-12-21, 20:28
Medlem
dualwields avatar
#skrivupp.
Jag är med i år igen! Önskar alla runkmunkar lycka till!
Citera
2024-12-22, 01:47
Medlem
Prippsgras avatar
Lika bra att haka på o slå rekord!
Citera
2024-12-22, 01:50
Avslutad
Semen retention? Är det steget längre än NoFap? Alltså att aldrig spruta? Är ni medvetna om att det är ohälsosamt att inte avfyra bössan med jämna mellanrum?

Jag är naturligtvis inte med. Det här är trams och direkt farligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjuren-Ferdinand
Varför?
Kritikerna brukar vara många, men det korta svaret på varför vi sysslar med detta är enkelt: För att det fungerar.

Att oavsett vad man kämpar med här i livet, så fungerar NoFap som en katalysator som tvingar till förändring. Och inte bara det. Redan efter någon vecka av avhållsamhet så lever man ett rikare liv.
En liten personlig anekdot. För några år sedan var jag ute på en längre resa med familjen. Tre veckor, tajt boende, vi sov typ på varandra. Det fanns verkligen noll möjlighet att sätta på flickvännen eftersom hon inte var med och ännu färre möjligheter att runka. Första veckan gick bra, andra veckan var det sjömanspung och tredje veckan var ett helvete. En stilla bris i shortsen ledde till en kraftig erektion som tog en timme att bli av med. Det var en plåga och allt jag kunde tänka på var fitta. Var inte den tjocka servitrisen i femtioårsåldern rätt go' ändå? Ligga på mage i hotellsängen? Nej. Hela dagarna gick jag runt med halvbånge. Det var ett helvete. När jag kom hem kastade jag mig över sambon och det var inte tal om läge eller romantik utan bara en ren tömning. Som att ploga en våråker. Den här upplevelsen var INTE behaglig och framförallt var den inte till någon nytta. Jag blev inte en "maskin" i vardagen, jag blev en lallande fåne som höll på att spruta i kalsongerna av en sommarbris.
Senast redigerad av Xanda 2024-12-22 kl. 01:59.
Citera
2024-12-22, 03:31
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Semen retention? Är det steget längre än NoFap? Alltså att aldrig spruta? Är ni medvetna om att det är ohälsosamt att inte avfyra bössan med jämna mellanrum?

Jag är naturligtvis inte med. Det här är trams och direkt farligt.

En liten personlig anekdot. För några år sedan var jag ute på en längre resa med familjen. Tre veckor, tajt boende, vi sov typ på varandra. Det fanns verkligen noll möjlighet att sätta på flickvännen eftersom hon inte var med och ännu färre möjligheter att runka. Första veckan gick bra, andra veckan var det sjömanspung och tredje veckan var ett helvete. En stilla bris i shortsen ledde till en kraftig erektion som tog en timme att bli av med. Det var en plåga och allt jag kunde tänka på var fitta. Var inte den tjocka servitrisen i femtioårsåldern rätt go' ändå? Ligga på mage i hotellsängen? Nej. Hela dagarna gick jag runt med halvbånge. Det var ett helvete. När jag kom hem kastade jag mig över sambon och det var inte tal om läge eller romantik utan bara en ren tömning. Som att ploga en våråker. Den här upplevelsen var INTE behaglig och framförallt var den inte till någon nytta. Jag blev inte en "maskin" i vardagen, jag blev en lallande fåne som höll på att spruta i kalsongerna av en sommarbris.
Precis så! Den sexuella energi du beskriver är just vad jag eftersträvar. Skillnaden är bara att jag inte tillåter mig själv att ha sexuella fantasier. Det blir som att en urkraft byggs upp inom en. En uppdämd reservoar av energi som måste ut. Och då den inte kan komma ut i form av sex måste den ut på andra sätt. Jag har alltså ett outtömligt förråd av energi som går att rikta på vad jag vill här i livet.

Tror vi i dagens samhälle lär oss från en ung ålder att det värsta man kan vara utan är sexuell tillfredställelse. Och har man den inställningen så blir tre veckor utan sex/ronk outhärdliga, exakt som du beskriver. Men kommer man till insikt om att det inte behöver vara så förändras allt. Efter en längre period av Semen retention får man ett helt annan studs i steget. Prokrastinering slutar att existera och folk i ens närhet börjar undra vad man går på. Om de bara visste haha!

Du vill inte anmäla dig och köra NoFap? Alltså du får ha sex men inte runka.
Citera
2024-12-22, 03:35
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Jag skriver upp mig. Från och till de senaste åren har jag försökt och nu blir det stop. Judens gift ska inte ta mig.

Citat:
Ursprungligen postat av DonkenPonken
Jag är med.

Citat:
Ursprungligen postat av Prippsgra
Lika bra att haka på o slå rekord!

Citat:
Ursprungligen postat av dualwield
#skrivupp.
Jag är med i år igen! Önskar alla runkmunkar lycka till!
Välkomna! Detta blir vårt år
Citera
2024-12-22, 04:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuren-Ferdinand
Precis så! Den sexuella energi du beskriver är just vad jag eftersträvar. Skillnaden är bara att jag inte tillåter mig själv att ha sexuella fantasier. Det blir som att en urkraft byggs upp inom en. En uppdämd reservoar av energi som måste ut. Och då den inte kan komma ut i form av sex måste den ut på andra sätt. Jag har alltså ett outtömligt förråd av energi som går att rikta på vad jag vill här i livet.

Tror vi i dagens samhälle lär oss från en ung ålder att det värsta man kan vara utan är sexuell tillfredställelse. Och har man den inställningen så blir tre veckor utan sex/ronk outhärdliga, exakt som du beskriver. Men kommer man till insikt om att det inte behöver vara så förändras allt. Efter en längre period av Semen retention får man ett helt annan studs i steget. Prokrastinering slutar att existera och folk i ens närhet börjar undra vad man går på. Om de bara visste haha!

Du vill inte anmäla dig och köra NoFap? Alltså du får ha sex men inte runka.
Lol, nej.

Det jag beskrev var en av mina värsta veckor i livet. Alltså den tredje och sista. Det fanns verkligen ingen charm eller styrka i det och jag kastade mig över sambon när vi kom hem. Det här är inte sunt, pojkar. Jag förstår att det hela handlar om manlig frigörelse men vi blir inte fria när vi inte kan fokusera på något annat än fitta. Onani gör oss funktionella. Att göra oss oberoende av fitta borde vara ett mål, inte att öka vårt beroende av fitta.
Citera
2024-12-22, 11:47
Medlem
harderthenyous avatar
#skrivupp
Jag är med. Nu är det dags att bli av med pmo en gång för alla!
Citera
2024-12-22, 13:05
Medlem
Kedoxs avatar
#skrivupp
Hoppar på av tradition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem