Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Jessica är kanske inte den vassaste kniven i lådan, men i jämförelse med norrmannen är hon ändå skyhögt över hans nivå. Dessvärre har Jessica empati. Vilket inte är så bra i just detta fall. Hon verkar hela tiden fortfarande ha en slags förhoppning om att norrmannen kommer ändra på något. Att han ska komma till insikt. Han är ju ändå barnens far. Men det kommer inte hända.
Stämmer.
Åtminstone enligt hans första fru.
Carolas insta 2020-10-24
Landat i vårt älskade Sydafrika nu. Så tacksam. 🌏🙏🏽 (omred. text) Några tankar: Bland det finaste som finns med TIDEN är att vissa saker verkligen blir bättre! Svåra tunga saker. De blir bättre. För att vi orkade. För att vi vågade. För att med tiden finns det inte mer att gräva bakåt i än att släppa och se framåt, i kärlek & harmoni. FYI. I drygt 10 års tid försökte jag komma ur hans grepp, från aug 1987 -till den 17 jan 2000 då jag gjorde slut i i vår trädgård i Strömma. Det nästkommande decenniet med ett gemensamt barn och ett uppbrott var de värsta och mest smärtsammaste åren jag någonsin varit med om i mitt liv. Som mamma, kvinna och som människa. Att jag står upp idag är för mig ett under. För rättvisans och kärlekens skull till min son har jag kämpat. ( Även för min dotter, som R hotade mig att avstå.) Decennie nr 2 blev inte bättre för att han gifte om sig med ännu ett byte han kunde utnyttja, en vacker arvtagerska. Hon såg det inte då men går igenom idag exakt samma saker jag gjorde. Många trodde han skulle lugna ner sig i och med omgiftet. Men få förstår vad för slags man han är förrän de själva blir drabbade, bedragna el svikna. Hos honom finns bara makt, hämnd och hot. (Och en liten, liten pojke som söker en osund acceptans hos sin far. En far som också suttit i fängelse för eko brott, i 6 år.) Han ska äga och sälja, allt. Så långt han kan utnyttja lagen. Så långt sonen fyllt 18 år. Efter det tvärtyst. Alltså decennie nr 3!! Inte ett enda kränkande sms på flera år.. (då slutade barnbidraget o sonen blir myndig.) Tills nu, då pengarna tryter (pengar som han bla levt på från hans två äktenskap med mig o Jessica P. ) och han försöker visst starta om i Norge då han har näringsförbud i Sverige!! Ja ni förstår vilken ’bok’ vi/jag skulle kunna skriva.. Men vi har haft fullt fokus på att orka överleva o vara glada mammor till våra barn. Slippa honom. Hitta friheten & glädjen igen. Det är här TIDEN kommer in. 🙌🏻🌏 Och jag drar en lättnadens suck. Tack tid! Vad mer finns det från hans sida att komma med efter det här? Bara ’gammal skåpmat’, då som nu. #nytid