2024-12-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Ingen skräll direkt att politikerna agerar först efter media har grävt fram oegentligheter och folket hunnit bli upprörda.
Skulle vara på sin plats om politiker och tjänstemän för en gång skull kunde vara jobba proaktivt och haffa parasiterna innan tiotals miljoner hunnits delas ut.

Inga bidragsansökningar från Flamman kommer att beviljas av Malmö stad i nuläget. Det meddelar det socialdemokratiskt ledda Malmöstyret efter Sydsvenskans avslöjanden om miljonlönerna.

https://www.sydsvenskan.se/2024-12-17/efter-sydsvenskans-avslojande-malmo-stad-stoppar-flammans-bidragsansokningar/

Nu försöker dom bara rädda sina egna rövar. Klart dom vetat om det här
Citera
2024-12-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Han säger det i den första avslöjande artikeln, innan han börjar hota reportern så berättar han om hela deras upplägg där de säljer en tjänst och de som jobbar på Flamman har en provisionsbaserad inkomst där den som drar in pengar till Flamman får behålla en del av dem

Vidare säger han

Edit: såg nyss att du skrev "pga de ej längre skulle få skattemedel" som om det är ett kriterium i detta fall, det är det dock inte. Det finns gott om höginkomsttagare som du aldrig hade kallat kommunister som utnyttjar systemet på liknande sätt där de använder tjänster som bekostas av skattemedel för att berika sig själva.

Men han lever ju på skattemedel och tjänar mer än toppolitikern i just Malmö.

Helt orimligt att ha provisionsbaserad inkomst då Flamman primärt drivs av skattemedel.
Citera
2024-12-17, 20:43
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impudicus
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
DET ÄR MAINSTREAM MEDIA SOM AVSLÖJAT SKANDALEN.

Typ nej. Vi är många som påtalat dessa bisarra omständigheter under ett par pris tid. Inför döva öron. Jag är i och för sig glad över att MSM till slut tog bladet från munnen och outade de allmänt kända missförhållandena, men "avslöjandet" kommer definitivt inte därifrån.vNär trycket blir för hårt brister dammen...
Ok, spännande. Kan du visa mig var det framkommit att Flammans ledning tagit ut milionbelopplöner innan SdS artikelserie?
Citera
2024-12-17, 22:39
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Men han lever ju på skattemedel och tjänar mer än toppolitikern i just Malmö.

Helt orimligt att ha provisionsbaserad inkomst då Flamman primärt drivs av skattemedel.

Ja, han är ett svin. Men han är ingen kommunist.
Citera
2024-12-17, 22:53
Avslutad
Fantastiskt vad duktiga dom är.
Rent av imponerad hur dom lyckas köra upp allt och alla på läktaren.
Skulle njuta av att dom försvann det gäller även dom politiska möjlig görarna.
Citera
2024-12-17, 23:36
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är inget fel på att ha integrationsprojekt och att föreningar får bidrag till det. Men det låter inte som att föreningen använder pengarna med en etik som motiverar statlig finansiering.

Det låter mer som ett jobb jag kan tänka mig att lönen borde ligga på ca 25-30 tusen/månaden. I ledningen så kanske man kan ha, i förhållandet en ganska hög lön på typ 35-40 tusen/månaden.

Som det ser ut nu är det skandal. Allt samarbete borde avbrytas på stående fot. Tänk vad mycket pengar som borde gå till integrationsarbete istället nu går till privata personers fickor. De personer som låtit det ske borde också tvingas avgå med omedelbar verkan.

HaHaHaHa

Av tolv personer så är det bara 2 som är svenskar.

Du är helt ute och cyklar. 25-30000 är verkligen ingenting. Hur fan ska du ha råd med hyra, bil, försörja din familj osv? Eller tycker du att det är bra att man ska leva på gula ärtor och cykla till jobbet? Snacka om låg standard. Det är inte de som har för hög lön, det är bara du som har för låg lön. 2 miljoner om året låter helt rimligt i mina öron, det skulle jag vilja ha.
Citera
2024-12-18, 00:00
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
VAR FINNS MAINSTREAM MEDIA?

Ja du de är väl och skriver om någon skjutning eller typ sprängning eller så står alla utanför hos runkgustav och försöker få en smygkik
Citera
2024-12-18, 00:01
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Du är helt ute och cyklar. 25-30000 är verkligen ingenting. Hur fan ska du ha råd med hyra, bil, försörja din familj osv? Eller tycker du att det är bra att man ska leva på gula ärtor och cykla till jobbet? Snacka om låg standard. Det är inte de som har för hög lön, det är bara du som har för låg lön. 2 miljoner om året låter helt rimligt i mina öron, det skulle jag vilja ha.

Jadu, ganska många tjänar just den summan i månaden och visst de lever inte överdrivet fett. Men det går väldigt bra att klara sig fint på den summan. Men visst, de vanliga arbetarna kanske skulle ligga på mellan 30-35 tusen. Då ligger ledningen och chefer i en sån verksamhet fortfarande lagom på 35-40 tusen i månaden.

2 miljoner om året... HaHaHaHa du e för rolig du.
Citera
2024-12-18, 00:13
Medlem
Tur att malmö kommun 2023 hittade föreningen "KULTURELLA FÖRENINGEN F VÄLGÖRANDE ÄNDAMÅL" och slutade skicka 66 miljoner till denna ideela förening per år och istället gav dem 1,5 milj per år .
https://kommun.jensnylander.com/leverantorer/kulturella-foreningen-f-valgorande-andamal-42443
Citera
2024-12-18, 00:16
Medlem
Citat:
VAR FINNS MAINSTREAM MEDIA?
Sydsvenskan som avslöjade det är very msm
Citera
2024-12-18, 01:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Sam säger: Alla djur på farmen är jämnlika. Men vissa djur är mer jämnlika än de andra.
Citera
2024-12-18, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ditalltpekar
En del av Rafi Farouqs, Juan Paez, Anna Valsamidis roffarlöner sticks säkert snyggt i fickan på inte bara politiker som Sedat Arif utan även på gängledare - för att de ska ligga lågt ett tag så att Flamman ska kunna skylta med att deras arbete ger resultat och Sydsvenskans äckliga ledning överslätande ska kunna skriva:

Pengarna gör nytta, i föreningens mötesplatser för ungdomar på Kroksbäck och Möllevången och i projekt mot ungdomsbrottslighet, våldsbejakande extremism, rasism och spelberoende.

Det råder inget tvivel om att föreningen behövs. Men inte minst därför måste den också leva upp till de krav som bidragsgivarna ska kunna ställa. Juridiska, men också moraliska.

Tillåt mig tvivla! Allmänna arvsfonden & skattebetalare göder politisk korruption, bidragsentreprenörer och ren kriminalitet.

Hur ser den här Anna Valsamidis lön ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in