Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Det är mycket beundransvärt och fint att folk i tråden delar info och för diskussionen/fallet framåt 😊
Lösningen finns uppenbarligen där ”ute” någonstans.
Ja det ena fallet för det andra med sig kan man säga.
Att människor är upprörda över hur det faktiskt gått till bakom kulisserna
råder det inga tveksamheter över. Folk verkar heller inte förvånade att Palmemordet inte heller löstes med dessa fallen i åtanke.
När det gäller vittne och folk som kan veta mer är klart CdCs vänner intressanta att hitta. Men tror även hennes mamma och syster kanske har lite mer att tillägga. Förhören rakt igenom är torftiga som fnöske, sällan några följdfrågor och väldigt liten eller ingen uppföljning på leads.
Slasken är intressant, undrar hur stor den är?
Jag har aldrig läst några förhör med Madeleine och systern och skulle såklart gärna göra det.
Jag har bara sett ett torftigt sammandrag (en sorts minibiografi) som sammanställts med hjälp av Madeleines information, och jag undrar verkligen hur mycket Madeleine visste om Catrines liv.
Den bild som Madeleine förmedlade till polisen och som sedan vandrade vidare till allmänheten, är gravt förskönad. Jag förstår att Madeleine ville ha det så, men det var likväl polisens jobb att motverka beskrivningar av Catrines liv som var så förskönade att det var fånigt.
Och faktum kvarstår: den enda gång som Catrines två fängelsestraff överhuvudtaget nämns offentligt, är antagligen i denna tråd, vilket är helt absurt. Man undrar vilka andra intressanta faktabitar som är begravda, för att de inte passar ihop med den bild av Catrine som folk vill se.
När det gäller Palmemordet, är situationen tragikomisk, för Stockholmspolisen har påstått att da Costa-fallet föll i glömska pga Palmemordet (vilket iofs är sant) men Palme-utredningen var ju också misslyckad! Och da Costa-utredningen var ju redan trasig när Palme sköts. Så man sköt den misslyckade Da Costa-utredningen åt sidan för att misslyckas med Palme-utredningen, och jaga fel gärningsman - igen!