2024-12-20, 14:55
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Ja det gör man, men av någon anledning tog det inte i själen som det brukade göra. Lyssnade lite på hans låttexter så antar att jag tappat lite empati. Han spelade sjukt tuff och rappade om att han skulle skjuta knäskålarna av folk bland annat, men nu när han själv blir beskjuten så var det plötsligt inte så roligt längre, och hans tuffhet försvann helt plötsligt.

Kolla inte om du inte klarar av sånt, folk får tycka du är mesig, vad spelar deras åsikt för roll i slutändan?

Helt ärligt, utan att veta vad Gaboro gjort sig skyldig till (om något öht), så ska man ta dessa lyrics med en näve salt. Såna texter säljer, unga tjejer och killar älskar såna texter. Den yngre befolkningen är hjärndöd och har inte öga eller öra för bra lyrics, de trånar efter denna typ av lyrics och många rappare kör på det.

Som sagt, vet inte om Gaboro var en äcklig människa eller en ängel, men man ska nog inte dra alltför stora slutsatser från dessa låttexter. Det är ett säljande koncept.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Tragiskt. Extremt stressful video. Dödsångesten var väldigt hög hos Gaboro innan han dog.

Han kom nästan iväg! Dom frösta tre skotten missade, sedan kutade han kanske tio meter bort, men föll efter att ha blivit träffad troligen i överkroppen.

Han bönar i vrålande ton: "Jag ber dig bror! Din fucking mada-fff....." sen skjuter skytten tre-fyra skott till i överkroppen på Gaboro som fortfarande vrider på sig innan kameran vänder bort och skytten börjar springa.

Fyfan vilken panikartad video.
Det är inte alls säkert dem första skotten missade, ganska övertygad att någon av dem träffade. Med en 9mm kan du ta en hel drös skott i dig om det inte prickar vitala delar och fortsätta vara på benen. Han var snarare ur balans när han sprang och när han blev träffad då föll han. Hade skytten inte gått fram hade han med största sannolikhet levt
Citera
Medlem
dryslians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldo
Jag tror att han kände mördaren väl. Jag tror t.o.m. att de har pratat på plats. Kanske rent av suttit i mördarens bil och diskuterat något. När Gaboro ska till sin bil efter mötet, så passar mördaren på. Det är anledningen till att att han skriker ”din orm” och sen ber om nåd. I normala fall hade han blivit chockad och undra vad fan som pågår, kollat mer intensivt efter vem som skjuter, tror jag.

Det är så man fått honom till platsen, i tron om att något ska lösas/diskuteras. Han har känt förtroende för mördaren.

Det som talar emot är väl att platsen är hårt bevakad av video. Stulen bil etc etc. Inte det ultimata.

Min hypotes, men jag kan vara helt ute och cykla.

tänkte också att något inte stämmer här.. såpass tomma parkeringar gaboro verkade som han chillade vid bilen ? borde han inte märkt av just GM bil eller att nån sitter i den? om gm hade följt efter G borde inte G märtk av han också? eller även om han satt i bilen bara när G kom ? verkar konstigt bara
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Spelar väl ingen roll om det plockas ner. Titta inte på det om du är lite känslig. Det kommer för alltid ligga kvar på internet för folk att titta på. Anhöriga är nog inte så korkade att de sitter och tittar på det ändå.
Om vi vänder på det och det var du eller någon i din familj hade du haft samma åsikt då?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lumberjack92
Jag tror han säger antingen "Din mammaknullare" eller "för min mammas skull". Den ena är lite mer sorglig än den ändra eller vad man nu ska säga, men det är ju sjukt svårt att höra.

Jag tycker mig höra ett litet S där efter mamma så jag tror han säger för min mammas skull
Citera
2024-12-20, 14:56
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ja det gör man, men av någon anledning tog det inte i själen som det brukade göra. Lyssnade lite på hans låttexter så antar att jag tappat lite empati. Han spelade sjukt tuff och rappade om att han skulle skjuta knäskålarna av folk bland annat, men nu när han själv blir beskjuten så var det plötsligt inte så roligt längre, och hans tuffhet försvann helt plötsligt.

Kolla inte om du inte klarar av sånt, folk får tycka du är mesig, vad spelar deras åsikt för roll i slutändan?

Jag fattar, men att mörda ngn som leker tuff är ändå att gå för långt. Men det är en ganska främmande värld för mig så jag vet ju inte.

Jag bryr mig inte om folk tycker att jag är mesig. Jag kommer inte titta.
Citera
Medlem
Citat:

A7na kulan gabore, ah ah ah nina
Lägger den i knäskålen, han börja grina
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Hade han blivit lurad till parkeringsgaraget av sin "vän"?
Citera
2024-12-20, 14:57
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Ta bort länken med mordet nu vidrigt att se .
Har ni ingen ckärlek i er.
Tänk på familj och släkt m!
Ta ner sk skiten bums!!

Varför tittar du om du inte vill se? Det är bara att låta bli. Flashback har 18-årsgräns, så det är vuxenansvar över ens egna handlingar som gäller. Klippet finns på nätet. Familj och släkt måste själva bestämma om de ska se det eller inte, men det har inget med tråden att göra.
Citera
2024-12-20, 14:57
Moderator
Maviels avatar
Då identiteten på brottsoffret nu är känd är rubriken uppdaterad.

/Moderator
Citera
2024-12-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Snarare tvärtom. Blir du skjuten i armen eller axeln så kanske du kan fortsätta springa, men i överkroppen som det skottet när Gaboro hunnit en bit bort troligen träffade så säckar vem som helst. Ett skott är inte ett slag. Det har en otrolig rörelseenergi och förstör mycket vävnad som det träffar.
Så, nej det köper jag inte, att man bara kan fortsätta kuta efter att ha blivit träffad av en 9 milometers kula, om det nu är det.
Du har helt fel, du kan ta flera skott sålänge det inte prickar en vital del i överkroppen och fortsätta precis som du inte vore träffad. Han trillade förmodligen av att han sprang och blev träffad när han var ur balans. Hade han blivit träffad vid en vital del så påminner det väldigt mycket om att få en taser i sig, hela kroppen låses upp och han faceplantar.
Citera
2024-12-20, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Om vi vänder på det och det var du eller någon i din familj hade du haft samma åsikt då?

Japp men jag hade troligtvis inte tittat på det. Hade någon i min familj ägnat sig åt musik där man pratar om att skjuta folk, knulla horor m.m så hade jag sett den personen som ett stort failure ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in