2024-12-18, 18:41
Avstängd
Micro 113 stängdes av 6 månadet den 16/11.

(FB) micro113 avstängd för Ohörsamhet

Detta var verkligen i 28e timmen där man trodde användaren var orörbar länge. Verkligen Trams och OT varje dag. Men nu är användarens avstägning upphörd. Spontant tänker jag att det var 1 månad men blev av misstag 6 månader. Om så är fallet:

1 Hur kan man annonsera ut fel?
2. Det känns lite väl misstänksamt att detta misstag sker på just denna användaren. Det är klart att paraeller till att hon köpt sig fri inte blir långdragna teorier. Det ser ju väldigt misstänksamt ut. Kan man muta sig fri på Flashback ser jag gärna att prislistan publiceras öppet på Flashback
Citera
2024-12-26, 20:29
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Micro 113 stängdes av 6 månadet den 16/11.

(FB) micro113 avstängd för Ohörsamhet

Detta var verkligen i 28e timmen där man trodde användaren var orörbar länge. Verkligen Trams och OT varje dag. Men nu är användarens avstägning upphörd. Spontant tänker jag att det var 1 månad men blev av misstag 6 månader. Om så är fallet:

1 Hur kan man annonsera ut fel?
2. Det känns lite väl misstänksamt att detta misstag sker på just denna användaren. Det är klart att paraeller till att hon köpt sig fri inte blir långdragna teorier. Det ser ju väldigt misstänksamt ut. Kan man muta sig fri på Flashback ser jag gärna att prislistan publiceras öppet på Flashback

Det har att göra med det här:

(FB) Sex månaders obligatorisk avstängning ändras till en månad

Automatiken gällande utlysningar har strulat här men det ska vara åtgärdat nu.
Citera
2025-01-01, 15:30
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det har att göra med det här:

(FB) Sex månaders obligatorisk avstängning ändras till en månad

Automatiken gällande utlysningar har strulat här men det ska vara åtgärdat nu.

Hur fungerar det med "amnesti" för de som fick 6 månaders avstängning tidigare i höst? Jag ser olika användare som fortfarande är avstängda efter att den nya regeln infördes, fast det gått mycket mer än en månad?
Citera
2025-01-03, 11:33
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Hur fungerar det med "amnesti" för de som fick 6 månaders avstängning tidigare i höst? Jag ser olika användare som fortfarande är avstängda efter att den nya regeln infördes, fast det gått mycket mer än en månad?

Jag tror du missförstått. Det är inte så att vi går tillbaka och ändrar alla gamla avstängningar. De som stängs av för ohörsamhet för andra gången på ett år och efter det får fortsättningsvis enligt automatiken en månad istället för att det utökas till ett halvårs avstängning som innan.

Några hamnade precis i skarven mellan nya och gamla regeln och det har vi tittat på. Det finns alltså ingen amnesti bakåt sett.
Citera
2025-01-03, 13:35
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tror du missförstått. Det är inte så att vi går tillbaka och ändrar alla gamla avstängningar. De som stängs av för ohörsamhet för andra gången på ett år och efter det får fortsättningsvis enligt automatiken en månad istället för att det utökas till ett halvårs avstängning som innan.

Några hamnade precis i skarven mellan nya och gamla regeln och det har vi tittat på. Det finns alltså ingen amnesti bakåt sett.

Tack för svar! Ja, jag hade absolut missförstått.

Tror inte heller jag hade reflekterat över det ifall det inte var just ett sådant "skarvfall" (ingen nämnd) som väckte uppmärksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in