2024-12-21, 07:18
Medlem
Myhre kommer inte prenumerera på pallplatser hela vintern, så även utan touren håller jag Sundling som favorit i sprintcupen
Citera
2024-12-21, 08:37
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp7
Myhre kommer inte prenumerera på pallplatser hela vintern, så även utan touren håller jag Sundling som favorit i sprintcupen

Touren kommer ge uppskattningsvis Myhre runt 100 poäng med kvalpoäng och slutresultat.

Jonna ska ju skippa Falun också så där försvinner ytterligare poäng.
Citera
2024-12-21, 09:15
Medlem
HungalaBungalas avatar
Vi får hoppas att de andra svenskorna skopar upp så många av poängen under touren som möjligt. Hagström är ju säkert sugen på en bra slutplacering i sprintcupen när det börjat så lovande för henne (sett till prestationer, inte sjukdomar).
Citera
2024-12-21, 09:34
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Sprintcupen 24/25

1. Myhre
2. Haggan
3. Rydzek

Oddset på den pre season? 😉
Citera
2024-12-21, 09:39
Medlem
Hur är det med regelverket i Tds?

Jag vill minnas men kan såklart ha fel, att man måste fullfölja touren för att behålla erhållna poäng under touren.

Kan vara något jag drömt om.
Citera
2024-12-21, 09:45
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife

Jag vill minnas men kan såklart ha fel, att man måste fullfölja touren för att behålla erhållna poäng under touren.

Det tror jag inte, däremot är det bara halva poäng för etapperna. Så en sprintvinst ger 50 istället för 100 etc.
Citera
2024-12-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Touren kommer ge uppskattningsvis Myhre runt 100 poäng med kvalpoäng och slutresultat.

Jonna ska ju skippa Falun också så där försvinner ytterligare poäng.

Myhre kommer knappast att ta 100 poäng i TdS. Två sprintar där man bara får hälften av normala poäng, dvs totalt 100 poäng att åka om. Myhre kommer inte att vinna båda sprintarna. Dessutom är hon en ganska dålig prologåkare. Inte många poäng att hämta där heller. Är det bara hälften av ordinarie poäng där också? I så fall bara 5 poäng för !:a platsen.
Citera
2024-12-21, 09:52
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
"Haggan" är förbehållet Johaug så... Hagen? Myran, Hagen och Cloetta?

Haha! Kärt barn har många namn. Fast gäller inte Johaug. Syftade på Hagström.
Citera
2024-12-21, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife

För 15 år sedan kan du ha drömt det
Citera
2024-12-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Myhre kommer knappast att ta 100 poäng i TdS. Två sprintar där man bara får hälften av normala poäng, dvs totalt 100 poäng att åka om. Myhre kommer inte att vinna båda sprintarna. Dessutom är hon en ganska dålig prologåkare. Inte många poäng att hämta där heller. Är det bara hälften av ordinarie poäng där också? I så fall bara 5 poäng för !:a platsen.

Tror Linn fick 62 poäng när hon vann i Davos både kval och sprint
Citera
2024-12-21, 10:29
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Man får fulla kvalpoäng, så högsta möjliga utdelning från touren i sprint är 65+65 = 130 poäng, men visst det skall Jonna kunna ta in på Myhre även om den senare knappast kommer ta 130 poäng.
Citera
2024-12-21, 11:33
Medlem
Tror Jasmi Joensuu är ute efter sprintcupen. Trea nu och plockar mycket poäng i kvalen. 1-2-2 är hennes resultatrad i sprintkvalen i de tre lopp som körts
Senast redigerad av rcs 2024-12-21 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in