Citat:
Ursprungligen postat av
Askeladd1
Hva mener du her egentlig? Tenker du at TH har hatt en medhjelper på kontoret, og at Hettem*nnen som er ute og går har på seg headsett under «skjegget» og ringer fra mobiltelefon til medhjelperens mobiltelefon (burner phones), og hvor medhjelperen tar imot samtalen og setter denne på høyttaler, plasserer mobiltelefonen ved siden av kontortelefonen, ringer forretningsforbindelsen fra kontortelefonen mens stemmen til TH høres gjennom høyttaleren?
Dette er teoretisk mulig, men bruk av høyttaler under «skjegget» vil føre til dårlig lydkvalitet, ekko eller bakgrunnsstøy som kan vekke mistanke. Når i tillegg Hettem*nnen spaserer ute vil dette forsterke sannsynligheten for mistenkelig støy. Hvis etterforskere sjekker telefontrafikk vil de vel også kunne koble samtaler fra de to ukjente burner phones til samtalen over kontortelefonen (tidsstempling, lokasjonsdata).
Nei, vi må nok akspetere at Hettem*nnen er sjekket ut av saken. Og at TH er renvasket! Det er de harde og brutale fakta.
Jeg vet ikke hva han evt. kan ha gjort. Han kan jo ikke ha vært to steder samtidig, det er åpenbart.
Tenker også at samtalen med forretningsforbindelsen gikk via fasttelefonen på kontoret.
Hvis jeg skulle gjort noe slikt, ville jeg sannsynligvis ha spilt inn en monolog med innlagte pauser på bånd eller lignende, og forhåndsprogrammert en oppringning fra telefonen. Så analogt som mulig.
Har erfaring selv med "pranks" gjort på denne måten, der vi var noen kompiser som bl.a. ringte
foreldrene til kamerater. Vi hadde snakket inn fraser med "tullestemme" på kassett, som f.eks. begynte
med "Hei, dette er NN (f.eks. læreren til vedkommende), vi må snakke litt om sønnen din sine problemer
på skolen" etc. Så la vi inn stille pauser der denne uheldige forelderen i andre ende kunne svare, men så
bli avbrutt av denne "læreren" som etterhvert begynte å bli mer og mer ufyselig og urimelig.
Fryktelig barnslig, men vi hadde stor moro med dette. Det var for ordens skyld lenge før mobiltelefoner
og muligheten til å se hvem som ringte. Vi ringte tilsvarende telefoner til bl.a. en møbelforretning og lot
som vi skulle bestille masse møbler men aldri klarte å bestemme oss.
Uansett, når det gjelder TH sine forklaringer om tidsrommet for både Hettemannen og ham selv, så er
det jo en lang serie med usannheter og forvirring. Hvorfor, må en jo kunne spørre.