2024-12-15, 13:36
Medlem
#skrivupp
Citera
2024-12-15, 19:10
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuren-Ferdinand
Ni är uppskrivna!

Låter som bra förutsättningar, men var på din vakt. Runken kan komma och ta dig när som helst. Bara att kämpa emot

Åldern är till min fördel med, när man slår över 35 så avtar fan behovet och man spar sig till frun istället. Jag är uppriktigt hoppfull att jag kan hålla det är hela 2025!
Citera
2024-12-15, 22:08
Medlem
Boguslaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuren-Ferdinand
Tvärt om! Många av historiens stora tänkare har förespråkat celibat, dvs. Semen retention.

Nikola Tesla
"Before I produced the rotating magnetic field, I concentrated all my powers upon my experiment. The strain would have killed a hundred oxen. I certainly could not have survived it if I had permitted my energies to be diverted into the channels of sex."

Nietzsche
"The reabsorption of semen by the blood ... perhaps prompts the stimulus of power, the unrest of all forces towards the overcoming of resistances ... The feeling of power has so far mounted highest in abstinent priests and hermits"

Då du nämner att du är kristen finns det många bibelcitat som anspelar på Semen retention.

1 Petrusbrevet 2:11
"Beloved, I urge you as sojourners and exiles to abstain from the passions of the flesh, which wage war against your soul."

Men absolut, sitter du och har sexfantasier dagarna i ända så får man svårt att utvecklas intellektuellt. Men så har det alltid varit. Semen retention är ett bra verktyg för att uppnå mer på alla plan. Både kroppsligt och intellektuellt.
Jag har gjort en tvärvändning. Det är viktigt att vara katolik som inte runkar anser jag nu. Det var fel att lära den felaktiga läran att runka är bättre. De gudlösa har skrattat åt oss med sitt förakt för Jesus Kristus fast den rätta Katolska läran ska man fortsätta med tills man dör.
Citera
2024-12-15, 22:38
Medlem
#skrivupp

Det gick käpprätt åt helvete 2024, men nu kör vi nya tag. Förutom Nofap är det dags att ta itu med andra beroenden som mitt alkoholmissbruk.
Citera
2024-12-16, 17:46
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfalzgreven
Skriver upp mig!
Citat:
Ursprungligen postat av ElvitalSwe
#skrivupp
Ni är anmälda!

Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Åldern är till min fördel med, när man slår över 35 så avtar fan behovet och man spar sig till frun istället. Jag är uppriktigt hoppfull att jag kan hålla det är hela 2025!
Perfekt! Klarat ett helt år förut?

Citat:
Ursprungligen postat av Sladdeman
#skrivupp

Det gick käpprätt åt helvete 2024, men nu kör vi nya tag. Förutom Nofap är det dags att ta itu med andra beroenden som mitt alkoholmissbruk.
Välkommen! 2024 var knappast mitt år heller. Men nu hissar vi fanan för 2025. Det här fixar du!
Citera
2024-12-16, 17:48
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boguslaw
Jag har gjort en tvärvändning. Det är viktigt att vara katolik som inte runkar anser jag nu. Det var fel att lära den felaktiga läran att runka är bättre. De gudlösa har skrattat åt oss med sitt förakt för Jesus Kristus fast den rätta Katolska läran ska man fortsätta med tills man dör.
Vill du att jag skriver upp dig?
Citera
2024-12-16, 20:46
Medlem
antar att jag signar upp också...
detta plus fasta, kalla duschar och fysisk träning
Citera
2024-12-17, 10:06
Medlem
Jag har hållit på med att försöka sluta runka till porr till och från i säkert 12 år. Massor av gånger har jag klarat en månad, en del gånger över tre månader och några gånger över 5 månader. Två gånger har jag varit över 8 månader. Om man räknar att låta bli porr och onani helt. Över ett år en gång om man enbart räknar att runka.

Sen har det varit lite olika de senaste åren men har sen i somras bestämt mig för att göra det mer seriöst igen.

Klarade över 100 dagar utan porr och först 45 dagar utan att runka och sedan ytterligare en månad utan. Har under det senaste halvåret kanske sett på porr 5 gånger totalt med sessioner på 5 minuter max. Runkat 3 av dessa gånger men lyckades avstå den biten de senaste två gångerna.

Nu är jag utan porr sen en dag och inte runkat på 18 dagar. Det är dock porren jag vill sluta upp helt med framförallt. Sluta runka är jag osäker till men hade tänkt hålla uppe i 90 dagar åtminstone sen får vi se om jag eventuellt går till att runka max en gång i veckan eller en gång varannan vecka. Men det förutsätter att jag kan göra det helt utan att gå in på porr igen. Och det är om jag inte fått ligga på länge, annars klarar jag mig utan att runka helt.

Det är länge jag hållit på med detta men har lärt mig mycket på vägen. När jag började en gång i tiden tittade jag mycket på porr och runkade uppemot 3 gånger per dag eller i extremfall 5 gånger. Hade dessutom eskalerat till en del fetischer inom porren. Så jag har ju absolut dragit ner på detta ordentligt men behöver avstå helt för att få full effekt känner jag.
Citera
2024-12-17, 20:43
Medlem
Rebali179s avatar
#skrivupp
Citera
2024-12-17, 21:57
Medlem
EnflygandeKos avatar
Tror mitt rekord är runt 3 månader, är alltid kul att testa hur länge man kan hålla ut. Så ger det en chans igen
Citera
2024-12-18, 21:21
Medlem
#skrivupp

Många år sen sist. Rekordet då låg nog på 3 månader. Helhjärtat 2025!
Citera
2024-12-19, 17:41
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventurero
antar att jag signar upp också...
detta plus fasta, kalla duschar och fysisk träning

Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
#skrivupp

Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Tror mitt rekord är runt 3 månader, är alltid kul att testa hur länge man kan hålla ut. Så ger det en chans igen

Citat:
Ursprungligen postat av DalaiNietzsche
#skrivupp

Många år sen sist. Rekordet då låg nog på 3 månader. Helhjärtat 2025!

Välkomna ska ni vara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in