2024-12-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Östman får kicken, har ju jobbat med Tagnes i Zug, återförening nästa säsong?
Inte en sekund för tidigt. Men tyvärr blir inte spelarna bättre för det. Låga odds på att Modo och LHC gör upp om en plats i SHL nästa år. HV71 kan gå mot slutspel. Ett helt nytt lag nu.
2024-12-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Man kan fundera på om Masken Fbks målvaktstränare är en tillgång. En polack
Självklart är polacken inte en tillgång för Färjestad, se resultaten han inte haft under tiden han varit i föreningen.
Citat:
Men Jacobsson får bli kvar, märkligt
2024-12-20, 15:49
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Självklart är polacken inte en tillgång för Färjestad, se resultaten han inte haft under tiden han varit i föreningen.

Men Jacobsson får bli kvar, märkligt

Jacobsson expert på Legoknektar... från 1a kedjan till Lance Bouma i 4e kedjan
2024-12-20, 16:07
Medlem
Nog för att domarnivån är otroligt låg , men det blir lite larvigt av Karlin att få det att låta som att det var deras fel att vi torskade igår .

Gör vi inte mål själva så funkar det fan inte att skylla på domaren .

Karlin har lite tappat fokus känns det som .
2024-12-20, 16:38
Medlem
perry2s avatar
Man undrar om Broc Little o Robin Kovac e stöttepelarna i det negativa kvalet för LHC

#PlastClubben
2024-12-20, 17:33
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Det var inte direkt oväntat, men ändå fel om klubben vill bli starkare.

Nu har riktigt dyra trupper, liknande Linköping, fått god effekt kortsiktigt, där miljonbyggen som Rögle och Färjestad vände sina bottenlag till framgångar. Men som organisation är det alltid ett stort misslyckande.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-12-20 kl. 17:35.
2024-12-20, 17:52
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Inte en sekund för tidigt. Men tyvärr blir inte spelarna bättre för det. Låga odds på att Modo och LHC gör upp om en plats i SHL nästa år. HV71 kan gå mot slutspel. Ett helt nytt lag nu.

Man ska nog inte heller räkna bort Leksand från kvalspelet. I så fall kanske Modo väljer att plocka in Rantakari som esset i rockärmen
2024-12-20, 20:47
Medlem
LHC alltså! Sparkad sportchef som sparkar tränare man nyss förlängde med till 26/27. Var är kompetensen? Är väl inte Östmans fel att laget presterar bajs? Eller kanske är det? Varför förlänga om han är kass?

All jävla cirkus i var och varannan klubb! Har inte klubbarna några krav på de som anställs? Bara för att man spelat hockey så är man ju inte automatiskt kvalificerad att vara GM för ett lag när man lagt skridskorna på hyllan. Alcén var, och är, jag tveksam till. Men han verkar ju leverera.

Hur som helst; hockeyn är värsta inavelsbranschen. Ingen behöver känna sig otrygg på elitnivå. Sparken här, nytt jobb där!

Läste nåt om Alsenfelt och Rydén. Hann Rydén bli sparkad sekunden innan Alsenfelt bytte jobb eller?
Senast redigerad av Palkranen 2024-12-20 kl. 20:49.
2024-12-20, 21:05
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
LHC alltså! Sparkad sportchef som sparkar tränare man nyss förlängde med till 26/27. Var är kompetensen? Är väl inte Östmans fel att laget presterar bajs? Eller kanske är det? Varför förlänga om han är kass?

All jävla cirkus i var och varannan klubb! Har inte klubbarna några krav på de som anställs? Bara för att man spelat hockey så är man ju inte automatiskt kvalificerad att vara GM för ett lag när man lagt skridskorna på hyllan. Alcén var, och är, jag tveksam till. Men han verkar ju leverera.

Hur som helst; hockeyn är värsta inavelsbranschen. Ingen behöver känna sig otrygg på elitnivå. Sparken här, nytt jobb där!

Läste nåt om Alsenfelt och Rydén. Hann Rydén bli sparkad sekunden innan Alsenfelt bytte jobb eller?
Alsenfelt hann värva en ny målis från Asiago Hockey, Evan Cowley heter han, och gav Rydén sparken.

Cowley är ett helt oprövat kort.
2024-12-21, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Jacobsson expert på Legoknektar... från 1a kedjan till Lance Bouma i 4e kedjan
Och vill även överbetala spelare.
Frågan är om han är fullständigt korkad eller om han har ett stort hjärta till Färjestad i och med lockade Lawner och Elie med större summor på kontot.
2024-12-21, 01:52
Medlem
liten.igelkotts avatar
Jag har sagt det förut och jag säger det igen trots att jag brukar få mothugg. Brynäs har haft en bra start på säsongen. Jag vet att serien inte är slut och att mycket kan hända men det är omöjligt att klaga på hur det ser ut just nu för Brynäs. Vågar gå så långt att jag vågar säga att Brynäs kommer slippa kval i år trotts det att vissa gör säger att Brynäs kommer droppa i tabellen.
2024-12-21, 05:40
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Jag har sagt det förut och jag säger det igen trots att jag brukar få mothugg. Brynäs har haft en bra start på säsongen. Jag vet att serien inte är slut och att mycket kan hända men det är omöjligt att klaga på hur det ser ut just nu för Brynäs. Vågar gå så långt att jag vågar säga att Brynäs kommer slippa kval i år trotts det att vissa gör säger att Brynäs kommer droppa i tabellen.
Nä de går minst till semi. Om de går till final blir det förmodligen mot Färjestad eller Frölunda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in