2024-12-21, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Jag har sagt det förut och jag säger det igen trots att jag brukar få mothugg. Brynäs har haft en bra start på säsongen. Jag vet att serien inte är slut och att mycket kan hända men det är omöjligt att klaga på hur det ser ut just nu för Brynäs. Vågar gå så långt att jag vågar säga att Brynäs kommer slippa kval i år trotts det att vissa gör säger att Brynäs kommer droppa i tabellen.

Droppa i tabellen tror jag de kommer att göra. Alla lag får minst en dipp under säsong. Att de överraskat de flesta kan vi vara överens om. Att de skulle kvala kan vi glömma. Jag tror de kommer att landa topp 6-7. Bättre än vad jag trodde i alla fall.

Edit: Med topp 6-7 menar jag allt från plats 1 till 7 efter 52 omgångar.
Senast redigerad av Palkranen 2024-12-21 kl. 08:17.
2024-12-21, 11:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Jag tror fan att Brynäs kommer bita sig fast i toppen. Tippar topp tre inför slutspelet. Det trodde jag aldrig inför säsongen, men de har hittat sitt spel mer eller mindre från första början.
2024-12-21, 12:03
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror fan att Brynäs kommer bita sig fast i toppen. Tippar topp tre inför slutspelet. Det trodde jag aldrig inför säsongen, men de har hittat sitt spel mer eller mindre från första början.

Vi får se hur de agerar vid första kris... eller skador på nyckelspelare. Nu har det löpt på enligt plan... Bättre än plan.
2024-12-21, 12:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vi får se hur de agerar vid första kris... eller skador på nyckelspelare. Nu har det löpt på enligt plan... Bättre än plan.
Iofs. Men grundspelet sitter där. Med viss reservation för att det kan bli trubbel om nån blir borta en längre tid, som du skriver.

Är inget större fan av Brynäs, så för min del får de gärna rasa i tabellen. Så jävla stabila bara.
2024-12-21, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Jo, det är imponerande att se hur dom har fått ihop det, allt verkar klaffa. T.o.m. landslagsuppehållet lyckades man tajma in perfekt när man började se energilösa ut.

Så det finns inte mycket att klaga på där.

Samtidigt som många topplag svajar betydligt mer i sina prestationer denna säsong än föregående vilket gör att det vore "direkt oseriöst" (hallå Sanny) att inte ha dom som en allvarlig utmanare till guldet just nu.

Men grundserie är grundserie, som vi alla vet.
2024-12-21, 12:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URnotINdanger2
Jo, det är imponerande att se hur dom har fått ihop det, allt verkar klaffa. T.o.m. landslagsuppehållet lyckades man tajma in perfekt när man började se energilösa ut.

Så det finns inte mycket att klaga på där.

Samtidigt som många topplag svajar betydligt mer i sina prestationer denna säsong än föregående vilket gör att det vore "direkt oseriöst" (hallå Sanny) att inte ha dom som en allvarlig utmanare till guldet just nu.

Men grundserie är grundserie, som vi alla vet.
Yes, om det är ett slutspelslag återstår att se. Om det finns en högre växel, mer att krama ut.

Tror inte på nåt guld för BIF den här säsongen, så mycket kan jag säga. Det är ett gäng riktiga slitvargar de har där, som verkar trivas med serielunken. Många uddamålssegrar.
2024-12-22, 14:42
Medlem
"Ante" Karlsson klar för LHC säsongen ut.
2024-12-22, 14:45
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen

Skall han spänna bågarna hos Robin Kovac och 7 importer......?
2024-12-22, 14:51
Medlem
Citat:
Skall han spänna bågarna hos Robin Kovac och 7 importer......?

Typ så. Ante säger bl a :

"-Vi vill till att börja med bli ett jobbigare lag att möta. Vi ska bli oerhört starka och tuffa att möta hemma i Saab Arena."
2024-12-22, 15:36
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen

Karlsson gjorde totalt sett ett hyfsat bra jobb här i Timrå, särskilt med det defensiva spelet, så det är nog ingen dålig rekrytering av Linköping men om det räcker för att lyfta laget från bottenträsket återstår att se.
2024-12-26, 13:44
Medlem
perry2s avatar
Så härligt med återstart av SHL
2024-12-26, 14:44
Medlem
Citat:
Så härligt med återstart av SHL
Kan bara instämma!

Luleå brukar dock ha sega ben och katastrofalt passningsspel efter uppehållen så idag har man inga höga förväntningar mot ett HV som gått starkt sista tiden. Men skönt att det drar igång igen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in