2024-12-18, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Gypsys namn finns i tråden och hans signalement har diskuterats i PM. Jag har svaga kunskaper om resande och romer, men jag uppfattar honom som en "gypsy", utan tvekan. Kläder och ansiktsdrag ger tydliga signaler.

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Vem var tunnelbane-polisen som sett Da Costa och läkaren på tåget?

Marie Rådén var det väl..
Citera
2024-12-18, 08:42
Medlem
Combivals avatar
Vad fanns det för bevis eftersom de fälldes för styckningen av hennes kropp? Om någon har tid och lust att ge ett kortfattat svar? Såg nyligen dokumentären och blev såklart upprörd, särskilt över flickans mammas vansinniga spekulationer och polisens inkompetens.

En sak förvånade mig dock. När de sa att det inte fanns någon som helst koppling mellan Catrin och de två misstänkta. Malmskillnadsgatan är en koppling. Att mördare väljer ut offer som de uppenbarligen inte har någon närmare koppling till är inte ovanligt. Men det är ju inte tillräckligt. Men nog fanns det en koppling..
Citera
2024-12-18, 08:57
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad fanns det för bevis eftersom de fälldes för styckningen av hennes kropp? Om någon har tid och lust att ge ett kortfattat svar? Såg nyligen dokumentären och blev såklart upprörd, särskilt över flickans mammas vansinniga spekulationer och polisens inkompetens.

En sak förvånade mig dock. När de sa att det inte fanns någon som helst koppling mellan Catrin och de två misstänkta. Malmskillnadsgatan är en koppling. Att mördare väljer ut offer som de uppenbarligen inte har någon närmare koppling till är inte ovanligt. Men det är ju inte tillräckligt. Men nog fanns det en koppling..

En fällande dom ska grundas på "bortom allt rimligt tvivel." Var det så? Med ett ett-årigt barn som kronvittne?
Citera
2024-12-18, 09:02
Medlem
Skafferns avatar
Advokat Tomas Olsson som företräder Teet Härm uppger nu att läkarna kommer att söka upprättelse.
https://sverigesradio.se/artikel/advokaten-foretrader-obducenten-i-da-costa-fallet

https://sverigesradio.se/artikel/dokumentarserien-satter-ljus-pa-40-ar-gammalt-styckmord
Citera
2024-12-18, 09:13
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
TA's fru och dotter måste vara några av dom fegaste personerna i världen. Dom förtjänar varandra och troligtvis har dom inga bra liv idag, vilket känns skönt. Allmänheten har iaf fått upp ögonen på att TA och TH är oskyldiga, iaf majoriteten. Att det sedan juridiskt finns mer att göra är en annan sak. Skönt att det iaf har kommit fram iaf.

Men hur kommer det sig att frun började hata TA så extremt mycket så att hon försökte sätta dit TA för mord? Sedan att dottern saknar ryggrad är också ett faktum.

Dottern är väl helt hjärntvättad av modern. Inte alls ovanligt.
Citera
2024-12-18, 09:21
Medlem
habets avatar
Citat:

Nu hänger jag inte med på vad du menar?
Menar du att alla som varit på Malmskillnadsgatan (och köpt sex måste du väl ändå mena) skulle ha en koppling till da Costa-fallet???
Citera
2024-12-18, 09:24
Medlem
Citat:
En fällande dom ska grundas på "bortom allt rimligt tvivel." Var det så? Med ett ett-årigt barn som kronvittne?
Det här var vid en tid när psykoanalysen sågs som lösningen på alla oklarheter. En skicklig psykoanalytiker kunde få fram "undanträngda minnen", vi minns väl alla fallet Thomas Quick.
Citera
2024-12-18, 09:25
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Så du menar att de fälldes för styckningen utifrån vad mamman inbillat sig vad barnet sagt? Vansinnigt.
Citera
2024-12-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Advokat Tomas Olsson som företräder Teet Härm uppger nu att läkarna kommer att söka upprättelse.
https://sverigesradio.se/artikel/advokaten-foretrader-obducenten-i-da-costa-fallet

https://sverigesradio.se/artikel/dokumentarserien-satter-ljus-pa-40-ar-gammalt-styckmord

Staten är skyldiga dom ett fett skadestånd. Deras liv är förstörda för alltid. En offentlig ursäkt borde också ges
Citera
2024-12-18, 09:32
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern

Intressant. Ska bli spännande och se hur det går, vi får hoppas på det bästa.
Citera
2024-12-18, 09:33
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nu hänger jag inte med på vad du menar?
Menar du att alla som varit på Malmskillnadsgatan (och köpt sex måste du väl ändå mena) skulle ha en koppling till da Costa-fallet???

Nej så menade jag inte alls. Åtminstone den ena köpte sex av tjejerna på gatan. Om han aldrig gjort det så fanns det ingen koppling till Catrin. Jag menade om de nu av någon anledning ville döda och stycka så borde de av förklarliga skäl välja en tjej på gatan som ingen av dem haft sex med tidigare. Eller att de var säkra på att det inte fanns bevis för tidigare kontakt.

Prostituerade är ju ”tacksamma” offer som utan betänkligheter hoppar in i främmande bilar.

Det är en extremt vag koppling, men den fanns. Att säga att det inte fanns den minsta koppling är fel.
Citera
2024-12-18, 09:33
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Så du menar att de fälldes för styckningen utifrån vad mamman inbillat sig vad barnet sagt? Vansinnigt.

Kolla på dokumentären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in