2024-12-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Til alle som ønsker å gjennopplive TH som Hettem*nnen. Man kan da ikke hoppe bukk over at TH er i samtale med en forretningsforbindelse samtidig som Hettemann*n er på sin ferd tilbake og blir fanget på video:

09.45 - ?
TH har møte i åpent kontorlandskap angående regnskap og mulig tomtesalg på Kvitfjell.

10.06 / 10.07
Anrop fra THs mobil til AEHs mobil.

10.25
Hettemannen dukker opp på video.

10.33
Hettemannen stopper opp ved Hjelpemiddelsentralen.

10.38 - 11.12
TH ringer forretningsforbindelse. Tema er ladeparker og markedsføringsplan.

11.02
Hettemannen på festplassen. Har gått tilbake, angivelig over hovedveien.

11.13 / 11.14 / 11.17
Anrop fra THs mobil til AEHs mobil.

All informasjon vi har fått fra politiet som ikke passer inn, er selvsagt villedning fra politiet.

Futurumsyklisten var Veronic@ Orderuud på vei til Sloraveien for å gi TH alibi ved å opptre som AE. Politiet vet dette, men var svært redde for å få tips som kunne føre til solide beviser, og "sjekket ut" syklisten så fort det lot seg gjøre.
Citera
2024-12-16, 17:31
Avslutad
.
Citera
2024-12-16, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Politiet gjør som de vil, har jeg inntrykk av. De dekker over for alvorlig kriminalitet for å beskytte sine
egne prosjekter. De skyter tidvis forsvarløse mennesker med store psykiske problemer, og går fri.

Det er ingenting som tilsier at de har "fabrikkert bevis" i denne sammenhengen. De har servert
en usannsynlig historie om hvorfor de anser Hettemannen som utsjekket av saken. De kommer
trolig aldri til å måtte stå til rette for dette lille "trikset".

Men vi trenger ikke terpe videre på dette. Jeg har mine meninger, og andre har sine.
Men jeg finner det interessant at det tydeligvis er svært viktig for flere at Hettemannen
skal være sjekket ut. Noen prøvde seg endog på en skrøne om at han var pakistaner.

Hva er det som gjør THs person så viktig å beskytte, og AEs person så unnseelig og ubetydelig
at hennes skjebne ikke tåler dagens lys?

Han kan jo ha noe på noen, som ville svekke folkets tillit til for eks. sittende parti, selv om de som var involvert er enten døde eller over alle hauger for lenge siden. Skjedde jo en del ting i forbindelse med Gardermoen. Mye å tape der, og mye ansikt å miste for mange samfunnstopper. Men så endte det jo heldigvis godt for disse maktmenneskene, og investorene fikk fyldt lommene med hundrevis av millioner.
Senast redigerad av Kanuttene 2024-12-16 kl. 17:38.
Citera
2024-12-17, 13:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det hopper man ikke bukk over. Dersom tidspunktet oppgitt for denne samtalen faktisk stemmer så vil man gjøre seg en del tanker rundt akkurat den samtalen. Oppgitt til å være den viktigste samtalen denne dagen av TH.

TH hevdet jo han ble oppringt, mens det motsatte faktisk var tilfelle. Han omtalte også samtalen med forretningsforbindelsen som "snål", og at han ble "hengende fast i den" i en hel time. TH skal altså ha ringt denne forretningsforbindelsen omtrent kl. 10.40, altså relativt kort tid etter at Hettemannen passerte Hjelpemiddelsentralen (som jeg mener å huske var litt over halv elleve).

TH hevdet i det hele tatt flere merkelige ting, som f.eks. at AE og HHB1 skal ha snakket sammen på telefon en times tid etter at TH var dratt på jobb. Altså omtrent på samme tid som TH selv forsøkte å ringe AE uten å få svar. TH sa også til politiet at han mente HHB1 hadde bekreftet denne samtalen med AE, noe hun ikke hadde gjort. Vi snakker her altså om en påstått samtale en times tid etter det såkalte "siste sikre livstegn".
Citera
2024-12-17, 19:04
Medlem
Citat:
TH hevdet jo han ble oppringt, mens det motsatte faktisk var tilfelle. Han omtalte også samtalen med forretningsforbindelsen som "snål", og at han ble "hengende fast i den" i en hel time. TH skal altså ha ringt denne forretningsforbindelsen omtrent kl. 10.40, altså relativt kort tid etter at Hettemannen passerte Hjelpemiddelsentralen (som jeg mener å huske var litt over halv elleve).

TH hevdet i det hele tatt flere merkelige ting, som f.eks. at AE og HHB1 skal ha snakket sammen på telefon en times tid etter at TH var dratt på jobb. Altså omtrent på samme tid som TH selv forsøkte å ringe AE uten å få svar. TH sa også til politiet at han mente HHB1 hadde bekreftet denne samtalen med AE, noe hun ikke hadde gjort. Vi snakker her altså om en påstått samtale en times tid etter det såkalte "siste sikre livstegn".

Hva mener du her egentlig? Tenker du at TH har hatt en medhjelper på kontoret, og at Hettem*nnen som er ute og går har på seg headsett under «skjegget» og ringer fra mobiltelefon til medhjelperens mobiltelefon (burner phones), og hvor medhjelperen tar imot samtalen og setter denne på høyttaler, plasserer mobiltelefonen ved siden av kontortelefonen, ringer forretningsforbindelsen fra kontortelefonen mens stemmen til TH høres gjennom høyttaleren?

Dette er teoretisk mulig, men bruk av høyttaler under «skjegget» vil føre til dårlig lydkvalitet, ekko eller bakgrunnsstøy som kan vekke mistanke. Når i tillegg Hettem*nnen spaserer ute vil dette forsterke sannsynligheten for mistenkelig støy. Hvis etterforskere sjekker telefontrafikk vil de vel også kunne koble samtaler fra de to ukjente burner phones til samtalen over kontortelefonen (tidsstempling, lokasjonsdata).

Nei, vi må nok akspetere at Hettem*nnen er sjekket ut av saken. Og at TH er renvasket! Det er de harde og brutale fakta.
Citera
2024-12-18, 12:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Hva mener du her egentlig? Tenker du at TH har hatt en medhjelper på kontoret, og at Hettem*nnen som er ute og går har på seg headsett under «skjegget» og ringer fra mobiltelefon til medhjelperens mobiltelefon (burner phones), og hvor medhjelperen tar imot samtalen og setter denne på høyttaler, plasserer mobiltelefonen ved siden av kontortelefonen, ringer forretningsforbindelsen fra kontortelefonen mens stemmen til TH høres gjennom høyttaleren?

Dette er teoretisk mulig, men bruk av høyttaler under «skjegget» vil føre til dårlig lydkvalitet, ekko eller bakgrunnsstøy som kan vekke mistanke. Når i tillegg Hettem*nnen spaserer ute vil dette forsterke sannsynligheten for mistenkelig støy. Hvis etterforskere sjekker telefontrafikk vil de vel også kunne koble samtaler fra de to ukjente burner phones til samtalen over kontortelefonen (tidsstempling, lokasjonsdata).

Nei, vi må nok akspetere at Hettem*nnen er sjekket ut av saken. Og at TH er renvasket! Det er de harde og brutale fakta.

Jeg vet ikke hva han evt. kan ha gjort. Han kan jo ikke ha vært to steder samtidig, det er åpenbart.
Tenker også at samtalen med forretningsforbindelsen gikk via fasttelefonen på kontoret.
Hvis jeg skulle gjort noe slikt, ville jeg sannsynligvis ha spilt inn en monolog med innlagte pauser på bånd eller lignende, og forhåndsprogrammert en oppringning fra telefonen. Så analogt som mulig.

Har erfaring selv med "pranks" gjort på denne måten, der vi var noen kompiser som bl.a. ringte
foreldrene til kamerater. Vi hadde snakket inn fraser med "tullestemme" på kassett, som f.eks. begynte
med "Hei, dette er NN (f.eks. læreren til vedkommende), vi må snakke litt om sønnen din sine problemer
på skolen" etc. Så la vi inn stille pauser der denne uheldige forelderen i andre ende kunne svare, men så
bli avbrutt av denne "læreren" som etterhvert begynte å bli mer og mer ufyselig og urimelig.

Fryktelig barnslig, men vi hadde stor moro med dette. Det var for ordens skyld lenge før mobiltelefoner
og muligheten til å se hvem som ringte. Vi ringte tilsvarende telefoner til bl.a. en møbelforretning og lot
som vi skulle bestille masse møbler men aldri klarte å bestemme oss.

Uansett, når det gjelder TH sine forklaringer om tidsrommet for både Hettemannen og ham selv, så er
det jo en lang serie med usannheter og forvirring. Hvorfor, må en jo kunne spørre.
Citera
2024-12-18, 12:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Man kan jo bare teste selv med et uskarpt bilde man kjenner fasiten på og se hva AI ender opp med. Jo mer uklart bildet er jo mer vil AI sette fantasien i sving og komme opp med et resultat som neppe har noe med det som er avbildet fra virkeligheten. Antar du ikke testet først.
Skjønte nå hva du mente. Godt innspill. At AI verktøyet man benytter burde kvalitetssikres på et kjent materiale for å sjekke om det er troverdig.

For å sjekke det nøyaktig måtte jeg ha tatt opp en video med samme type overvåkingskamera som fra andre siden av Langvannet, noe jeg ikke har mulighet til.

Tenker det kan være mulig for politet å dobbeltsjekke AI teknologien med å ta opp et kjent kjøretøy med samme overvåkingskamera, oppskalere det med AI og se resultatet opp mot hvordan kjøretøyet ser ut i virkeligheten.
En mulighet.
Citera
2024-12-18, 18:59
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke hva han evt. kan ha gjort. Han kan jo ikke ha vært to steder samtidig, det er åpenbart.
Tenker også at samtalen med forretningsforbindelsen gikk via fasttelefonen på kontoret.
Hvis jeg skulle gjort noe slikt, ville jeg sannsynligvis ha spilt inn en monolog med innlagte pauser på bånd eller lignende, og forhåndsprogrammert en oppringning fra telefonen. Så analogt som mulig.

Har erfaring selv med "pranks" gjort på denne måten, der vi var noen kompiser som bl.a. ringte
foreldrene til kamerater. Vi hadde snakket inn fraser med "tullestemme" på kassett, som f.eks. begynte
med "Hei, dette er NN (f.eks. læreren til vedkommende), vi må snakke litt om sønnen din sine problemer
på skolen" etc. Så la vi inn stille pauser der denne uheldige forelderen i andre ende kunne svare, men så
bli avbrutt av denne "læreren" som etterhvert begynte å bli mer og mer ufyselig og urimelig.

Fryktelig barnslig, men vi hadde stor moro med dette. Det var for ordens skyld lenge før mobiltelefoner
og muligheten til å se hvem som ringte. Vi ringte tilsvarende telefoner til bl.a. en møbelforretning og lot

Uansett, når det gjelder TH sine forklaringer om tidsrommet for både Hettemannen og ham selv, så er
det jo en lang serie med usannheter og forvirring. Hvorfor, må en jo kunne spørre.

Men dette er nok noe enklere å ta i bruk ved guttestreker, en i Norgeshistoriens mest kompliserte drapssak. Dette blir litt mye.
Citera
2024-12-18, 22:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Men dette er nok noe enklere å ta i bruk ved guttestreker, en i Norgeshistoriens mest kompliserte drapssak. Dette blir litt mye.

Strengt tatt ikke så mye som det å ta seg inn i en enebolig på dagtid i tettbygd strøk og ta med seg et
menneske mot sin vilje - og stole på flaks at man ikke blir sett eller tatt på fersk gjerning.

Marginene i et slikt prosjekt er svært små. Mye mindre enn ved å fingere en samtale.
Uten at jeg skal påstå hardnakket at det har skjedd - men har man forberedt seg
kan man gjennomføre det.

Enten det var TH eller andre som tok seg inn i boligen den dagen, har vedkommende
kjent til åstedet på forhånd. Mest sannsynlig også at den/de ikke ville bli forstyrret mens
jobben ble gjort. Det meste vi vet tyder på at det har vært slik. Kysten var klar.
Citera
2024-12-19, 00:27
Medlem
Citat:

Jeg som forelder ble utsatt for en slik tulletelefon av sønnen og kamerater. - Hei, vil opplyse om at det har kommet kloakk i drikkevannet i ditt område.

Jeg ( hysterisk) : Å herregud! - Jeg sitter her med et vannglass nå. Er det derfor jeg har hatt problemer med magen i det siste ja ?

Ungene hadde det veldig morro med dette i lang tid etterpå 😀
Citera
2024-12-19, 17:17
Medlem
Citat:

Nei, det er bare TH selv som vet hva han har gjort.

Og hvordan kan han ha vært på to steder samtidig fordi det ikke ser ut til å stemme?

Når det gjelder samtalen med forretningspartneren, er det mest vanlig å ringe med fasttelefonen som er på kontoret.

Hvordan kunne TH være hettemannen når TH sa han var på arbeidsplassen da AEH forsvant, kan man spørre seg? Man kan ikke være på to steder samtidig, eller kan man det? Da må i så fall TH ha en dobbel.
Citera
2024-12-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nei, det er bare TH selv som vet hva han har gjort.

Og hvordan kan han ha vært på to steder samtidig fordi det ikke ser ut til å stemme?

Når det gjelder samtalen med forretningspartneren, er det mest vanlig å ringe med fasttelefonen som er på kontoret.

Hvordan kunne TH være hettemannen når TH sa han var på arbeidsplassen da AEH forsvant, kan man spørre seg? Man kan ikke være på to steder samtidig, eller kan man det? Da må i så fall TH ha en dobbel.

Teknologisk er det fullt mulig å jukse med telefonsamtaler slik at det ser ut som om man er på to steder samtidig.

Det kreves to ekstra mobiltelefoner som er oppkoblet til hverandre, den ene med høyttaler på og som ligger ved siden av personens egen telefon som la seg styre av talekommandoer eller stemmestyring.

Dersom TH er Hettemannen, kan han ha earpods med tråd, eller airpods trådløs, i ørene mens han går. Da han vil ringe MN sier han bare ... ring MN ... eller lignende, og telefonen hans som ligger på Futurum gjennomfører anropet. Når oppkoblingen er i orden, går samtalen som vanlig frem til den blir avsluttet.

Det kan da se ut som om TH har ringt fra Futurum da han ringte MN. Mens han i virkeligheten var ute og gikk gjennom Lørenskog sentrum. Lettere maskert. Hvite airpods eller earpods er lite synlige, enten det er hvitt skjegg eller hvit maske som skjuler ansiktet.

Jeg snakker selv ofte i telefonen mens jeg går tur. Men enten trådløse eller tråd-øreplugger i ørene. Noen ganger er det bilstøy der jeg går, men de jeg snakker med hører sjelden støyen. Spesielt dersom jeg bruker hette. Altså, mikrofonen på mine air/earpods fanger ikke opp bakgrunnsstøyen. De jeg snakker med oppfatter ikke at jeg er ute på tur.

Ett slikt bedrag som skissert over er teknologisk mulig.

Det samme gjelder forsåvidt all telefonaktiviteten på AEs mobil denne morgenen. Den lar seg forfalske.

Men om det lar seg bevise at telefonaktiviteten er forfalsket, det vet jeg ikke.
Senast redigerad av kornblomst 2024-12-19 kl. 17:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in