2024-12-19, 09:24
Medlem
Häktad i sin frånvaro nu till och med mainstream media börjar rapportera om det
Citera
2024-12-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenuno
Enligt ett tiktok konto är Cheops gripen på spansk flygplats av guardia civil efter han försökt borda ett plan.

Förmodligen med falsk pass.

Hoppas de slänger han bredvid Olof k eller varför inte i samma cell.

Vad heter det TT kontot?
Citera
2024-12-19, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jag tror att C ärligt bara tänkte åka till Spanien i några dagar Max för att fixa pengar

Jocke tror jag sade att han skulle försöka ta sig till Dubai med falsk pass.
Om det stämmer vet jag inte.

Edit: om det var exakt så han sade vet jag inte..
Citera
2024-12-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Häktad i sin frånvaro nu till och med mainstream media börjar rapportera om det
bra PR-trick för boken om drevet
Citera
2024-12-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
bra PR-trick för boken om drevet

Fan älskar dig pallal.
Hoppas du tar hand om Chrippa i häktet
Citera
2024-12-19, 09:32
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När J, Jocke, Anjo, Rask och resten av dröset kränker och talar illa om Chrippa så kränker de Lillen - för Lillen är hälften Chrippa.

Så du sparkar nog åt fel håll när det gäller sådan överföring.

HAHA !! NEJ
Sluta saxa ut en del och förvräng hur jag menar.

Här väljer du att vrida vad jag skriver helt fel.

Men absolut, jag lämnade den luckan öppen, jag ger dig den. Jag borde lärt mig FBs ädla konst i diskussioner .
Det jag borde gjort , var att förklara att detta handlar om
FÖRÄLDRAR vs BARNET
BARNET vs FÖRÄLDRAR.
Hur de är känslomässigt sammankopplade.

Alltså barnets känslor i relation till sina föräldrar utefter vad föräldrarna säger och gör. Mot andra och mot varandra.
Barnet speglar föräldrarnas sätt att hantera relationen och livet .
Barnet älskar sina föräldrar och känner sig förknippad med var och en. När en förälder misshandlar den andre- så skadas barnet helt automatiskt - för att barnet kan inte distansiera sig ifrån sin förälder - eftersom evolutionen har sett till att barnet MÅSTE känna så för att överleva . Hunger, kyla och utanförskap. Det är bara så naturens lag fungerar. Inte mina ord.

Jag har inte sekten i beaktning här . De är externer. Helt utanför denna sakfråga
som handlar om BARNETS känslor när det får bevittna eller höra sina föräldrar fysiskt och psykiskt misshandla den ena föräldern.

Barnet kommer alltid i kläm och berörs. Alltid.
Och DOM känslorna är VIKTIGAST och fundamentala . Det är när DE FUNDAMENTALA känslorna från och till sina föräldrar skadas - som skadorna sker INNE I BARNET .

—-
Så snälla. Lämna sekten utanför min mun i detta.
Jag har enbart syftat på själva grunden i det trygga känslomässiga bandet ett barn behöver till sina föräldrar och sig själv.
Just det som varje barn förtjänar att få av sina föräldrar/ vårdnadshavare, enligt svensk lag .
Citera
2024-12-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kustenklar
HAHA !! NEJ
Sluta saxa ut en del och förvräng hur jag menar.

Här väljer du att vrida vad jag skriver helt fel.

Men absolut, jag lämnade den luckan öppen, jag ger dig den. Jag borde lärt mig FBs ädla konst i diskussioner .
Det jag borde gjort , var att förklara att detta handlar om
FÖRÄLDRAR vs BARNET
BARNET vs FÖRÄLDRAR.
Hur de är känslomässigt sammankopplade.

Alltså barnets känslor i relation till sina föräldrar utefter vad föräldrarna säger och gör. Mot andra och mot varandra.
Barnet speglar föräldrarnas sätt att hantera relationen och livet .
Barnet älskar sina föräldrar och känner sig förknippad med var och en. När en förälder misshandlar den andre- så skadas barnet helt automatiskt - för att barnet kan inte distansiera sig ifrån sin förälder - eftersom evolutionen har sett till att barnet MÅSTE känna så för att överleva . Hunger, kyla och utanförskap. Det är bara så naturens lag fungerar. Inte mina ord.

Jag har inte sekten i beaktning här . De är externer. Helt utanför denna sakfråga
som handlar om BARNETS känslor när det får bevittna eller höra sina föräldrar fysiskt och psykiskt misshandla den ena föräldern.

Barnet kommer alltid i kläm och berörs. Alltid.
Och DOM känslorna är VIKTIGAST och fundamentala . Det är när DE FUNDAMENTALA känslorna från och till sina föräldrar skadas - som skadorna sker INNE I BARNET .

—-
Så snälla. Lämna sekten utanför min mun i detta.
Jag har enbart syftat på själva grunden i det trygga känslomässiga bandet ett barn behöver till sina föräldrar och sig själv.
Just det som varje barn förtjänar att få av sina föräldrar/ vårdnadshavare, enligt svensk lag .

Du kommer aldrig nå fram till Micro..
Micro tycker om Chrippa. Chrippa är en bra pappa enligt henne.
Han tar sitt ansvar fullt ut. Gör allt för sin dotter.
Citera
2024-12-19, 09:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ingen som ser familjen har påstått att han är felfri - det jag och andra vettiga ser är att han är en bra pappa - trots sina brister.

Har du ett stort hål i huvvet eller det vet vi ju att du har! Idioten C är en nolla och en jävligt dålig förälder, bara för att du själv lär ha varit en katastrof som förälder (om du har barn) behöver du inte sitta här och försöka dämpa ditt dåliga samvete!
Citera
2024-12-19, 09:47
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Du kommer aldrig nå fram till Micro..
Micro tycker om Chrippa. Chrippa är en bra pappa enligt henne.
Han tar sitt ansvar fullt ut. Gör allt för sin dotter.

Okey. Tack för informationen!
Då slipper jag investera tid just här.

För nu är ju tydligen Chrippa gripen i Spanien. Och hans riddare kommer vara helt rabiata nu eftersom de knappt kunnat sova inatt när de förvarat pappa Chrippas semester i ett par dagar nu med att han inte alls är utomlands .
De kämpar på att förvara honom- medans han själv sviker alla genom sina handlingar, som går emot att ta ansvar som en mogen man, varje dag och hela tiden.
Alla ridderliga påhittade försvar som krossas gång på gång av ”sekten” , men egentligen är det i första hand av Chrippa själv. Men då krävs det att man har splitvision för att se det , förstås.

Men jag fattar att alla funkar olika, men riddarna är ändå precis som sin kejsare och måste älska att runka i motvind.
Citera
2024-12-19, 09:47
Medlem
Citat:
Fan älskar dig pallal.
Hoppas du tar hand om Chrippa i häktet
Ja mannen
Det kommer jag absolut göra
Senast redigerad av Pallal 2024-12-19 kl. 09:52.
Citera
2024-12-19, 09:52
Medlem
Citat:
Vad är det som händer med denna tråd så fort Jocke öppnar munnen ?

Ni får bevis rak framför näsan ändå sitter ni och försöker argumentera osv..
Många av er förstår jag mig inte alls på..

Drevet har slutat för längesen. Tror ni skulle bli extremt förvånade om ni fick se vad som kommer in i dm.

Tror ni Chloe kommer vara stolt över pappa?
Tror ni Linnes föräldra är stolta? Över att Chr troligen slagit henne. Skriker på henne, hotar henne.
Tror ni Thomas mår bra? Blir också hotad av sin son.

Chrippa är enbart där han är för att han har lyckas komma långt genom att höja röst och hota.

Ännu läskigare är att Chloe kommer få se att det finns dårar som stått bakom hennes pappa i detta och försökt få honom att framstå som "årets pappa" i princip. Att det finns fler människor som försökt försvara honom och att dessa personer finns där ute.
Citera
2024-12-19, 09:52
Medlem
Gaspari-s avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Gyne46/christofer-chrippa-berg-begard-haktad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in