Citat:
Ursprungligen postat av
TheOneEyedSnake
Så här skriver Flamman på sin fb-sida:
"De senaste dagarna har Sydsvenskan publicerat en granskning av Flamman. Vi kommer att ge vår syn på granskningen när samtliga artiklar har publicerats. Hittills kan vi konstatera att de två första artiklarna i serien innehåller väsentliga fel och missuppfattningar om Flammans verksamhet. När Sydsvenskan skriver att vi ”lever på bidrag” och ”lever på dödas pengar” är det ett förminskande av våra medarbetare och det enorma arbete de lägger ner för att Malmö ska bli en bättre stad att leva i. Vi är stolta över vår verksamhet och den samhällsnytta vi bidrar med."
https://www.facebook.com/FlammanSFCmalmo
Det var länge sedan jag hörde en lika monumental lögn. Möjligen när Bagdad Bob i direktständning hävdade att Iraks armé höll ställningarna medan man i bakgrunden kunde se amerikanska tanks mulla fram.
Alla som någon gång haft med araber att göra vet att deras bästa gren är lögner och dimridåer.
Problemet i Malmö är däremot större än så. Här har vi en vänskaps- och sexualrelaterad korruption som mainstream media känt till, men inte vågat/mäktat/velat gräva i.
Att en grupp bedragare lyckats plocka Malmö stad på miljonbelopp är inte bara häpnadsväckande - det är nog unikt i sverige.
Jag ställer frågorna igen:
- Vilken tjänsteman har berett ärendena som gjort att kommunstyrelsen tagit beslut om "bidrag" till Flamman?
- I vilken mån har den sexuella (eller är det en maskerad) relationen mellan den feminine stadsdirektören och den manhaftiga socialdirektören i Malmö påverkat Malmö stads egen kontroll?
- Hur är det möjligt att den kommunala revisionen inte reagerat? (åh... just det... den består ju av politiker (s).....) Hur lågt får ett samhälle sjunka?
Och: Ja. Jag har tittat även på andra lögner från Malmö stad. Om man hintar... de pötsligt förbättrade skolresultaten.... Var finns underlagen och den kritiska diskussionen? Hur kan man låta dilettanter styra diskussions?
Var finns Sydsvenskan? Uppdrag granskning? Henrik Jönson?