2024-12-20, 14:42
Avslutad
Måste leva och verka i en annan värld.
-Har inte en susning om vem den här super kändisen är?
Vilket språk rappade hen på-seriöst upplys mig?
Finns det innestående tillgångar från stim och dylikt som ska fördelas?
Citera
2024-12-20, 14:42
Medlem
Hade det här varit i Usa så hade jag direkt sagt att det är en fake video som någon myndighet gjort för att "offret" ska in i Vittnesskydd .
Ser lite suspekt ut hela förloppet tycker jag.
Dessutom har jag själv varit i det garaget på kvällen och dom är ensamma där och han skulle absolut höra om någon öppnade en bildörr speciellt då han hade ett hot på sig.
Men då det är Sverige så är det väl så det gick till.
Senast redigerad av Barabban 2024-12-20 kl. 14:47.
Citera
2024-12-20, 14:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Tragiskt. Extremt stressful video. Dödsångesten var väldigt hög hos Gaboro innan han dog.

Han kom nästan iväg! Dom frösta tre skotten missade, sedan kutade han kanske tio meter bort, men föll efter att ha blivit träffad troligen i överkroppen.

Han bönar i vrålande ton: "Jag ber dig bror! Din fucking mada-fff....." sen skjuter skytten tre-fyra skott till i överkroppen på Gaboro som fortfarande vrider på sig innan kameran vänder bort och skytten börjar springa.

Fyfan vilken panikartad video.

Det tar ett tag för kroppen att reagera. Ett headshot kanske stoppa en direkt men inte ett skott i magen eller ryggen
Citera
2024-12-20, 14:43
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Vad ska politikerna göra? Gapa ännu mer efter hårdare straff? Det är väl uppenbart att du skiter i straffsatser när du hela tiden lever med vissheten om att du snart kanske blir dödad. Fler poliser? För varje person som spärras in eller blir dödad så rekryteras två nya. Hade denna person inte blivit skjuten ändå?

Ta bort nyrekryteringen. Satsa pengar på de skolor och område där den är som störst. Avprivatisering, tillbaka till folkhemmet och ta bort alla dumheter med vinstintressen i skola och andra samhällsstödjande funktioner.

Ta bort gängens incitament för att döda varandra. Varför dödades den här personen? Varför dödas personer i de här gängen? Handel med droger och vapen. Kan Svenssons sluta sponsra dom med sitt jävla knarkande? Om folk inte knarkade gärnet i det här landet skulle det inte finnas någon marknad.

Det fungerar utmärkt att få bort gängen med hårdare straff. Det är bara att se hur El Salvadors president lyckades med det på kort tid. 2015 var antalet mord per capita över 44 gånger fler än 2023. Antalet mord var år 2023 endast drygt 2% av vad de var för ett årtionde sedan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_El_Salvador

Men istället vill du ha ännu mer sossepolitik, exakt den politiken som skapade de gängproblem vi har idag? Hur i helvete kommer du fram till att lösningen på problemen måste vara det som skapade dem till att börja med? I inget annat land lägger man lika mycket offentliga medel på problemskolor och problemområden. Sverige har bland de striktaste vapen- och narkotikalagarna. Varför de flesta länder inte har lika mycket problem är för att de till skillnad från svenskarna inte skapar problemområden och problemskolor till att börja med.
Citera
2024-12-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Han skriker väl "bror jag ber dig" flera gånger?
Sen när han ser att det filmas ska han vara tuff och skriker "din mammaknullare"
Citera
2024-12-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Folk här inne leker balla och tror verkligen att de själva hade reagerat annorlunda om dem blev avrättade.

Adrenalinpåslag, du vet att du kan komma att dö, hur fan ska man reagera?
Klart man ber om nåd för sitt liv,

Spelar ingen roll hur tuff man är kommer det någon med pistol eller likande och ska avrätta dig så kommer du få panik även om du är en psykopat
Citera
2024-12-20, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jo, det är skillnad. Tycker jag i alla fall. Krig är krig. Det är inte på samma vis lika personligt som det är när offret, som i det här fallet, inte har en chans att försvara sig. Skytten hade förmodligen skitit ner sig om Gaboro också hade haft ett vapen.

Även om offret är obeväpnat så får skytten säkerligen väldigt bra betalt. Dessutom har skytten förmodligen för längesedan avhumaniserat BO. Inte heller omöjligt att BO själv mördat (förmodligen obeväpnade) tidigare, som han antyder i sina raptexter.

Känns otänkbart för mig själv att göra något liknande men kan förstå skyttens potentiella mindset...
Citera
2024-12-20, 14:47
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Tragiskt. Extremt stressful video. Dödsångesten var väldigt hög hos Gaboro innan han dog.

Han kom nästan iväg! Dom frösta tre skotten missade, sedan kutade han kanske tio meter bort, men föll efter att ha blivit träffad troligen i överkroppen.

Han bönar i vrålande ton: "Jag ber dig bror! Din fucking mada-fff....." sen skjuter skytten tre-fyra skott till i överkroppen på Gaboro som fortfarande vrider på sig innan kameran vänder bort och skytten börjar springa.

Fyfan vilken panikartad video.

Fyfan jag får nästan panikångest av din beskrivning. Det är hemskt.
Citera
2024-12-20, 14:49
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det tar ett tag för kroppen att reagera. Ett headshot kanske stoppa en direkt men inte ett skott i magen eller ryggen
Snarare tvärtom. Blir du skjuten i armen eller axeln så kanske du kan fortsätta springa, men i överkroppen som det skottet när Gaboro hunnit en bit bort troligen träffade så säckar vem som helst. Ett skott är inte ett slag. Det har en otrolig rörelseenergi och förstör mycket vävnad som det träffar.
Så, nej det köper jag inte, att man bara kan fortsätta kuta efter att ha blivit träffad av en 9 milometers kula, om det nu är det.
Citera
2024-12-20, 14:51
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Men hör man dödsskrik eller känner av hans dödsångest? Det är nästan värre än blod.

Ja det gör man, men av någon anledning tog det inte i själen som det brukade göra. Lyssnade lite på hans låttexter så antar att jag tappat lite empati. Han spelade sjukt tuff och rappade om att han skulle skjuta knäskålarna av folk bland annat, men nu när han själv blir beskjuten så var det plötsligt inte så roligt längre, och hans tuffhet försvann helt plötsligt.

Kolla inte om du inte klarar av sånt, folk får tycka du är mesig, vad spelar deras åsikt för roll i slutändan?
Citera
2024-12-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
Ta bort länken med mordet nu vidrigt att se .
Har ni ingen ckärlek i er.
Tänk på familj och släkt m!
Ta ner sk skiten bums!!

Spelar väl ingen roll om det plockas ner. Titta inte på det om du är lite känslig. Det kommer för alltid ligga kvar på internet för folk att titta på. Anhöriga är nog inte så korkade att de sitter och tittar på det ändå.
Citera
2024-12-20, 14:54
Medlem
Den här skytten är erfaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här