2024-12-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
I stämningsansökan står att han burit sig illa åt mot både hennes nuvarande partner och hennes tidigare barn.
https://gofile.io/d/96EbOm
Här får man en bra och korrekt bild av hur en kraftigt störd person agerar. Vill inte sätta någon diagnos för det behövs inte. Det som är lite oroande ar att Amadeus är lite för godtrogen och ställer upp på att hjälpa Runar med hämtning och lämning av barnen. Här borde Amadeus säga nej men han kommer nog lära sig med tiden hur Runar fungerar.
Citera
2024-12-19, 12:46
Medlem
https://i.imgur.com/yfbd7Md.jpeg
😂😂😂
Citera
2024-12-19, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jessica är kanske inte den vassaste kniven i lådan, men i jämförelse med norrmannen är hon ändå skyhögt över hans nivå. Dessvärre har Jessica empati. Vilket inte är så bra i just detta fall. Hon verkar hela tiden fortfarande ha en slags förhoppning om att norrmannen kommer ändra på något. Att han ska komma till insikt. Han är ju ändå barnens far. Men det kommer inte hända. Det vore förresten intressant att få veta vad Rune för relation till Jessicas tidigare barn. De är väl vuxna nu, men har ändå levt länge med Rune i hushållet. Vore spännande att höra deras version. Och deras far? Honom har man aldrig hört talas om, men han måste väl ändå ha sprungit på Rune några gånger?

Rune kommer dessvärre aldrig att ändra på sig. Det är bara att lägga ner. I åratal har han pumpat ut följande budskap på Instagram. "Jag är unik, bli inte som alla andra. Ge aldrig upp, kämpa för att du är du. Jag är sanningen och jag kommer alltid ha rätt." Med andra ord; det är aldrig jag som gör fel, det är alla andra. I sann psykopatanda. Bara en sådan sak som att ha en påhittad flickvän säger väl det mesta. Barnen kommer aldrig få en chans med en sådan manipulativ äckelfarsa. Han kommer att utnyttja dem och trycka ner dem i skiten tills korna går hem. Vore jag Jessica skulle jag betala någon för att få norrmannen deporterad på livstid.
Vad har du för belägg för att Jessica inte är den vassaste kniven i lådan?
Ganska onödig kommentar.
Citera
2024-12-19, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coco.noco
😂😂😂
Där ser han ju betydlig bättre ut än här: https://imgur.com/a/WQlhrBd
Citera
2024-12-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coco.noco
😂😂😂
Har han förlovningsring eller är bilden spegelvänd?
Citera
2024-12-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Här får man en bra och korrekt bild av hur en kraftigt störd person agerar. Vill inte sätta någon diagnos för det behövs inte. Det som är lite oroande ar att Amadeus är lite för godtrogen och ställer upp på att hjälpa Runar med hämtning och lämning av barnen. Här borde Amadeus säga nej men han kommer nog lära sig med tiden hur Runar fungerar.

Jag vill modifiera till en "i huvudsak" korrekt bild. Jag tror inte Jessica är så korkad att hon blåljuger, men räkna med att brett på rätt tjock i stämningsansökan.
Citera
2024-12-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Vad har du för belägg för att Jessica inte är den vassaste kniven i lådan?
Ganska onödig kommentar.

Inte jag som skrivit kommentaren du tycker är "onödig", men jag kommenterar i alla fall.
Hon har låtit sig förföras av runkar, vilket var osmart, hon har gift sig med honom, vilket var osmart, hon har låtit honom dränera henne på pengar, vilket var osmart.
Jag har iofs sett ännu slöare knivar.
Citera
2024-12-19, 13:39
Medlem
Citat:
Jag vill modifiera till en "i huvudsak" korrekt bild. Jag tror inte Jessica är så korkad att hon blåljuger, men räkna med att brett på rätt tjock i stämningsansökan.
Både Carola och Jessica har givit nästan samma bild av Runars personlighet. Tvivlar starkt på att båda ljuger så samstämmigt.
Citera
2024-12-19, 13:49
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Har han förlovningsring eller är bilden spegelvänd?
Han har en så kallad klackring. En slags ring som män bar på 80-talet och som då signalerade god smak och möjlighet till anor i släkten. Detta då viktiga män under 1700-talet använde sina ringar som stämplar i lack när man signerade viktiga brev. Idag signalerar de white trash och töntigheter. Norrmannen har som vi alla vet missat att vi lever på 2000-talet.
Citera
2024-12-19, 13:51
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Inte jag som skrivit kommentaren du tycker är "onödig", men jag kommenterar i alla fall.
Hon har låtit sig förföras av runkar, vilket var osmart, hon har gift sig med honom, vilket var osmart, hon har låtit honom dränera henne på pengar, vilket var osmart.
Exakt så. Men även att hon öppnat för att Rune kan komma att ändra sig. Vilket han aldrig kommer att göra. Vilket leder till att barnen kommer lida i många år framöver.
Citera
2024-12-19, 14:14
Medlem
Citat:
Jag vill nog hoppa in till Jessicas försvar. En sådan personlighet som Runar kan du aldrig försvara dig emot. Är du i närheten så snärjor dom dig förr eller senare. Därför ville Jessica enbart ha SMS-kontakt med Runar (smart). Det finns fängelsedirektörer eller överläkare på rättspsykiatri anstalter som har trillat dit på en psykopat. Hur otroligt den än låter så kan du inte skydda dig. Kom ihåg att dom har levt på att ljuga i många år i flera fall 50 år och är således experter på det. Dom vet vilket tonläge, kroppsspråk eller ögonkontakt som fungerar. Har man inte varit utsatt så går det helt enkelt inte att förstå.
Citera
2024-12-19, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Exakt så. Men även att hon öppnat för att Rune kan komma att ändra sig. Vilket han aldrig kommer att göra. Vilket leder till att barnen kommer lida i många år framöver.
Men alltså det är ju taktik för att få tingsrätten att tro hon vill samarbeta, självklart vet hon att han inte kommer ändra sig!
När det gäller vårdnadstvister är samarbete mellan föräldrarna det absolut viktigaste för domstolar, därav att det tillsatts en medlare osv.
Jag vill påstå att Jessica har helt rätt taktik och det finns verkligen inget att ifrågasätta vad gäller hur smart hon är.

Hennes advokat har varit med förr och vet precis hur man ska bete sig i vårdnadstvister. Givetvis har även Runars advokat sagt detsamma till honom men när lyssnade han senast på någon….
Senast redigerad av Jonsson99 2024-12-19 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in