2024-12-20, 01:17
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Att det tog en timme känns som en lätt överdrift av den dåliga förloraren Nabaz. Jag tycker inte Nabaz var en värdig vinnare heller, han imponerade inte direkt i någon tävling och var långt efter i både dykmomentet och kokosnötterna.

Om Robinson enbart hade handlat om fysisk styrka så hade Maxim antagligen kvalificerat sig till finalen (högst osäkert dock om han hade vunnit alla delmoment), men nu handlar det om det strategiska och sociala spelet och liknande också och där lämnade han en del att önska. Programmet blir lätt ointressant om det bara handlar om fysisk styrka och det mest intressanta är att se vem som klarar att kombinera det strategiska, det sociala och det fysiska. Outwit, outlast, outplay som är slogan för den här franchisen på engelska.

Jag tycker som sagt inte att vinnaren ska koras av en tävling eller en eldkamp utan genom röstning.

Om man slarvar med att ta i ett tändstål med blöta händer så är det svårt att få en gnista. Inte otroligt att Nabaz och Amanda gjorde det, de är inte de mest intelligenta deltagarna som nått slutet direkt.

I de internationella versionerna av Survivor så är det antingen röstning mellan två eller tre personer, där alla som nått sammanslagningen får rösta. Jag tror att det hade stått mellan Ida och Amanda om de hade haft det upplägget.

Ska 6 veckors Robinson verkligen avgöras på att någon råkar droppa lite vatten på tändstålet för att produktionen har planerat ett dyk precis innan?

Det känns ganska ovärdigt måste jag säga.
2024-12-20, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Vad skönt att denna skitsäsong är över. Som vanligt, så är det "starka kvinnor" som ska lyftas fram och vinna till varje pris. De "råkar" hitta immuniteter lite här och där. Så äckligt att se.
Som vanligt? I den moderna eran av Robinson sedan TV4 tog över så hade åtta män i rad vunnit innan den förra säsongen. Alla vita män 25-39 år förutom när Pelle Lilja vann.
2024-12-20, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Ska 6 veckors Robinson verkligen avgöras på att någon råkar droppa lite vatten på tändstålet för att produktionen har planerat ett dyk precis innan?

Det känns ganska ovärdigt måste jag säga.
Nej, precis, det är bättre om en röstning avgör.
2024-12-20, 01:44
Medlem
Det var 5 mot 1, Ida fick nackdel efter nackdel. Att slå 5 pers helt ensam är starkt mentalt, mycket värdig vinnare.

Läste i Aftonbladet intervjuer med deltagarna efter finalen;

"Nabaz hävdar att han vid ”ormbanan” var tvungen att vänta in dig och Amanda i en timme och sedan knappt fick något försprång, stämmer det?

Ida:
– Det var lång tid. En timme är nog att ta i, men ja, han var före oss. Finaltävlingen var uppdelad i tre heat och när jag vann första heatet fick jag vänta i 20 minuter och fick också bara 30 sekunders försprång – men det glömde kanske Nabaz att nämna? Vi visste redan innan vi började att det spelar ingen roll om man ligger före fyra timmar eller en kvart efter ett heat – det är ändå bara 30 sekunders försprång till nästa heat som gäller. Jag vann två av tre heat, men Nabaz kan inte unna mig segern.".

Oväntat att den ärlige Nabaz inte berättar hela sanningen..
2024-12-20, 01:49
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns kvinnor som har betydligt mer muskelmassa än majoriteten av alla män, och det finns sniglar som framstår som blixtrande genier i jämförelse med dig.
Det är väl självklart vältränade kvinnor kan vara stärkare än många män, men nu talar vi fysiologi - något du inte fattar med din IQ!!!
2024-12-20, 02:09
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Japp, det fick mig att stänga av och känna att Ida INTE är en värdig vinnare. Vad har kön med det hela att göra?

Jag gick in för att se om jag var själv om att reagera på det. Vad är det med kvinnor?
2024-12-20, 02:36
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ida borde blivit diskad enligt Robinsons "värdegrundsregler". Hon pratade nedsättande om Nabaz som finne , ("jag kan ju fan inte förlora mot en finne", eller liknande). Men tanke på att en blev diskad för att skämtsamt sagt lappjävel.

Till Nabaz: Låt ingen trampa på dig! Du är en helt underbar människa, och jag hade varit lycklig om jag haft en vän som du ❤️ Jag hoppas du får tillbaka lika mycket kärlek som du ger.

Maxim var den värdiga vinnaren. Helt fel att ha en omröstning om den sista platsen.
Herregud... Vilka kriterier har du för "nedsättning prat"... Har det blivit nedsättande att omtala en person med korrekt nationalitet??? - det är något helt annat än "Lappjävel" - men om profilbild är i närheten av sanning, så vet man att araber skriker NEDSÄTTANDE/DISKRIMINERING/RASISM närmast i sömnen....!
2024-12-20, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Grattis Ida! Mycket värdig vinnare. Att vara utstött av 5 pers, använda det som bränsle för att "visa dem" och slå dem alla är oerhört starkt mentalt.

Gå hem och gråt Patrik, Nabaz, Maxim, Nathalie och Amanda. Ni var 5 mot 1 och gjorde allt i er makt för att den ensamma inte skulle vinna, men hon ägde er alla.
Är du korkad på riktigt??? det var ju hon själv som inte ville tillhöra gruppen! Har du helt missat vad hon sagt i synkarna sista veckan? Kom till finalen pga tv4-fusket med röstningen....
2024-12-20, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Oavsett vad någon sagt så vann den bästa. Skönt
den bästa??? Maxim var ju den ända värdiga vinnaren. Ida fick ju bara finalplatsen pga fusket med röstningen....
2024-12-20, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Så välförtjänt att Ida vann. Finns inget mer trist än att bevittna vuxna människor mobbas i tv. Förundras över varför just Ida var den som blev så hackad på. Var det inte personer som Nabaz och Patrik som hela tiden uttryckte sitt hat genom att säga elaka saker öppet? "Bitch", hejarklack för att få ner Ida från plankan, och annat omoget beteende. Jag hoppas verkligen att vissa personer ber om ursäkt efter inspelningen när de sett säsongen, då Ida behövde utstå så mycket skit bara för att en viss person bestämde sig för att hon var den minst ärliga spelaren, grundat på typ ingenting alls. Så grattis Ida, som höll ut trots nackdelarna och utfrysning!
Hur menar du att Ida mobbades???
Hon gick ju till final bara tack vare att TV4 ändrade reglerna inför röstningen i omgång 2...
2024-12-20, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Allt snack om riggat med tändstål. Kan inte vara så enkelt att Amanda och Nabbe klantade sig med att få vatten på tändstålet eller skrapan. De var skyblöta på händer och hela kroppen, det droppade som tusan.

Robinson är verkligen ett idiotiskt upplägg. Att förlorarna fick rösta fram en finalist är helt fel. Att Ida vann var som riggad, planerad av produktionen. Misstänker något lurt med eldtävlingen...

Nu blev det en vinnare som pratat illa om medtävlare, kallat dem nedsättande, en typisk mobbare. En sådan får "vinna". Moraliskt och etiskt suger detta program.

Det var andra gången jag tittade på Robinson, men absolut den sista. TV4 servar kassa program, program som gör en illamående.
2024-12-20, 02:58
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Det är inte TV4 som producerar detta program, det är produktionsbolaget Mastiff.
Mastiff gör också program till andra kanaler exempel Paradise Hotel (TV3).
Oavsett så är det ett skitprogram. TV4 kör samma smörja år ut och år in. Snart börjar Lets Dance med den ständige programledaren Per Lernström i ny tappning. Gissar att samme Per kommer leda Robinson också inom snar framtid för att sen ta över i Farmen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in