2024-12-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymm10
Två personer har ju setts springa från platsen

Tror att dom flesta människor som är nära en skottlossning skulle springa därifrån när man hör smällarna. Så det måste inte vara GM bara för det.

Men ju mer jag läser så släpper jag nog första tanken om att det skulle vara mannen som gjort det.
Citera
2024-12-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymm10
Jag hörde det via killens arbetskamrater. Chefen hade samlat ihop alla och nämnt att det troligtvis är ett svartsjukedrama.

Hur han vet det har jag ingen aning..

Vet hans arbetskamrater hur han mår? Hur skadeläget ser ut? Vore mer rimligt att berätta än att dra slutsatser om motiv.
Citera
2024-12-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Tror att dom flesta människor som är nära en skottlossning skulle springa därifrån när man hör smällarna. Så det måste inte vara GM bara för det.

Men ju mer jag läser så släpper jag nog första tanken om att det skulle vara mannen som gjort det.

Detta är tyvärr min tanke också, att de som sågs springa därifrån kan ha sprungit just för att de såg de skjutna personerna och blev rädda. Är lite orolig över att de inte kommer kunna hitta de skyldiga.. Men hoppas såklart att de har information om vilka de kan vara.
Citera
2024-12-17, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Vet hans arbetskamrater hur han mår? Hur skadeläget ser ut? Vore mer rimligt att berätta än att dra slutsatser om motiv.

Tyvärr utan att chefen hade meddelat att det var han som blivit skjuten och därför han inte kommer komma till jobbet på ett tag.
Och när folk frågat typ varför de hänt svarade chefen, Allting tyder på svartsjuke brott..
Citera
2024-12-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
I vilket TV-program såg du det du skriver om?

Det var i det här korta klippet. Nu placerat lite längre ned på sidan.
Senast redigerad av Kastvind 2024-12-17 kl. 22:10.
Citera
2024-12-17, 22:29
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Namnet är ju inte svenskt, men hon ser svensk ut.

Hon ser väl ut som en hel del gör på Balkan?
Citera
2024-12-18, 00:50
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Är du helt säker på detta? Hon har ju iofs bott med sin sambo i minst 3 år, så exet måste varit riktigt långsint i så fall? Då antar jag att polisen kan anhållan rätt person? Är det säkra källor?

Sambo? Du menar hon har bott med sin man?
Gifte sig i Tyskland, köpte BR och flyttade direkt till Växjö där han fått nytt jobb.
Citera
2024-12-18, 06:11
Medlem
Hört svartsjuka som motiv från flera olika håll och gravid var hon.
Nämns även i tråden.
Återstår att se om det förstnämnda stämmer.
Citera
2024-12-18, 06:13
Medlem
Kan någon arbetslös jävel efterforska lite om hennes ex, dårå?
Citera
2024-12-18, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flexel
Bara jag som tänker på Christine Schürrer?Arbogamorden 2008.

Tanken flög dit så fort jag såg att en tysk bil....

Toppjobb? I mina öron tänkte jag regeringspost, nobelpristagare, advokat etc ? Oavsett verkar det vara ett helt normalt par.

Om partnern sitter som projektledare i Växjö kommun, kan det vara så att någon försökt pressa/muta sig till div projekt alternativt känner sig förbisedda i upphandling?
Citera
2024-12-18, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Sambo? Du menar hon har bott med sin man?
Gifte sig i Tyskland, köpte BR och flyttade direkt till Växjö där han fått nytt jobb.

Ja hon har varit skriven på adressen hon blev skjuten på i snart 4 år (2021-03-09). Hennes man har varit skriven där i 4,5 år ca (2019-06-14). Så att han bara skulle bott i Växjö i 2,5 år som tidigare skrivits av någon verkar ju mindre troligt.

Summering har de alltså bott ihop i lägenheten i snart 4 år, (mannen längre) och säkert träffats innan de flyttade ihop. Därför vore ju ett eventuellt ex väldigt långsint om fallet skulle vara så.
Citera
2024-12-18, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Kan någon arbetslös jävel efterforska lite om hennes ex, dårå?

Tänker också att exet borde vara högst intressant, om det finns ett sådant. Med tanke på att det sprids på många olika håll just svartsjukedrama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in