2024-12-17, 18:18
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Detr extremt mycket korruption inom Växjö kommun. Särskilt bygg och tekniska.
Kan ha med det att göra.
Handläggare från kommunen har fått feta kuvert under 15 år.
Ja jäklar, hoppas Polisen läser detta så dom kan börja utreda , om det nu är sant! Finns en visselblåsarfunktion inom Växjö Kommun, eller tipsa Smålandsposten !
Citera
2024-12-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Namnet är ju inte svenskt, men hon ser svensk ut.

Är det inte bosniskt namn?
Citera
2024-12-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastvind
Den man som blivit intervjuad av Sveriges Television är den aktuella bostadsrättsföreningens ordförande, något som inte framgick i intervjun. Han gav ett förhållandevis svävande intryck för att vara ordförande i en förening där det nyss begåtts ett mord med skjutvapen.

Är han det inte redan blir han nog snart varse om att hans styrelsekollega tillika suppleant av allt att döma i detta nu ligger skottskadad på lasarettet.

I vilket TV-program såg du det du skriver om?

Sedan i all välmening. Den skottskadade är suppleant i styrelsen. Ordet tillika används inte för att skriva samma sak (en suppleant i en styrelse som man själv sitter i = en styrelsekollega) två gånger. Hade fungerat att skriva "hans granne tillika styrelsekollega" däremot.
Citera
2024-12-17, 19:18
Medlem
Tydligen en reko kille. Omtyckt på sitt arbete vad fan fått höra.
Någon det spekuleras kring är att det just är ett svartsjuledrama.
Sägs att hon dessutom var gravid.

Vila i frid..
Citera
2024-12-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymm10
Tydligen en reko kille. Omtyckt på sitt arbete vad fan fått höra.
Någon det spekuleras kring är att det just är ett svartsjuledrama.
Sägs att hon dessutom var gravid.

Vila i frid..

Ja detta står redan i tråden. Fick också höra detta tidigare idag, så ryktet går uppenbarligen.
Citera
2024-12-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Ja detta står redan i tråden. Fick också höra detta tidigare idag, så ryktet går uppenbarligen.

Jag hörde det via killens arbetskamrater. Chefen hade samlat ihop alla och nämnt att det troligtvis är ett svartsjukedrama.

Hur han vet det har jag ingen aning..
Citera
2024-12-17, 19:25
Medlem
Citat:
Jag hörde det via killens arbetskamrater. Chefen hade samlat ihop alla och nämnt att det troligtvis är ett svartsjukedrama.

Märkligt att chefen står och säger det inför hela gruppen om inte utredningen är klar... då är det inte konstigt att den teorin sprids på gatorna...
Citera
2024-12-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kan han skjutit henne sedan skjutit sig själv lindrigt för att det ska se ut som någon skjutit båda mannen klarat sig med lindriga skador

Min tanke också!
Citera
2024-12-17, 19:26
Medlem
Citat:

När de säger svartsjukedrama borde de rimligtvis veta vem det kan handla om. Hoppas att de hittar den/ de skyldiga snabbt. .
Citera
2024-12-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Märkligt att chefen står och säger det inför hela gruppen om inte utredningen är klar... då är det inte konstigt att den teorin sprids på gatorna...

Håller med dig eller har man blandat ihop personerna med andra men det låter inte trovärdigt då målet har verkat att vara kvinnan.

Vi får se vad dom kommer fram till:/ Tycker bara så jävla synd när man ger sig på kvinnor:/
Citera
2024-12-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Min tanke också!

I tidningarna står det att han inte är misstänkt. Då skulle det dessutom finnas ett vapen på platsen. De lär kunna se riktning på skott osv.
Citera
2024-12-17, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Min tanke också!

Två personer har ju setts springa från platsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto