2024-12-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Så är det. Tänk så fantastiskt annorlunda hans faderskap och framtid hade varit om han bara hållit sig i Östergötland.

Ja eller helt enkelt knegat kvar på Toyota och haft en firma vid sidan av till sociala medier. Då hade han haft det väldigt gott ställt idag.
Citera
2024-12-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jag tycker det väldigt korkat och suspekt beteende ifrån brodern iaf.

Vart kunde vi drama följare se att han var i Spanien innan brodern postade det? Jag gjorde inte det och försöker följa med så gott det går.

Spanien och Marbella tycks vara hans andra hemland. Det är där eller Dubai och till Dubai kommer han inte utan pass.

Jag tror inte att Jocke bryr sig om sin bror längre. Det är barnet som behöver få en fast punkt nu som är viktigare.
Citera
2024-12-20, 11:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja jag tror att dom vill ha Chrippa ute i det fria, varför får du lista ut själv.

Lagom tills att polisen börja förstå att han är på rymmen, då släpper helvetet lös och alla går ut med exakt vart han är.

Så polisen hinner ju givetvis inte åka dit innan han åker vidare till ett annat ställe.

Jag tror några vill hitta Chrippa innan polisen gör det. Även att Chrippa drog på så kort varsel i panik för att fly från andra än polisen.
Ja, det låter ju inte helt otippat att det kan handla om det - givet den här "belöningen".
Citera
2024-12-20, 11:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Spanien och Marbella tycks vara hans andra hemland. Det är där eller Dubai och till Dubai kommer han inte utan pass.

Jag tror inte att Jocke bryr sig om sin bror längre. Det är barnet som behöver få en fast punkt nu som är viktigare.
Du har helt missat Jockes utspel på insta?
Vi kan lugnt konstatera att han inte struntar i Chrippa utan är uppenbarligen är tokfixerad och har ett stort behov av kontroll över var Chrippa befinner sig och vad Chrippa gör.
Citera
2024-12-20, 11:43
Medlem
Hade polisen velat ta honom så hade dom gjort det.. Finns många sätt att få tag på dom.

Chrippa har ett mobilnummer.
Linnea har ett mobilnummer.

Jag tror det är något större bakom och det är därför hans inte grips.
Citera
2024-12-20, 11:48
Medlem
C189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Hade polisen velat ta honom så hade dom gjort det.. Finns många sätt att få tag på dom.

Chrippa har ett mobilnummer.
Linnea har ett mobilnummer.

Jag tror det är något större bakom och det är därför hans inte grips.

Det lär inte bara att pejla en telefon för att sedan åka dit och gripa personen. Speciellt inte om personen befinner sig utomlands. Sådant tar tid med rådande lagstiftning.
Citera
2024-12-20, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C189
Det lär inte bara att pejla en telefon för att sedan åka dit och gripa personen. Speciellt inte om personen befinner sig utomlands. Sådant tar tid med rådande lagstiftning.

Ja och så är det nog lite svårt, när den efterlysta är efterlyst på sociala medier med 100 000kr på sitt ”huvud”.

Det kanske kan hända att det inkommer lite falska och otroligt många tips till polisen då.
Citera
2024-12-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi kan lugnt konstatera att han inte struntar i Chrippa utan är uppenbarligen är tokfixerad och har ett stort behov av kontroll över var Chrippa befinner sig och vad Chrippa gör.

Du har inga syskon antar jag? Är det konstigt att han föredrar att se sin bror komma hem och ta sitt ansvar hellre än är på flykt? Speciellt när C har ett barn?

Blir flickan omplacerad är det möjligt att hon försvinner från familjens vardag. Jag hade hatat det om det var min brorsdotter. Men jag hade hatat min bror mer.
Citera
2024-12-20, 12:01
Medlem
C189s avatar
Citat:
Ja och så är det nog lite svårt, när den efterlysta är efterlyst på sociala medier med 100 000kr på sitt ”huvud”.

Det kanske kan hända att det inkommer lite falska och otroligt många tips till polisen då.

Så fort han sågs i Marbella så postades det bevis på detta genom en video. Ryktet säker att han är i Malmö men inga bilder/videos på detta finns, vilket får mig att vara starkt skeptisk.

Som du säger, många falska tips kommer att komma in och Malmö är troligtvis ett av många.
Citera
2024-12-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

En orolig bror som värnar om sin labila psykotiska bror, inga konstigheter.
Citera
2024-12-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Det var någon rappare som blev skjuten imorse eller igår, en film spreds, och tydligen kan man se i en reflektion i filmen att det är Chrippa som skjuter

Har du gått på horset igen?
Citera
2024-12-20, 12:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du har inga syskon antar jag? Är det konstigt att han föredrar att se sin bror komma hem och ta sitt ansvar hellre än är på flykt? Speciellt när C har ett barn?

Blir flickan omplacerad är det möjligt att hon försvinner från familjens vardag. Jag hade hatat det om det var min brorsdotter. Men jag hade hatat min bror mer.
Jag har syskon. Jag skulle aldrig bränna eller behandla mina syskon som Jocke gjort med sina.
Är det så där du behandlar dina syskon - det är ju sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in