2024-12-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Ja jävlar, hade jag kunnat bära gubbarnas tyngd, det hat som jag kan tro dem burit på under alla dessa år så är jag beredd att ta den vikt som önskas.

Spyfärdig över folket som baxat fallen i rättsstaten Sverige och misslyckats fatalt.

Må ni finna frid och återfå respekten tillbaks

Ja fy fan vad man känner med läkarna. Hoppas dom åtminstone haft någon glädje senaste åren , men det lät inte så på Teet Härm iallafall
Citera
2024-12-18, 21:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Exactemente!
Man kunde knappat skicka sms på 80-talet och eftersom C bytte boende hejvilt var det knappast ett alternativ att skicka brev till henne för att hålla kontakt och boka möten. Man ringdes eller man sökte upp henne på stan.

C kanske t.o.m ringde från E-vägen 25. Eller ifrån någon annan av Vinofs adresser. Varför kontrollerade man inte Vinofs telefontrafik?

Det finns inga uppgifter eller vittnesmål som pekar på att han träffade BO i anslutning till hennes försvinnande, i själva verket verkar inte Vinof ha träffat BO alls sen hon kom tillbaka till Stockholm från Småland i slutet av maj.

Där har vi anledningen......

Synd att man istället inte kollade upp det sista vittnet arkitektens telefontrafik, det hade kanske gett något.....
Citera
2024-12-18, 21:21
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Jovan Rajs verkar spritt språngande galen, ingen som kommit med tanken att HAN själv kanske är skyldig eller iaf inblandad i mordet på något sätt?

Just hans sätt att ändra sig plötsligt talar för att han känner oro och döljer något
Citera
2024-12-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Media driver ju i viss mån häxjakter fortfarande i sin desperata jakt på klick, kanske inte så grovt som då och i Da Costa-fallet. Lite har de kanske lärt sig. Men det är många som fått och får sina liv förstörda i märkliga och häpnadsväckande uthängningar. DN är väl den blaska som skrivit bäst om sin egen roll hittills anser jag, Wolodarski tycker jag författade en bra och självrannsakande text om ärendet, även om den så klart hade kunnat bli vassare, utryckt någon form av ursäkt.

Christer Pettersson föll offer i den uppenbara mörkläggning som Palmemordet är.. Skillnaden i Da Costa utredningen så har polisen gjort ett uselt jobb, tvärtom i Palmeutredningen har Polisen gjort ett bra jobb att undanhålla sanningen..
Citera
2024-12-18, 21:27
Medlem
costa-mops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Victor Malm är ingenting annat än en mycket medveten vänsterAKTIVIST som vrider och vänder på varje politisk pusselbit han kan I ALLA FRÅGOR. Det mesta han skriver om är bara vänstervinklingar i samhällsfrågor. När stolpskottet någon enstaka gång skriver om en bok är det exakt samma gamla Gramscivänsterståndpunkter han torgför.

Eftersom hela grundnarrativet för styckmordet var att överklassen (läkarna) suger ut och styckmördar underklassen (Da Costa) och att vänsteraktivisterna kan bevisa detta med hjälp av telepatisk psykoanalys - så är det självklart att Victor Malms hantering kommer att handla om att ursäkta, "vara naiv" och skylla på andra faktorer än freudomarxismen. Även kallas kulturmarxism.

Kulturmarxism är enligt Malm en högerextrem konspirationsteori. I själva verket är just styckmordsskandalen ett klockrent exempel på TILLÄMPAD kulturmarxism.
Att da Costa-fallet, till skillnad från andra kriminalfall, så länge har ventilerats på kultursidorna är symptomatiskt för den hycklande journalistklanens agerande i det här fallet. Kultursidorna har visserligen för länge sedan slutat att handla om kultur för att istället bli någon slags semioffentlig terapisoffa för diverse tyckares själsvåndor, men det är talande att så många, så ihärdigt var intresserade av att psykoanalysera sina intryck av Härm och Allgén och skriva långa, känslodrypande texter om ondska. Ingen ville däremot djuploda den mer proletärt associerade misstänkte mördaren Christer Petterssons föreställda inre liv.

Likaså är det betecknande att Malm känner sig tvungen att torgföra att han kom i kontakt da Costa-fallet genom Katarina Frostensons Joner och inte via vanlig allmänbildning, för inte skulle Malm egentligen ägna tankemöda åt något så vulgärt som ett styckmord. Eller kännas vid att han är kulturchef på en kvällstidningsblaska som utan betänkligheter har hängt ut en, icke dömd och icke misstänkt, individ med skyddad identitet när denne undantagsvis råkade visa sig i offentligheten.
Citera
2024-12-18, 21:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
En dropbox med samtliga förhör ifrån den första utredningen inkl slasken hade varit en julklapp utan dess like för oss som är intresserade av att fånga upp detaljer som polisen kanske missade. För det finns uppenbarligen hur många detaljer som helst som de har missat eller inte brytt sig om att gå vidare med.

Och ang mannen som C sågs med på Gamla Brogatan. Vart var de på väg? På den gatan fanns det ställen där missbrukare/hemlösa kunde erbjudas en bit mat, kaffe etc. Om det var ett sådant ställe man hade besökt eller skulle besöka så skulle man kunna kolla upp vilka som arbetade då och fråga ut om man kommer ihåg besöket från C och den stressade mörkhårige mannen. Kanske skulle personalen t.o.m sitta på hans identitet?

Vem ska fråga ut personer om de kommer ihåg händelser för 40 år sedan? Du efterlyser helt uppenbart personer med ett fotografiskt minne.

Nu är fallet marinerat av en väldig massa information som manglats på nätet i åratal.

Om inte vittnena på 80-talet kunde komma ihåg händelser som inträffade 3-4 år tidigare så hur ska då helt andra vittnen/uppgiftslämnare komma ihåg händelser för 40 år sedan? 🤔
Citera
2024-12-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag vågar inte tänka på hur stor slasken är. Det är säkert tusentals sidor.

Ja BÅ insinuera även något åt det antalet. Sen vad som tillhör TA/TH fallet är ointressant.

Varför finns tex inte ett så viktigt vittnesförhör som med CdCs mamma med i Kattmorfars material som innehåller vissa andra vittne?

Det är en jäkla gåta.
Citera
2024-12-18, 21:46
Medlem
Livmedikuss avatar
Jag skulle med största sannolikhet säga att CdC bragts om livet av någon i hennes närmsta krets av manliga "vänner" som hon nyttjat på olika sätt som den heroinist och hemlös som hon var, där hennes tid går åt till att på alla sätt finansiera sitt missbruk . Svartsjuka är väl en inte helt orimlig "anledning". I dessa kretsar förekommer alla sorts substanser och dysfunktionella livsförhållanden där våld är ett vanligt inslag. Utan att satt mig in i FU ordentligt så verkar väl TÅ inte vara en helt osannolik kandidat? Svartsjuk och alkoholpåverkad, kanske amfetamin inblandat? Ja, då står våldet som spön i backen.

I annat fall är väl en torsk ett rimligt antagande. Dock går många liksom i varandra...torsk-"vän", det är svårt att särskilja dem åt, en del är bara missbruksvänner men dem kan vi nog bortse ifrån. CdC är en traditionell kvinnlig heroinist, varken mer eller mindre. Hennes liv är naturligtvis en sorglig historia men den kantas av det liv som den typiske heroinisten lever i, d v s allt hon gör är för att finansiera sitt missbruk och det gör att hon nyttjar eller utnyttjar alla som kommer i hennes väg, heroinister är manipulativa och gör i huvudsak inget som inte gynnar dem själva. De är en produkt av den drog de använder.

Det är oerhört svårt för människor som inte levt detta liv själva att förstå hur det är och hur det fungerar. Men heroinet är det viktigaste i alla lägen.
Citera
2024-12-18, 21:49
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Aha! Jag ser fram emot resultatet...
Som jag tolkar genomblödningen i brevet heter Gypsy L*if B*rgstr*m. På sid 2, rad 3 nerifrån, går det (nästan) att läsa namnet från höger till vänster i texten som blöder igenom från sid 1.

För övrigt otroligt klantigt av polisen att maska ord och namn i brevet, men inte märka att samma ord och namn till viss del syns på alla baksidor.
Citera
2024-12-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Som jag tolkar genomblödningen i brevet heter Gypsy L*if B*rgstr*m. På sid 2, rad 3 nerifrån, går det (nästan) att läsa namnet från höger till vänster i texten som blöder igenom från sid 1.

För övrigt otroligt klantigt av polisen att maska ord och namn i brevet, men inte märka att samma ord och namn till viss del syns på alla baksidor.

Snyggt jobbat!
Citera
2024-12-18, 21:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Lite märkligt att just Borgnäs inte medverkar i dokumentären, med tanke på hans bok i ämnet, och sin ståndpunkt? Men, han vågade väl inte, eller så är Josefsson och han gamla kamrater, därför städades Borgnäs bort. En gissning, så klart.

Är inte det ännu mer märkligt att skapa en dokumentär där ett antal personer med koppling till fallet är avlidna sen länge? Flera av de avlidna vittnena kan dessutom knappast yttra sig om sanningshalten i deras utsagor? Nu blev det tyvärr väldigt ensidigt.

Men vad gäller Borgnäs så vågade man kanske inte låta honom medverka? En gissning såklart.
Citera
2024-12-18, 22:01
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96

Jag får det också till att det var "Greken" (eller något annat som börjar med Grek..) som sprang ikapp Gypsy högst upp på sid 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in