2024-12-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lightbulb123
Förstår inte varför någon här kan ha nåt emot Maxim? Han är ju GRYM? Stark som fan, kan spela, inte otrevlig eller hemsk mot nån, kan överleva på en öde ö, stark mentalt. Han är ju ”en riktig Robinson”?
Har läst tråden sen början och sett alla avsnitt, har tv4 plus play eller vad det heter så har också sett allt fram tills det delade sista örådet. Tycker Ida får otroligt mycket skit, hon har såklart gjort något felsteg men det har ju alla gjort någon gång i den gruppen. Men de kanske är så ”inne i det” när de sitter där och äter kokos dag ut och dag in, och stör man sig på någon kanske det resulterar i det som sker nu. Alla hatar Ida och Ida hatar alla till 300%. Hemma hade de ju kunnat gå ifrån varandra och aldrig mer pratats vid.

Det enda jag lite har emot maxim är att när man kör så stenhårt på heder och ära i robinson så har man också stor fallhöjd och blir lätt en hycklare. Maxim har sagt flera gånger att han aldrig skulle välja en kvinna i duell, det ska vara man mot man. Men inför örådet där Viktor åkte hade maxim sagt att han skulle duellerat Ida framför männen i sin pakt. Helt rimligt såklart, men han blir en hycklare direkt. Sen klankar han lite på folk som ljuger och paktar, men han ljuger och paktar själv. Också helt rimligt, men även här blir det lite hyckleri.

Men allt som allt tycker jag han är en supervärdig Robinson och verkar vara en härlig snubbe. Ser generellt sett över spelet och respekterar folk trots att de har velat ha ut honom.
2024-12-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Hoppas Ida vinner så att hon sätter mobbarna på plats. Hon har fått oförtjänt mycket skit här i tråden. Sen är man ju lokalpatriot, hon bor i Tegelhagen, Sollentuna där jag bott i 30 år.

Ja, håller med dig! Ida är riktigt stark psykiskt som klarar av all skit de slänger på henne, helt oförtjänt.
Dessutom är hon stark fysiskt och duktig på tävlingarna, hoppas verkligen hon vinner!
2024-12-17, 19:13
Medlem
lundaelevs avatar
Tycker det är en ok säsong jämfört med de senaste åren. Hoppas verkligen Ida vinner, hon har spelat lite i alla fall och passar in i Robinson. Sveriges problem med Robinson och varför det inte är lika folkligt längre är pågrund av de andra deltagarnas attityd. Det är ett program där man ska ljuga, spela fult och även vara ok i tävlingar. Trött på att folk blir utröstade bara för de ljuger eller liknande. Herregud alltså. Man får snart hyra in folk från USA:s version, där vet de hur Robinson ska vara.
2024-12-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Är det falskt tröstande att t ex skaka hand med motståndaren efter en fotbollsmatch också, kanske precis efter att man satt in en hård tackling, eller är det helt enkelt sportsligt uppträdande? Alla hängde vikter på varandra i den tävlingen men av någon anledning så är det bara Ida som skuldbeläggs. Helt sinnessjukt beteende. Att däremot knuffa någon som sträcker ut en hand, det är en stor varningsflagga. Maxim slår antagligen fru och barn hemma, han är ju från Ryssland trots allt.

Hur har hon ljugit mer än någon annan? Vilka lögner har hon initierat mer än att hon följt sin pakt?

Om inte jag kommer ihåg fel så var det Tommy som bestämde vilka personliga saker de skulle byta bort och vad de skulle göra med den där kartan. Varför beskylls bara Ida för vad han bestämde att de skulle göra, varför är det ingen som kallade honom för en lögnare och en orm?

Det var pga Oliver som hon röstade på henne om inte jag kommer ihåg fel, eftersom han inte ville riskera att gå upp i duell mot Maxim. Oliver hade också sagt att han inte skulle rösta på Ramia. Varför är det ingen som kallar honom för säsongens största lögnare istället för att haka på i häxjakten på Ida?

Laget satte kollektivt Ida i positionen att hon var tvungen att skicka hem antingen Ludde eller Tommy, två av hennes närmaste vänner. Det var väl tillräckligt grymt av dem att göra så kan man tycka, men nej, sedan ska såna som Maxim dessutom "hämnas" den som blev utröstad efter att hon motvilligt gjort sitt påtvingade 50-50-val. Man tar sig för pannan hur korkad han är. Riktig psykopatvarning på honom.

Detta! Tack för ett riktigt bra inlägg👏🏼🎯
2024-12-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Ännu en dålig liknelse, det var inte "direkt efter ett mål" utan det var efter att matchen var slut. Både hockeyspelare och fotbollsspelare kramar vanligtvis om varandra eller skakar hand med varandra efter matchen enligt vad jag vet.

Det tolkar jag som att du inte har några svar.

De var utsända tillsammans och Tommy tog alla beslut. Ändå har ingen kallat Tommy för falsk, lögnare och orm enligt vad jag vet utan Ida har fått 99% av de omdömena på sig av någon anledning. Är det för att hon är en kvinna, eller vad tror du?

Oliver var en mycket större svikare eftersom det var hans idé att rösta ut Ramia och han t o m ställde ett ultimatum till de andra och inte gav dem något val. Det var ändå ingen som vuxenmobbade honom efteråt.

Vad skulle hon ha gjort, valt Tommy istället? Hade han föredragit det? Hon blev placerad i ett omöjligt läge av sitt lag helt enkelt och sedan blev hon svartmålad pga det, och det hade skett oavsett vilket val hon hade gjort. Typisk vuxenmobbing med andra ord men det är ju sånt TV4-produktionen gillar att pressa fram med sitt värdelösa format.

De som befann sig i gränslandet kanske inte skulle ha litat på hörsägen och liknande när det ofta var helt felaktiga uppgifter? Amanda verkar ju inte vara allt för intelligent så hon föll säkert helt enkelt offer för grupptrycket. Det är nog skönt för sektledaren Maxim med löjtnanterna Patrik och Nabaz att ha några nyttiga idioter som inte kan tänka själv med i gänget också. Mest osympatiska gruppen jag nånsin sett nå slutet i Robinson.

On point igen! Vilket tålamod du har👏🏼
2024-12-17, 19:33
Medlem
Crapmagics avatar
Slida anser att dom kvarvarande är tråkiga människor ska vi veta

Slå upp dihydrotestoseron och du finner en bild på när Patrik skriker?
eller har jag fel
Senast redigerad av Crapmagic 2024-12-17 kl. 19:36.
2024-12-17, 19:36
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Slida anser att dom kvarvarande är tråkiga människor ska vi veta

Slida är ju tråkigast själv.
2024-12-17, 19:47
Medlem
Oliver. Vilken sexig gud han är! Jag tror jag vet vet vem som vinner
2024-12-17, 19:50
Medlem
Crapmagics avatar
"Jag är så dålig på pricksäker"

Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Oliver. Vilken sexig gud han är! Jag tror jag vet vet vem som vinner
Med andra ord du har utvecklat en vanlig bromans

Ja en till synk med SLida är vad vi tittare behöver! nu börjar hon prata norska & och säger dritt-lae (skiter i det)
Senast redigerad av Crapmagic 2024-12-17 kl. 19:55.
2024-12-17, 20:07
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Ja, håller med dig! Ida är riktigt stark psykiskt som klarar av all skit de slänger på henne, helt oförtjänt.
Dessutom är hon stark fysiskt och duktig på tävlingarna, hoppas verkligen hon vinner!

Hon var ju bara på fel lag, dom andra har ju hållit varandra om ryggen sedan dag 1, och sen kom Patrik in i spelet och började ljuga. Det var väl Ali framförallt som spred lögnerna om Ida.

Men tror det blir svårt för Ida att nå finalplatsen, synd.

Sen såg man hur feta Petra verkligen gillar Nabaz, hon verkar kär i honom, känns som dom haft ihop det i Robinson, annars skulle den finska ärthjärnan varit ute.

Är det därför Anders Lundin tar över Robinson ?
För att Petra på något sätt haft det ihop med någon deltagare?
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-12-17 kl. 20:14.
2024-12-17, 20:14
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Hon var ju bara på fel lag, dom andra har ju hållit varandra om ryggen sedan dag 1, och sen kom Patrik in i spelet och började ljuga. Det var väl Ali framförallt som spred lögnerna om Ida.

Men tror det blir svårt för Ida att nå finalplatsen, synd.

Sen såg man hur feta Petra verkligen gillar Nabaz, hon verkar kär i honom, känns som dom haft ihop det i Robinson, annars skulle den finska ärthjärnan varit ute.

Vad har Patrik ljugit om? Slida har inte fått mer skit än någon annan.
2024-12-17, 20:21
Medlem
Kan man utläsa något av att Ida får nästan all TV-tid? Är det underförstått att hon vinner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in