2024-12-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad har detta med donalds krigshungers retorik och göra?
Jag svårt perplexad nu.

Men intressant att ni lyfter donalds sjukliga narcissism och att jag älskar det.

Han är tillbaks på Mar a Lago (lyxresidenset i Florida med mycket guldbeklädd inredning), efter att ha ringt öppningsklockan på New York börsen till jublande börsmäklare och porträttet "Person of the Year" från Times.

President-elect Trump's motorcade returns to Mar-a-Lago Thursday after NYC trip
https://www.youtube.com/watch?v=v86vxvmvbt4
Senast redigerad av IVidere 2024-12-13 kl. 15:17.
Citera
2024-12-13, 15:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Han är tillbaks på Mar a Lago (lyxresidenset i Florida med mycket guldbeklädd inredning), efter att ha ringt öppningsklockan på New York börsen till jublande börsmäklare och porträttet Person of the Year från Times. Han mår bra.

President-elect Trump's motorcade returns to Mar-a-Lago Thursday after NYC trip
https://www.youtube.com/watch?v=v86vxvmvbt4
Du svarade ett inlägg om krigshunger retorik av donalds och sen frågade jag igen samma sak.
Och nu inser man att ni tycker det är pinsamt att donalds låter som en krigshetsare och sen inbillar annan irrelevans för detta skulle hjälpa.

Såklart hans narcissism mår bra nu
Citera
2024-12-13, 15:24
Medlem
Citat:
Du svarade ett inlägg om krigshunger retorik av donalds och sen frågade jag igen samma sak.
Och nu inser man att ni tycker det är pinsamt att donalds låter som en krigshetsare och sen inbillar annan irrelevans för detta skulle hjälpa.

Såklart hans narcissism mår bra nu

Lite avundsjuk kanske ?
Citera
2024-12-13, 15:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Lite avundsjuk kanske ?
Över att donalds körde krigshetsar retorik?
Varför skulle jag vara avundsjuk för det?

Och menar du time så är jag ingen narcissist, så jag är glad att slippa synas där.
Citera
2024-12-14, 00:49
Medlem
Citat:
Över att donalds körde krigshetsar retorik?
Varför skulle jag vara avundsjuk för det?

Och menar du time så är jag ingen narcissist, så jag är glad att slippa synas där.

Du nämnde aldrig något om öppningsklockan till New York börsen. Han ringde på klockan länge till ett jubel av människor med framtidstro. Och i kulisserna, flera bilder av honom på Times omslag.

Här är en dokumentär om Mar a Lago. Ett mycket fint lyxresidens med mycket guldbeklädnad.

Inside Donald Trump's American Castle Mar-a-Lago
https://www.youtube.com/watch?v=GRypbWKXhEI&t=362s
Senast redigerad av IVidere 2024-12-14 kl. 00:52.
Citera
2024-12-14, 12:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du nämnde aldrig något om öppningsklockan till New York börsen. Han ringde på klockan länge till ett jubel av människor med framtidstro. Och i kulisserna, flera bilder av honom på Times omslag.

Här är en dokumentär om Mar a Lago. Ett mycket fint lyxresidens med mycket guldbeklädnad.

Inside Donald Trump's American Castle Mar-a-Lago
https://www.youtube.com/watch?v=GRypbWKXhEI&t=362s
Det är väl för donalds hotar med storkrig och krigshetsar, och detta mer än en gång nu.
Verkar som att donalds vill starta ett världskrig när man tänker på det.
Citera
2024-12-17, 10:57
Medlem
Likheter och skillnader med/mot Bert Karlsson?
Citera
2024-12-18, 01:01
Medlem
Helt fantastiskt utbrott av Trump mot Juan Merchan efter att denne, helt riktigt och professionellt, vägrat att stryka domen från hush-money-målet i somras ur registret: därmed kvarstår Trump i ensamt majestät som den ende president eller ex-president som fällts för en felony (ett grövre brott) i amerikansk historia. Trump tappar det totalt i sitt svulstiga utbrott, jag kan inte sluta skratta.

https://www.youtube.com/watch?v=zbkERBds0tY
Citera
2024-12-18, 07:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Helt fantastiskt utbrott av Trump mot Juan Merchan efter att denne, helt riktigt och professionellt, vägrat att stryka domen från hush-money-målet i somras ur registret: därmed kvarstår Trump i ensamt majestät som den ende president eller ex-president som fällts för en felony (ett grövre brott) i amerikansk historia. Trump tappar det totalt i sitt svulstiga utbrott, jag kan inte sluta skratta.

https://www.youtube.com/watch?v=zbkERBds0tY
donalds kommer attackera detta många ggr till misstänker jag
Men håller med, det är inte svårt och skratta åt någon som gör brott och får makten att påverka rättsväsendet och så säger domaren bara nej.

Undra om det är för att brotten skett före "immuniteten" tro?
Citera
2024-12-18, 07:26
Medlem
Citat:
donalds kommer attackera detta många ggr till misstänker jag
Men håller med, det är inte svårt och skratta åt någon som gör brott och får makten att påverka rättsväsendet och så säger domaren bara nej.

Undra om det är för att brotten skett före "immuniteten" tro?
Ja. Merchans position är juridiskt ganska säker -eftersom brotten initierades och till stor del genomfördes redan före valet 2016 och framför allt innan Trump hade tillträtt som president så kan rättegången knappast påverkas av immunitet. Och dessutom går det inte gärna att hävda att Donnies återbetalningar till Cohen skulle vara officiella handlingar av presidenten.

Trump kan förstås överklaga, men det skulle bara bidra till att hålla kvar hela den djupt pinsamma historien i det offentlga rampljuset.

När Trump och hans advokater i tid och otid insisterar på att kalla honom för "President Trump" även då det handlar om perioder då han inte alls var sittande president, för att därmed försöka ge honom mer auktoritet i sina smutsiga bråk kring olika brott (t ex i deras utfall mot 6 januari-kommittén: "They dared to challenge President Trump!",osv) solkar det ner själva presidentämbetet, men Donnie är för korkad och cynisk för att inse den saken. Han uppfattar sig själv som en enväldig kung, vilken alla måste lyda.
Citera
2024-12-18, 18:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja. Merchans position är juridiskt ganska säker -eftersom brotten initierades och till stor del genomfördes redan före valet 2016 och framför allt innan Trump hade tillträtt som president så kan rättegången knappast påverkas av immunitet. Och dessutom går det inte gärna att hävda att Donnies återbetalningar till Cohen skulle vara officiella handlingar av presidenten.

Trump kan förstås överklaga, men det skulle bara bidra till att hålla kvar hela den djupt pinsamma historien i det offentlga rampljuset.

När Trump och hans advokater i tid och otid insisterar på att kalla honom för "President Trump" även då det handlar om perioder då han inte alls var sittande president, för att därmed försöka ge honom mer auktoritet i sina smutsiga bråk kring olika brott (t ex i deras utfall mot 6 januari-kommittén: "They dared to challenge President Trump!",osv) solkar det ner själva presidentämbetet, men Donnie är för korkad och cynisk för att inse den saken. Han uppfattar sig själv som en enväldig kung, vilken alla måste lyda.
Jo, överklaga överklaga och åter överklaga är ju donalds sak, så det kan vi räkna med.
Och kan riktigt se mig hur sur hen var när detta besked kom

Det intressanta med just dessa brotten, det är att i beteendet kring betalningar och annat berättar donlalds var 100% medveten om hen gjorde brott.
Men måste erkänna trodde inte någon kunde vara så klantig att få det fastna på papper också, men det var väl som någon sade att donalds ville dra av för sin muta och inte fattade att det var bevis hen skapade då.
Citera
2024-12-18, 19:34
Medlem
Citat:
Jo, överklaga överklaga och åter överklaga är ju donalds sak, så det kan vi räkna med.
Och kan riktigt se mig hur sur hen var när detta besked kom

Det intressanta med just dessa brotten, det är att i beteendet kring betalningar och annat berättar donlalds var 100% medveten om hen gjorde brott.
Men måste erkänna trodde inte någon kunde vara så klantig att få det fastna på papper också, men det var väl som någon sade att donalds ville dra av för sin muta och inte fattade att det var bevis hen skapade då.
Ja, det ironiska är att om han helt enkelt hade ersatt Cohen med sina egna pengar så hade åtalet varit omöjligt. Det hade varit sjaskigt men inte något brott. Men Donnie tänkte väl att "jag betalar inte för den kaxiga horan, mina supporters pengar får ta den smällen istället - haha, vad smart jag är!" - och så fastnade han i sin egen fälla.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-12-18 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in