2024-12-18, 22:58
Medlem
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket givetvis är fullt möjligt - eftersom VPN placerar dig på platser där du inte fysiskt befinner dig.

Har han celldelning då? Sist jag tittade efter kan man inte vara i Sverige och Spanien samtidigt.
Citera
2024-12-18, 22:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han är ditt offer. Är det lika jobbigt för dig som för color ikväll...? Har ni blivit utnyttjade...? Drogs ni bara med av Pallal och Micro113 skickliga debattstil?

Det är som i schack: man får förlora nån bonde i bland, men, snälla rara, var i alla fall klartänkt med att det är just precis det.
Vad är han ett offer för? Varför är han mitt offer? Kan du ens svara på det?

Jag har en väldigt lugn kväll. Du verkar dock väldigt upprörd.

Jag fattar inte din schack exempel. Jag har inte förlorat någonting. Vad har du förlorat? Vad har du vunnit?

Du kan inte hänvisa till inlägg där jag försvarar Chrippas beteende och agerande.

Jag kan dock hänvisa till hur du under detta chrippa kaos har
- Hånat jocke och även kallat honom Jockiboi
- Hur du har kallat lilla C grisflickan
- Hur du har snackat skit om Anjo och sagt att han förtjänar all den skit han kommer få
- Hur du många gånger kallar Jocke, Anjo och deras gäng för Klanen.
Citera
2024-12-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ja. Längre tid som resande än vad vistelsen på plats varade. Jag har själv gjort liknande resor, men då har det varit i jobbet. Tvång och måsten. Jag hade dock vägrat om det stått RyanAir på boardingpasset.
handlar det om resan till Barcelona?

Jag har hälsar alltid på vänner i Spanien när vi har möjligheten. Delar av mitt kontaktnät finns där så det är lika naturligt som att en svennefamilj tar en tur till High Chaparral.
Citera
2024-12-18, 23:01
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja? Chrippa skulle kunna göra massor av sitt liv.

Jag berörs utifrån hur sociala medier beter sig, och Chrippa ligger i fokus med skit.
Han är dock inte ensam om det.

Jag äcklas och jag beklagar hur familjeangelägenheter kablas ut och utnyttjas av s.k ’vänner’.

Jag är i tråden av enbart den anledningen att det här ska ske privat.

Jag stör mig på er alla som hoppar jämfota av glädje när Chrippa misslyckas.

Jag förstår inte hur svart erat hjärta är.

Det är en familjetragedi som ni i tråden njuter av, som jockes falska vänner tjänar pengar på.

Jag vill se en punkt.

Jag vill att Jocke ska få frid, och jag önskar även Chrippa det.

Men med er äckliga hyenor?

Tycker du inte Chrippa själv har bäddat för allt detta som händer? Eller tycker du att han är helt oskyldig.
Chrippa hade själv kunnat satt punkt för allt detta för länge sedan men han valde själv att fortsätta.
Allt skit började när han blev ihop med Linnea. Hade han brutit med henne så hade nog denna historia varit helt annorlunda med tanke på hur det ser ut idag.
Citera
2024-12-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du upprepar samma sak om och om igen. Men du kan aldrig hänvisa till ett inlägg där jag försvarar Chrippas beteende och agerande. Du kan inte hänvisa till det eftersom det bara finns i din fantasi.

Att jag ifrågasätter folks påståenden, att jag ber om bevis när folk påstår saker som sanning, det betyder inte att jag försvarar skattefusk, skrika framför barnet, ta droger, eller liknande.

Det är som att du medvetet hoppar över dem inlägg där jag uppmanar alla som har bevis att faktiskt ge dessa till soc och polisen, det verkar som att du hoppar över dem inlägg där jag kritiserar att chrippa injicerat sig framför barnet, det verkar som du hoppar över dem inlägg där jag säger att man ska lita på soc och deras beslut eftersom dem har insyn vi inte har, osv, osv. Jag kan fortsätta i all evighet att dra upp liknande exempel.
Min poäng är att DU vill att jag ska vara på ett sätt som jag inte är, varför vet jag inte. Men det gör att du om och om igen påstår saker om mig som jag aldrig sagt.

Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet du blandar ihop din fantasi med verkligheten?
Exakt så.

Det är medvetet att förvränga.

Men nu gör jag ett kort input i tråden och hoppas att det blir en förändring.

Jag stör mig på hur Chrippa hanterar sitt liv och sociala medier.

Jag antar att han är ’uppe i det blå’.
Lite maniskt kanske?

Men jag har även lärt mig att förstå hur Jocke tänker.
Jocke gör inte alltid rätt, men jag har börjat förstå honom.

Och i skrivande stund tänker han bra
Jag vill stötta honom i det.

Vem är jag att döma?

Jag har gjort det i inlägg innan, men även jag kan tänka om.

Kan ni det?

Kan övriga i tråden vara mer ödmjuka?

Det har gått åt helvete.

Dottern är inte kvar.

Visste vi det i november 2023 att det skulle gå så långt?

Det smärtar.
Citera
2024-12-18, 23:03
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Nä!

Så fungerar det inte alla ggr.

Oavsett är det inte upp till någon annan att bedöma, förutom de inblandade.

Det samtalet bör dessutom ske ytterst privat.

Jag har erfarenhet av betydligt tyngre än Chrippa, och det kan givetvis gå bra.

Det är knappast upp till Flashback eller Anjo att bedöma.

Du vet inte vem du skriver till men du bara antar att jag inte skulle ha den erfarenheten…

Du bestämmer inte vad jag ska tycka, tänka el skriva här… åsikten är fri o det är väl just det Flashback är till för.. yttrandefrihet.

Men du får tycka som du vill o eftersom det är din åsikt att Chrippas angelägenheter inte ska diskuteras här så bör du leva efter det oxå!
Adjö!
Citera
2024-12-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Du vet inte vem du skriver till men du bara antar att jag inte skulle ha den erfarenheten…

Du bestämmer inte vad jag ska tycka, tänka el skriva här… åsikten är fri o det är väl just det Flashback är till för.. yttrandefrihet.

Men du får tycka som du vill o eftersom det är din åsikt att Chrippas angelägenheter inte ska diskuteras här så bör du leva efter det oxå!
Adjö!
Var bestämde jag vad?
Citera
2024-12-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ingen extra resa var beviljad av åklagare kl 17.23 idag.

Har du uppgifter som säger annat?
Stalin hade älskat dig
Citera
2024-12-18, 23:08
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Han har pajat sin relation med dottern, helt klart.

Vad får dig att tro att jag står bakom det?

Folk har knarkat allt möjligt förut, folk har förändrats förr, folk har hittat tillbaka till varandra också.

Vem är du att påstå att allt är kört?

Jag har inte påstått att du står bakom någonting.

Idag får du inget vanligt jobb (förvärvsarbete) om du inte har rent brottsregister. Ingen pensionsgrundande inkomst.
Och allt finns offentligt speciellt för Chrippa. Det tar upp till 10 år innan det rensas.
Han har skulder som gör att han inte kan göra det han behöver göra för sitt barn. Det kommer släpa med i många år.

Varför påstår du att jag påstår att det är kört?

Jag har egen erfarenhet, därav kan jag uttrycka mig som jag gör. Jag kan utveckla det till att jag var ett barn som blev omhändertagen när jag var ett par år gammal. På grund av en utåtagerande mamma. Hon dog när jag var liten.
Hon tog inte hand om sig tillräckligt för att ta hand om mig. Tyvärr.

Som förälder har man ett ansvar att sköta sig i samhället då man har försörjningsplikt och allt annat som följer på ett föräldraskap. Vad man än tycker om det.
Senast redigerad av Pianotangent 2024-12-18 kl. 23:15.
Citera
2024-12-18, 23:11
Medlem
Citat:

Vem är jag att döma?

Kan ni det?
Hjälper Jocke sin bror?

Märkligt vändning
Citera
2024-12-18, 23:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Exakt så.

Det är medvetet att förvränga.

Men nu gör jag ett kort input i tråden och hoppas att det blir en förändring.

Jag stör mig på hur Chrippa hanterar sitt liv och sociala medier.

Jag antar att han är ’uppe i det blå’.
Lite maniskt kanske?

Vem är jag att döma?

Kan ni det?

Kan övriga i tråden vara mer ödmjuka?

Det har gått åt helvete.

Dottern är inte kvar.

Visste vi det i november 2023 att det skulle gå så långt?

Det smärtar.
Jag förstår dock inte varför man förvränger och hittar på. Fokusförflyttning? För att bråka?

Jag blir också förvånad över att vissa användare verkar bli känslomässigt påverkade av vad som händer med Chrippa.

Om Chrippa döms till fängelse, fotboja, böter, frikäns, det påverkar inte mig och mitt liv. Jag blir förvirrad av folk som verkar vara känslomässigt kopplade till Chrippas dom.

Och jag VILL att chrippa och Julia ska vara ett bra föräldrar till lilla C. Men om soc bedömer att det inte är möjligt, då litar jag på soc beslut. Självklart blir jag ledsen att ett barn måste tas ifrån sina föräldrar, men jag litar på soc bedömning att detta är det bästa för barnet, även om det såklart är jobbigt för barnet.
Citera
2024-12-18, 23:15
Medlem
Gaspari-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket givetvis är fullt möjligt - eftersom VPN placerar dig på platser där du inte fysiskt befinner dig.

Det står väl inte ens vädret? Står det inte USD/SEK där nere om man kollar jävligt nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in