Citat:
Ursprungligen postat av
Lindens
Har fortsatt inte fått ett klockrent argument varför Jonna inte är med och tävlar i sprinten i touren. Är det bara jag som anmärker på detta? Alla andra är helt fine med att Jonna struntar i hela touren? Det var det här året jag hade velat se en matchning mot Diggins. Det var det här året jag visste att Sundling skulle ha finfina chanser till att ta hem den. Ännu ett år skänker vi dock bort tourvinsten. Fantastiskt jobbat Sverige.
I sak håller jag med dig. Är också irriterad över att svenska landslaget struntar i den totala världscupen år efter år.
Linn Svahn gjorde en satsning förra året som nästan nådde ända fram.
Jag stör mig på att när vi har flera på damsidan med toppkapacitet så kommer Sverige inte ha en enda seger i totala världscupen.
Hur lång tid kommer det ta innan nästa chans när denna generation fantastiska åkare har slutat?
Det suger tycker jag som intressent. Men det skiter ju åkarna och landslagsledningen i dessvärre.
Tillägg: Du kanske inte menade vinst i den totala världscupen? Seger i sprintcupen är ju helt irrelevant i sammanhanget men den hade ju troligen följt med på köpet.