2024-12-20, 08:36
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Rädda om varumärket ”Let’s Dance” kanske? TV4:s succéprogram kanske inte får svärtas ner.
Varumärket "Let's dance" blir nu förevigt förknippat med "Fuck yeah" (så det kan de lägga ner, ur hans sms konversation, bild i stoppa pressarna).
Citera
2024-12-20, 08:43
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Nej, i detta fallet räcker det med att sexköp är olagligt också på Irland. Dubbel straffbarhet således.

Fast det står också ”optional grounds” när det gäller dubbel straffbarhet va? Sen vet väl inte du om han är på Irland men om han är det så kan Irland välja att inte lämna ut honom till Sverige som jag förstår det. Eftersom han är irländsk medborgare så är det hyfsat sannolikt att Irland inte tycker att utlämning till fitt-Sovjet och fängelsevistelse är aktuellt för lite avancerad thaimassage.
Citera
2024-12-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Fast det står också ”optional grounds” när det gäller dubbel straffbarhet va? Sen vet väl inte du om han är på Irland men om han är det så kan Irland välja att inte lämna ut honom till Sverige som jag förstår det. Eftersom han är irländsk medborgare så är det hyfsat sannolikt att Irland inte tycker att utlämning till fitt-Sovjet och fängelsevistelse är aktuellt för lite avancerad thaimassage.

Medlemslandet har valet, optional refusal ground, att hindra att utlämna medborgare om brottet ej omfattas av dubbel straffbarhet och inte heller omfattas av de 32 listade kategorierna och ger minst tre års fängelse.

I detta fall råder dock dubbel straffbarhet.
Citera
2024-12-20, 09:21
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Hoppas de lämnar ut han om det är sådant han köpt, han kunde ha köpt som Paolo.
Citera
2024-12-20, 09:23
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STATENS-RESURSER
Medlemslandet har valet, optional refusal ground, att hindra att utlämna medborgare om brottet ej omfattas av dubbel straffbarhet och inte heller omfattas av de 32 listade kategorierna och ger minst tre års fängelse.

I detta fall råder dock dubbel straffbarhet.

Den tolkningen gör inte jag av det du länkade till.

The optional grounds are as follows:

Dual criminality

Precedence of domestic prosecution
Domestic decision not to prosecute
Limitation due to the passage of time
Ne bis in idem in non-EU (“third”) states
Nationality/residence
Territoriality
Trials in absentia”
Citera
2024-12-20, 09:25
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hoppas de lämnar ut han om det är sådant han köpt, han kunde ha köpt som Paolo.

Jag hoppas att inget land lämnar ut honom till den fittsovjetiska terrorstaten Sverigetunionen.
Citera
2024-12-20, 09:25
Medlem
brianmolkos avatar
Var de i Örebr0 de skedde? ( mellanstor sensk stad)
12! Salonger fyfan (som de stod i samna artikel) 0 av annat
Citera
2024-12-20, 09:51
Avstängd
Om Dermet nu vill vara rimligt anonym är det ju inte så smart att go hiding.

Frågeställningar - varför körde man inte förenklad delgivning på ett tidigt stadium

Varför går polis o media inte ut öppet med efterslysning med bild o allt.

Skulle smaka med efterlysningsbild på första sidan i våra allmänmedia-
eller varför inte i svt nyheter

Ha ha - Dermet vilken skit får bara tömma sin pung om han betalar en peng.

Sen finns det många andra i Dermet sits som inte har samma gott om råd som
han att köpa avköningar - det är vad det handlar om - fy faan vad jag som upplevt
riktig kärlek med många kvinnor föraktar såna som Dermet o jag äcklas av att
TV m fl betalar honom stora pengar - TV 4 har ett jätteansvar som möjliggörare
om de betalat honom 100 kr per gång hade detta inte hänt - TV 4 horköparsponsor
Citera
2024-12-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Varumärket "Let's dance" blir nu förevigt förknippat med "Fuck yeah" (så det kan de lägga ner, ur hans sms konversation, bild i stoppa pressarna).

De borde kunna döpa om det till "Let's Lapdance" och ändå behålla en viss trovärdighet.
Citera
2024-12-20, 10:12
Medlem
Citat:

Nej, det är sant. Det är ju inte så att han knäppte Palme precis....
Citera
2024-12-20, 10:34
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Nej, det är sant. Det är ju inte så att han knäppte Palme precis....

Det handlar bara om lagstiftning som den styrande feministmaffian i Sverigetunionen tvingat fram för att upprätthålla priset på fitta.
Citera
2024-12-20, 10:50
Medlem
Citat:
Det handlar bara om lagstiftning som den styrande feministmaffian i Sverigetunionen tvingat fram för att upprätthålla priset på fitta.

Och eftersom priset på fitta dumpats i detta fallet (vi såg ju i FUP:en hur förvånansvärt billigt och prisvärt det kunde vara) så vill man statuera ett exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in