Citat:
Vad SE säger och inte säger är en sak, men jag är inte ens säker på att 23.19/23.20 grejen stämmer.
SE säger han går ner 23.15, leverar lite post först, stämplar och går rakt ut. (23.16?)
HO säger att Gahn kom ner 23.15, dom pratar lite sen kommer SE. (23.16?)
Sen kommer HO med oklarheter. Som han liksom ändrar lite. Är sylskarp på allt annat, men det han säger här är oklart. Det han säger stämmer inte helt enkelt, med tanke på kortläsaren, samtalet, tiden etc.
Jag vill se ett kvitto på den tiden Skandia kom fram till, annars tror jag den är en gissning. Eller jag tror den ÄR en gissning. Klantskallarna på Skandia didnt have their shit together. Klockorna gick ju fan fel där nere, och HO visste det.. Det är fan löjligt.
Som JAG tolkar det klev SE ut på gatan nånstans mellan 23.15 och 23.20.
Kanske så tidigt som 23.16/17/18? Vem vet, ingen här i tråden iallafall.
SE säger han går ner 23.15, leverar lite post först, stämplar och går rakt ut. (23.16?)
HO säger att Gahn kom ner 23.15, dom pratar lite sen kommer SE. (23.16?)
Sen kommer HO med oklarheter. Som han liksom ändrar lite. Är sylskarp på allt annat, men det han säger här är oklart. Det han säger stämmer inte helt enkelt, med tanke på kortläsaren, samtalet, tiden etc.
Jag vill se ett kvitto på den tiden Skandia kom fram till, annars tror jag den är en gissning. Eller jag tror den ÄR en gissning. Klantskallarna på Skandia didnt have their shit together. Klockorna gick ju fan fel där nere, och HO visste det.. Det är fan löjligt.
Som JAG tolkar det klev SE ut på gatan nånstans mellan 23.15 och 23.20.
Kanske så tidigt som 23.16/17/18? Vem vet, ingen här i tråden iallafall.
RB, som jobbade med personalens tider, gjorde en kontroll redan dagen efter: SE stämplade ut kl. 23:19, av allt att döma i apparaten bakom de inre dörrarna, innan man kom ut i receptionen.
Men det är helt riktigt, säker kan man ju aldrig vara. Men detta torde vara den mest säkra tiden i hela Palmeutredningen: kontrollerad inom ett dygn, och av ett proffs på området.
Däremot kan man undra hur fel väggklockan som HO tittade på gick: Både HO och AK säger att SE kom ut kvart över. HO säger sedan att han kom in igen tjugo i. Den ena tiden är för tidig, den andra för sen.
När SE säger i rätten att han kontrollerat igen, "bara för några dar sen", så var det 23:20 som gällde:
https://youtu.be/VkSCmEDS4OE?t=60
Korrigerat till 23:21. Men hur kunde han kontrollera det 1989? Det måste vara en lögn.
Hur vågar han ens ljuga så öppet, med tanke på att RB riskerade få höra det.
En framflyttning med 2 minuter ...
Det kan inte vara nåt minnesfel heller eftersom han kollade upp det några dagar innan.