2024-12-19, 12:29
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Och vad är det för anmärkningsvärt med det? Jag skall komma ihåg det när Norge väljer att bo på ett eget hotell när det är mästerskap.
Nei, det er klart. Om man mener at det er helt ok å skylle på andre land med helt usanne påstander som er tatt ut av luften, så finnes det så klart intet "anmärkningsvärt" med det her.
Men hver sin smak

(Ikke så mye mer å prate om egentlig. Hver og en får vel bare bedømme hans uttalelser selv.)
Citera
2024-12-19, 12:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Nei, det er klart. Om man mener at det er helt ok å skylle på andre land med helt usanne påstander som er tatt ut av luften, så finnes det så klart intet "anmärkningsvärt" med det her.
Men hver sin smak

(Ikke så mye mer å prate om egentlig. Hver og en får vel bare bedømme hans uttalelser selv.)

Jag har varken tid eller lust att hålla på att tjafsa med dig om detta.

Jag är inte tillräckligt insatt i detta för att kunna hävda att eller avgöra om Byström ljuger. Så därför väljer jag att tro på honom.

Men att det inte är bra ur smittspridningsperspektiv om alla lag bor på samma hotell (med en gemensam matsal) är väl knappast en kontroversiell synpunkt. Här har FIS och de lokala arrangörerna ett ansvar.
Citera
2024-12-19, 13:02
Medlem
Alkibiadess avatar
Svenska laget till Tour de Ski:

Ebba Andersson, Piteå Elit SK
Maja Dahlqvist, Falun-Borlänge SK
Johanna Hagström, Ulricehamns IF
Moa Ilar, Falun-Borlänge SK
Moa Lundgren, Åsarna IK
Märta Rosenberg, Trillevallens SK
Linn Svahn, Östersunds SK

Edvin Anger, Åsarna IK
Gustaf Berglund, IFK Mora SK
Jens Burman, Åsarna IK
Emil Danielsson, Högbo GIF
Truls Gisselman, Rehns BK
Marcus Grate, IFK Umeå
Calle Halfvarsson, IFK Mora SK
William Poromaa, Åsarna IK
Oskar Svensson, Falun-Borlänge SK

OK, Märta trodde jag inte på.
Citera
2024-12-19, 13:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Något mer tänker jag inte kommentera när det gäller denna uttagning för då kommer Ski-entusiasten böra yra något obegripligt om ärtor och kameler.
Citera
2024-12-19, 13:13
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Något mer tänker jag inte kommentera när det gäller denna uttagning för då kommer Ski-entusiasten böra yra något obegripligt om ärtor och kameler.
Hi-hi neida Mye bedre tropp enn jeg hadde fryktet, så jeg er happy.
Citera
2024-12-19, 13:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag har varken tid eller lust att hålla på att tjafsa med dig om detta.

Jag är inte tillräckligt insatt i detta för att kunna hävda att eller avgöra om Byström ljuger. Så därför väljer jag att tro på honom.

Men att det inte är bra ur smittspridningsperspektiv om alla lag bor på samma hotell (med en gemensam matsal) är väl knappast en kontroversiell synpunkt. Här har FIS och de lokala arrangörerna ett ansvar.

Dessutom var det väl likadant förra året i samband med tävlingarna i Trondheim att flera landslag (inte bara det svenska alltså) blivit sjuka.

Lite ironiskt att Norge verkar vara så slappa med smittskyddsåtgärder numera när de hade närmast kinesisk disciplin under pandemin.
Citera
2024-12-19, 13:23
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Är väl en okej trupp, kunde varit ännu värre. Det är Frida man hade hoppats på, men det är ju alltid något strul med den damen.

Kul att Edvin Anger inte fick för sig någon dumhet om att inte gå touren iaf!
Citera
2024-12-19, 13:24
Medlem
Hagström är en överraskning. Tror iofs hon och många sprintåkare nöjer sig med fem etapper. Kanske även Svahn, men där beror det nog på hur hon ligger till också(2 sprintsegrar och bra klassisk distansåkning kan man vara med en bit på i denna tour, tror inte längden på loppen är så stor nackdel för Linn i klassiskt).

Men tror annars det blir en utdragen tour i år tidsmässigt och många som bara åker igenom vissa lopp.
Citera
2024-12-19, 13:32
Medlem
Weit-wegs avatar
Ja då kanske Johaug kan vinna touren nu när Frida och Jonna inte är med och bara Diggins kvar
Citera
2024-12-19, 13:35
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Dessutom var det väl likadant förra året i samband med tävlingarna i Trondheim att flera landslag (inte bara det svenska alltså) blivit sjuka.

Lite ironiskt att Norge verkar vara så slappa med smittskyddsåtgärder numera när de hade närmast kinesisk disciplin under pandemin.
Ja, du har helt. Presis samme snakkis som nu. Frida, Ebba, Linn, Jonna, Emma, Maja D, Johanna og Moa Ilar ble sjuke i Trondheim og fikk sitt TdS ødelagt.
Citera
2024-12-19, 13:37
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weit-weg
Ja då kanske Johaug kan vinna touren nu när Frida och Jonna inte är med och bara Diggins kvar

Heidi Weng ska väl knappast räknas bort.
Citera
2024-12-19, 13:40
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Heidi Weng ska väl knappast räknas bort.
Ja, Heidi og Diggins er nog større favoritter. De har bedre fartsressurser enn Therese
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in