2024-12-20, 11:07
Medlem
C189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Enligt Jocke är ju inte chrippa i Sverige. Så det är ju ganska konstigt att vilja ha polisskydd emot någon som inte ens är i samma land?
Fick Jocke polisskydd, som han ville?

Han streamade på Kick igår och sa själv ”vad är det som händer hemma i Sverige egentligen?”, så det är väl mer eller mindre bekräftat av honom själv att han är utomlands.
Citera
2024-12-20, 11:12
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C189
Han streamade på Kick igår och sa själv ”vad är det som händer hemma i Sverige egentligen?”, så det är väl mer eller mindre bekräftat av honom själv att han är utomlands.
Rask sa ju att chrippa var nere i malmö igår morse,folk hade skickat bilder som såg dom där.Han gömmer sig säkert på hemmaplan igen.
Citera
2024-12-20, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man
Rask sa ju att chrippa var nere i malmö igår morse,folk hade skickat bilder som såg dom där.Han gömmer sig säkert på hemmaplan igen.

Mycket smart av Rask att gå ut med detta, det underlättar verkligen för polisen.

Rasks största mardröm verkar vara att Chrippa grips så som han hjälper han med att berätta vad allmänheten vet.
Citera
2024-12-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Enligt Jocke är ju inte chrippa i Sverige. Så det är ju ganska konstigt att vilja ha polisskydd emot någon som inte ens är i samma land?
Fick Jocke polisskydd, som han ville?

Ryktas att C är i Malmö nu. Men som sagt rykten.

Ingen aning de framgick inte:
Citera
2024-12-20, 11:18
Medlem
C189s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_man

Har Rask lagt ut dom bilderna?.
Dom är väldigt snabba med att lägga ut sådant bevis om dem får in det. Finns dom inte ute så tvivlar jag på att det stämmer.

Varför skulle han ens gömma sig på hemmaplan? Ska man inte inställa sig så är det väl en väldigt dum idé att underlätta att bli tagen?
Citera
2024-12-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Ja men det är ju gammal skåpmat. Nu är han en äkta outlaw som lever på flykt. Vilket jag inte romantiserar utan menar bara att det är så det är.

Så nu borde Jocke och company sluta att lägga sig i, och dela hans plats och vad han gör på sociala medier med mera. För det försvårar något otroligt för polisen.

Men Jocke och gänget kan inte hålla sig utan profiterar nu på Chrippa istället för att att låta han gripas på enklast sätt. Rasks video för några dagar sedan där han visste vart han var, lade han garanterat ut innan han skickade dom till polisen.

Det är på gränsen till skyddande av brottsling dom håller på med nu.

Det är nog inte så lätt för Jocke att inte lägga sig i, när han är landets största influencer och media, myndigheter och random Svensson vänder sig till honom som ombudsman för hans svagbegåvade lillebror. Jag fattar hundra procent varför han valt att ibland kommunicera via Anjo tex. Jonna är gravid och behöver inte detta nu.
Citera
2024-12-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Det är nog inte så lätt för Jocke att inte lägga sig i, när han är landets största influencer och media, myndigheter och random Svensson vänder sig till honom som ombudsman för hans svagbegåvade lillebror. Jag fattar hundra procent varför han valt att ibland kommunicera via Anjo tex. Jonna är gravid och behöver inte detta nu.

Men hur tro du han tänker när han förvarnar sin lillebror om att polisen är efter han, och att alla vet vart han är? På sociala medier.

I gårdagens streama tycker jag det ser ut som att dom streamat i dagsljus, vilket tyder på att dom isåfall är i Sydamerika nu. Jag kollade lite på streamen nu och märkte detta.

Är det någon annan som är duktig på att se sådant som vill gå in på Chrippas kik och kolla om det ligger något i det jag tror?
Citera
2024-12-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Men hur tro du han tänker när han förvarnar sin lillebror om att polisen är efter han, och att alla vet vart han är? På sociala medier.

I gårdagens streama tycker jag det ser ut som att dom streamat i dagsljus, vilket tyder på att dom isåfall är i Sydamerika nu. Jag kollade lite på streamen nu och märkte detta.

Är det någon annan som är duktig på att se sådant som vill gå in på Chrippas kik och kolla om det ligger något i det jag tror?

Han förvarnade inte sin lillebror om något sensationellt. ALLA som följt dramat måttligt fattade att C var i Spanien åtminstone. Utanför Schengen kommer han inte utan pass och inom Schengen så inbillar han sig nog att han är safe i Marbella. Han är inget geni den där.
Citera
2024-12-20, 11:32
Medlem
Oavsett vart han nu befinner sig så har han brutit mot reglerna och ska in i häkte. Är bara en fråga om när länsman hittar på honom.
Citera
2024-12-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Oavsett vart han nu befinner sig så har han brutit mot reglerna och ska in i häkte. Är bara en fråga om när länsman hittar på honom.

Så är det. Tänk så fantastiskt annorlunda hans faderskap och framtid hade varit om han bara hållit sig i Östergötland.
Citera
2024-12-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Han förvarnade inte sin lillebror om något sensationellt. ALLA som följt dramat måttligt fattade att C var i Spanien åtminstone. Utanför Schengen kommer han inte utan pass och inom Schengen så inbillar han sig nog att han är safe i Marbella. Han är inget geni den där.

Jag tycker det väldigt korkat och suspekt beteende ifrån brodern iaf.

Vart kunde vi drama följare se att han var i Spanien innan brodern postade det? Jag gjorde inte det och försöker följa med så gott det går.
Citera
2024-12-20, 11:36
Medlem
När läggs ärendet ner och han slipper straff om han gömmer sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in