2024-12-20, 08:26
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Möjligen spelade det också in men de var fast inställda på att Ida inte skulle vara med i finalen och det verkade stå över alla andra mål. Om nu Maxim var farligaste hotet borde han fått alla nackdelar. Även Nabaz borde fått en om man sett rent tävlingsmässigt. Gavs de största hoten några nackdelar? Nej och det bevisar att man utdelade dem utifrån allt annat än ur tävlingssynpunkt.

Vet du vad en pakt är?
2024-12-20, 08:28
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
De visste inte ens hur nästa skulle gå vidare efter att Nabaz blivit framröstad. Amanda ville hellre möta Nabaz av taktiska skäl
Jag vet inte om Amanda har IQ nog att tänka så långt... Min första tanke var också att det var taktiskt - vilket vore mest troligt om det vore en annan deltagare... På den andra sidan röstade Ida på Maxim, och valde då ett svårare motstånd om hon skulle komma till finalen....
2024-12-20, 08:28
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
SKITSNACK!!! TV4 har skött detta som tidigare Robinson finaler... Bara för att du tycker det blir fel vinnarna hittar du på konspirationsteorier....!

Fjantigt - där beskrev du dig själv...

Ida fick vänta 15 minuter efter en deltävling i finalen, och får endast 30 sekunder försprång - är det rättvist? Hon hade säkert vunnit med större margin om hela hinderbanan skett utan pauser...

Uppenbarligen är det ju inte så eftersom Ida inte ens klarade av ormbanan utan hjälp från produktionen...

Det är ju rätt och slätt fusk.

Sen har hon mage att kalla sig själv värdig vinnare och skrika som att hon gjort världens prestation. Det är ju patetiskt.
2024-12-20, 08:33
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Vet du vad en pakt är?
I finalveckan är det det egna jaget som tävlar och inte pakten.

Du undvek att svara på mitt påstående genom en fråga. Men hur tycker du själv det rent taktiskt skulle vara bäst att göra i en finalvecka? Att ge nackdelar till de största hoten eller till någon man fått för sig ljugit om en immunitet?
Är det tävlingsmässigt riktigt att lägga nackdelarna på den man faktiskt sagt inte är största hotet i tävlingar. Någon som inte vunnit individuella tävlingar medan det finns andra som faktiskt dominerat i tävling?
Du kan inte på allvar mena att pakten tyckte Ida var starkare i tävlingarna än t ex Maxim.
2024-12-20, 08:33
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Uppenbarligen är det ju inte så eftersom Ida inte ens klarade av ormbanan utan hjälp från produktionen...

Det är ju rätt och slätt fusk.

Sen har hon mage att kalla sig själv värdig vinnare och skrika som att hon gjort världens prestation. Det är ju patetiskt.
Om du vill klaga på att någon skriker (vrålar) efter vinster i tävlingar, kan du ju fråga din kompis, Patrik 2.0, om det är skönt eller oskönt....
Har man vunnit hela Robinson från underläge 5 mot 1, tycker inte jag glädjen Ida visade var något onormalt....
2024-12-20, 08:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Jag minns händelserna, hot riktades direkt. Maxim hotade Oliver. Patrik var ombud och hotade Viktor.

Hot och hot. Han sa väl bara som det var. Om du gör si så gör jag så. Knappast ett hot i mina ögon.

Det är ju upp till den som hör vad som sägs om det uppfattas som ett hot. Hot och rädsla hör ihop, Oliver blev rädd och ville inte ta den utmaningen. Viktor ville inte heller ta den utmaningen: att två starka skulle mötas i en utslagsduell.

Om det var sagt som ett hot eller inte kan bara Maxim avgöra. Han sa bara vad som gällde utifrån sin spelkompass. Jag ser inte det som ett hot.

Det var det som behövdes sägas i en situation där man ska röstas ut.
2024-12-20, 08:43
Medlem
Megamindfulls avatar
Robinson 2025 eller Robinson Xtreme 2025

Hade önskat se:

1. Fimpa deltagare som är +50 såvida de inte är fysiskt kapabla (alla bör vara fysiskt kapabla). Tjocka Berta och halta Ove kan åka till Mallis istället.
2. Fimpa deltagare som enbart fått en plats för att produktionen tror de kan skapa drama.
3. Gränslandet måste vara en tuffare plats och inte en plats för vila, återhämtning och tjo o tjim.
4. Mer tryck på att deltagare behöver skaffa föda för att fungera ok.
5. Fler tävlingar för att vinna lite mat. Den enda maten förutom det de skaffar själva.
6. Fler individuella tävlingar med individuella priser.
7. Enbart tävlingar där tittarna får se hela tävlingarna. Inga fåniga uppdelningar för att de dåliga ska ha en chans. Är man dålig så ska man förlora och inte kunna vinna på ett bananskal.
8. Fimpa fåniga gömda immuniteter eller som någon kan förhandla sig till vid någon fånig förhandling.
9. Fler än en person bör kunna vinna en immunitet i tävlingar, åtminstone i början.
10. Den utröstade ska alltid få en chans att duellera mot valfri person. Den valda personen ska få möjlighet att välja på 3 olika tävlingar (tex statisk, balans eller knep o knåp).
11. Har man tagit sig till finalveckan så ska inga andra kunna påverka utfallet som tex röstningar mm.
12. Finaltävlingen ska vara extremt krävande och inte handla om tur eller otur.
13. Prissumman behöver ökas till minst 1 miljon, helst 5 miljoner. 250K efter skatt är löjligt och påverkar knappt drivkraften att vinna för pengarnas skull...

Ja en Robinson Xtreme hade varit najs, då kanske man hade anmält sig
Senast redigerad av Megamindfull 2024-12-20 kl. 08:48.
2024-12-20, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vägrade se programmet och nu läste jag att produktionen hjälpte Ida o Amanda med en kula som dom inte lyckats med på 1 timma. Vilket jävla skitprogram!

Precis vad jag också tänkte på. Klarar man inte ett moment så borde man vara ute.
2024-12-20, 08:53
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megamindfull
Robinson 2025 eller Robinson Xtreme 2025

Hade önskat se:

1. Fimpa deltagare som är +50 såvida de inte är fysiskt kapabla (alla bör vara fysiskt kapabla). Tjocka Berta och halta Ove kan åka till Mallis istället.
2. Fimpa deltagare som enbart fått en plats för att produktionen tror de kan skapa drama.
3. Gränslandet måste vara en tuffare plats och inte en plats för vila, återhämtning och tjo o tjim.
4. Mer tryck på att deltagare behöver skaffa föda för att fungera ok.
5. Fler tävlingar för att vinna lite mat. Den enda maten förutom det de skaffar själva.
6. Fler individuella tävlingar med individuella priser.
7. Enbart tävlingar där tittarna får se hela tävlingarna. Inga fåniga uppdelningar för att de dåliga ska ha en chans. Är man dålig så ska man förlora och inte kunna vinna på ett bananskal.
8. Fimpa fåniga gömda immuniteter eller som någon kan förhandla sig till vid någon fånig förhandling.
9. Fler än en person bör kunna vinna en immunitet i tävlingar, åtminstone i början.
10. Den utröstade ska alltid få en chans att duellera mot valfri person. Den valda personen ska få möjlighet att välja på 3 olika tävlingar (tex statisk, balans eller knep o knåp).
11. Har man tagit sig till finalveckan så ska inga andra kunna påverka utfallet som tex röstningar mm.
12. Finaltävlingen ska vara extremt krävande och inte handla om tur eller otur.
13. Prissumman behöver ökas till minst 1 miljon, helst 5 miljoner. 250K efter skatt är löjligt och påverkar knappt drivkraften att vinna för pengarnas skull...

Ja en Robinson Xtreme hade varit najs, då kanske man hade anmält sig
250K efter skatt? Du menar dom får betala 50% på vinstsumman? Jag vet inte exakt vad skatt på vinst är, men den ligger troligen på nivå med skatt på kapitalinkomst = 35%.

Nu vill man väl ha deltagare som är med för upplevelsen, inte endast prissumma...?
2024-12-20, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Ett hot innebär avsikt om våld eller obehag i någon form. Detta har ingenting med det att göra och är således inga "hot". Det här ingår i det sociala spelet i en tävling.

Precis, ska det vara så svårt att förstå? Tror inte det hade så stor betydelse för deltagarna, det var ju "hot" hela tiden om att åka ut. Det är ju det programmet går ut på.

Om man inte gillar Maxim så var det pga av avundsjuka och rädsla att man själv skulle åka ut då han var så bra på många saker. Dessutom spelade han spelet renare än flera andra.
2024-12-20, 09:01
Medlem
Megamindfulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
250K efter skatt? Du menar dom får betala 50% på vinstsumman? Jag vet inte exakt vad skatt på vinst är, men den ligger troligen på nivå med skatt på kapitalinkomst = 35%.

Nu vill man väl ha deltagare som är med för upplevelsen, inte endast prissumma...?
Tävlingsvinst räknas som inkomst av tjänst så antar att det beror på vad man har för övrig inkomst... men ok det kanske inte blir fullt 50% för de flesta.

Som jag ser det skulle en större prissumma öka drivkraften att vinna och vi skulle troligtvis få se en annan typ av fulspel. Tex hade Patrik troligtvis inte varit lika benägen att få med Maxim till finalen...
Men ja upplevelsen är ju en del av det hela men i grund o botten är det en tävling, eller det är så jag vill att ett Robinson X skulle vara ivf.
Senast redigerad av Megamindfull 2024-12-20 kl. 09:04.
2024-12-20, 09:03
Medlem
myh1s avatar
Ser på Nyhetsmorgon på TV4 att Finland/Irak-bögen vill att Ida borde dela vinsten med honom.... HaHaHa; vilken tönt!!! 🤣😂🤣😂
Ida borde väl heller skära kuken av faenskapet....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in