Citat:
Fast jag tänker mig att Jonna är given i sprintstafettlaget och så tar man ut den andra åkaren efter sprinten på VM. Inför säsongen tyckte jag att Jonna och Linn var givna i laget men nu har vi inte sett så mycket av Linn så det är väl lite mera öppet just nu.
Vad gäller distans är ju Ebba och Frida redan uttagna och så tänker jag att Ilar tar den tredje distansplatsen (men frågan är om hon behöver prestera bättre resultat än vad hon gjort hittills för att bli uttagen i VM-truppen). Frågan är också om man bör ta ut en fjärde distansåkare i VM-truppen eller om man fyller ut distanslaget på de olika distanserna med åkare från sprintlaget. Inför säsongen sa ju Jonna att hon siktade på 10km klassiskt och Linn på skiathlonen. Sedan är det ju ingen nackdel om Ribom presterar bra i distans i världscupen inför VM för att visa att hon skall få åka en eller flera distanslopp på VM (samma sak gäller ju även för Linn och Maja).
Vad gäller distans är ju Ebba och Frida redan uttagna och så tänker jag att Ilar tar den tredje distansplatsen (men frågan är om hon behöver prestera bättre resultat än vad hon gjort hittills för att bli uttagen i VM-truppen). Frågan är också om man bör ta ut en fjärde distansåkare i VM-truppen eller om man fyller ut distanslaget på de olika distanserna med åkare från sprintlaget. Inför säsongen sa ju Jonna att hon siktade på 10km klassiskt och Linn på skiathlonen. Sedan är det ju ingen nackdel om Ribom presterar bra i distans i världscupen inför VM för att visa att hon skall få åka en eller flera distanslopp på VM (samma sak gäller ju även för Linn och Maja).
Problemet är att INTE åkarna som skall bestämma vad de skall satsa på till VM. Först skall de visa att de skall vara i VM, sedan är det FK som bestämmer vilka som skall åka. Därför extremt viktigt att få bort Byström som FK. Omorganisera och börja om från noll.
Det är sådant här snack från du alla inser att längdlandslaget är ett vuxendagis. Byström har tappat omklädningsrummet. Åkarna hör lite som de vill, verkar själva ha makten att kunna stå över tävlingar som inte passar. Helt horribelt.
Jag har förklarat innan säsongen hur det kommer att gå under säsongen. Allting har fortgått enligt plan. Ett längdlandslag som är i kaos, som bryts sönder av en extremt svag FK, grupperingar som styr i laget som själva kan välja vilka tävlingar de kan åka.
, og blir neppe siste heller.