Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Rätta mig om jag har fel, men nämner han inte både i förhöret den 25:e april 1986 och i rätten 1989 ett fysiskt kort eller föremål som det står 23:20 på. Så även om det inte kom ut något "kvitto" ur apparaten (i så fall hade det varit onödigt att ringa till RB) så hade han en tryckt uppgift att utgå ifrån.
I rätten uppger han bara att han kollat saken?
Jag vet inte vad han avser med det. Om han har det antecknat någonstans.
Citat:
Ändå ändrar han från 23:19 till 23:20, 1986,
Jag menar ju att han här inte medvetet ändrar på något utan att han, liksom flera andra, har förvirrats av stämplad och korrigerad tid.
Citat:
och från 23:20 till 23:21, 1989.
Således är det tvärtom, att han aktivt försöker skaffa sig ett tidsalibi både 1986 och 1989.
Du får gärna utveckla hur han försöker skaffa sig alibi i och med detta tilltag. Jag har notoriskt svårt att begripa det, nämligen.
Som sagt ett antal gånger, han placerar sig hela tiden intill mordplatsen vid skotten oavsett vilken tid han anger.
Att skaffa sig alibi skulle ju kräva en utsaga liknande "Jag stämplade ut 23.23 och befann mig inne i Skandiahuset när det small". Och inte "Jag befann mig på två ställen samtidigt när det small, dels vid mordplatsen och dels inne i Skandiahuset".
Citat:
Annars hade tiden vid båda tillfällena angetts till 23:21?