Citat:
En dropbox med samtliga förhör ifrån den första utredningen inkl slasken hade varit en julklapp utan dess like för oss som är intresserade av att fånga upp detaljer som polisen kanske missade. För det finns uppenbarligen hur många detaljer som helst som de har missat eller inte brytt sig om att gå vidare med.
Och ang mannen som C sågs med på Gamla Brogatan. Vart var de på väg? På den gatan fanns det ställen där missbrukare/hemlösa kunde erbjudas en bit mat, kaffe etc. Om det var ett sådant ställe man hade besökt eller skulle besöka så skulle man kunna kolla upp vilka som arbetade då och fråga ut om man kommer ihåg besöket från C och den stressade mörkhårige mannen. Kanske skulle personalen t.o.m sitta på hans identitet?
Och ang mannen som C sågs med på Gamla Brogatan. Vart var de på väg? På den gatan fanns det ställen där missbrukare/hemlösa kunde erbjudas en bit mat, kaffe etc. Om det var ett sådant ställe man hade besökt eller skulle besöka så skulle man kunna kolla upp vilka som arbetade då och fråga ut om man kommer ihåg besöket från C och den stressade mörkhårige mannen. Kanske skulle personalen t.o.m sitta på hans identitet?
Ja eller hur? Vilken julklapp! Tyvärr tror jag inte det kommer finnas en komplett FUP att tillgå pga att den är reviderad av någon anledning.
Men det skulle vara fullt möjligt att efterfråga förhör som man vet genomfördes (CdC mamma, gypsy+ den namngiven GM) men som inte delgetts i materialet.
Ja jag är övertygad om att någon eller några mycket väl vet vem den/de skyldiga är. Tystnadskulturen är förmodligen fortfarande utbredd. Kanske för att det är som GW säger, att den som vet lever och går fri på gatorna. Skräcken sitter kanske fortfarande i?
Tror tyvärr inte JE visste mer i förhöret än åt vilket håll de sen gick. Det var runt 19-tiden iaf. Men den fredagen den 14:e är det sista jag hört någon ha kontakt med CdC så den mörkhårige killen är uppenbarligen ett av de sista vittnena.