Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
När J, Jocke, Anjo, Rask och resten av dröset kränker och talar illa om Chrippa så kränker de Lillen - för Lillen är hälften Chrippa.
Så du sparkar nog åt fel håll när det gäller sådan överföring.
HAHA !! NEJ
Sluta saxa ut en del och förvräng hur jag menar.
Här väljer du att vrida vad jag skriver helt fel.
Men absolut, jag lämnade den luckan öppen, jag ger dig den. Jag borde lärt mig FBs ädla konst i diskussioner .
Det jag borde gjort , var att förklara att detta handlar om
FÖRÄLDRAR vs BARNET
BARNET vs FÖRÄLDRAR.
Hur de är känslomässigt sammankopplade.
Alltså barnets känslor i relation till sina föräldrar utefter vad föräldrarna säger och gör. Mot andra och mot varandra.
Barnet speglar föräldrarnas sätt att hantera relationen och livet .
Barnet älskar sina föräldrar och känner sig förknippad med var och en. När en förälder misshandlar den andre- så skadas barnet helt automatiskt - för att barnet kan inte distansiera sig ifrån sin förälder - eftersom evolutionen har sett till att barnet MÅSTE känna så för att överleva . Hunger, kyla och utanförskap. Det är bara så naturens lag fungerar. Inte mina ord.
Jag har inte sekten i beaktning här . De är externer. Helt utanför denna sakfråga
som handlar om BARNETS känslor när det får bevittna eller höra sina föräldrar fysiskt och psykiskt misshandla den ena föräldern.
Barnet kommer alltid i kläm och berörs. Alltid.
Och DOM känslorna är VIKTIGAST och fundamentala . Det är när DE FUNDAMENTALA känslorna från och till sina föräldrar skadas - som skadorna sker INNE I BARNET .
—-
Så snälla. Lämna sekten utanför min mun i detta.
Jag har enbart syftat på själva grunden i det trygga känslomässiga bandet ett barn behöver till sina föräldrar och sig själv.
Just det som varje barn förtjänar att få av sina föräldrar/ vårdnadshavare, enligt svensk lag .