Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja herregud vad det debatteras, bara kul! Själv jobbar man eller ja tillräckligt iaf och resten är spackel i förhoppning att följa ned här så gott det går. (Ber om ursäkt om jag missat svara någon mitt i all disträ och julrush!)
Ja det är helt klart att Christiania/DK och aktiviteter där är en spännande och outforskad del i detta fallet!
Det var som sagt nordens narkotikametropol, kronan var urstark, låg geografiskt ganska nära, var relativt lätt att smuggla i bil etc
Kan med lite förtur vara med person som hade tillgång till bil och användbart körkort.
Fick du grepp om var man vänder sig i DK om man vill efterfråga ev dokument?
Danska polisen kan guida dig vidare till externa arkiv, om de inte har vad du söker.
Med tanke på straffets längd, bör C ha hanterat en så stor mängd narkotika att den inte var avsedd för eget bruk. Det är också tänkbart att hon staplade flera åtal på varandra, att hon dömdes för allt möjligt. Den där domen är intressant läsning, det är jag säker på.
Och eftersom C var kriminell i Danmark, öppnas naturligtvis dörren för spekulationer - igen!
Om C lyckades skuldsätta och reta upp folk ända bort i Danmark, var hon ute på djupt vatten...
Jäklar vad tråden är intressant att läsa nu .... det är en väldigt speciell tråd, eftersom det faktiskt pågår ett produktivt arbete. Vi kommer ju någonstans, vi samarbetar, och bitvis är vi på en semiprofessionell nivå, som är ovanligt på Flashback ....
Man kan väl säga att den här tråden är ett symtom på en folkrörelse, och engagemanget är imponerande, liksom generositeten hos debattörerna.