Citat:
Ursprungligen postat av
tylenol
Är det falskt tröstande att t ex skaka hand med motståndaren efter en fotbollsmatch också, kanske precis efter att man satt in en hård tackling, eller är det helt enkelt sportsligt uppträdande? Alla hängde vikter på varandra i den tävlingen men av någon anledning så är det bara Ida som skuldbeläggs. Helt sinnessjukt beteende. Att däremot knuffa någon som sträcker ut en hand, det är en stor varningsflagga. Maxim slår antagligen fru och barn hemma, han är ju från Ryssland trots allt.
Väldigt bra exempel som belyser min poäng perfekt. Om man i lagsporter hade gjort som Ida att man går fram direkt efter ett mål så åker man i hockey på en tvåa och i fotboll så blir det gult kort för osportsligt uppträdande. När man tar i hand efter slutsignal så sker inte detta direkt efter en upphettad situation utan det går några minuter innan handskakningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
tylenol
Hur har hon ljugit mer än någon annan? Vilka lögner har hon initierat mer än att hon följt sin pakt?
Det har jag redan redogjort för ett flertal gånger i tråden. Läs och besvara mina tidigare inlägg så får du svar på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
tylenol
Om inte jag kommer ihåg fel så var det Tommy som bestämde vilka personliga saker de skulle byta bort och vad de skulle göra med den där kartan. Varför beskylls bara Ida för vad han bestämde att de skulle göra, varför är det ingen som kallade honom för en lögnare och en orm?
Ida och Tommy var utsända tillsammans. Jag har tidigare i tråden varit negativ till Tommy också så där går du bet.
Citat:
Ursprungligen postat av
tylenol
Det var pga Oliver som hon röstade på henne om inte jag kommer ihåg fel, eftersom han inte ville riskera att gå upp i duell mot Maxim. Oliver hade också sagt att han inte skulle rösta på Ramia. Varför är det ingen som kallar honom för säsongens största lögnare istället för att haka på i häxjakten på Ida?
Oliver och Ida tillhörde samma pakt. Oliver var också en svikare, det har du rätt i. Jag har inte försvarat Oliver.
Citat:
Ursprungligen postat av
tylenol
Laget satte kollektivt Ida i positionen att hon var tvungen att skicka hem antingen Ludde eller Tommy, två av hennes närmaste vänner. Det var väl tillräckligt grymt av dem att göra så kan man tycka, men nej, sedan ska såna som Maxim dessutom "hämnas" den som blev utröstad efter att hon motvilligt gjort sitt påtvingade 50-50-val. Man tar sig för pannan hur korkad han är. Riktig psykopatvarning på honom.
Tommy genomgick en förändring efter att Ludde åkte ut vilket var väldigt tydligt. Uppenbarligen så gillade inte Tommy att Ida valde Ludde, Idas bästa kompis i Robinson till att åka ut.
Tyvärr för Ida var hon kvar i slutet med flera som hon både svikit och paktat mot. Knappast mobbing eller häxjakt att de då vill rösta ut henne. Det är en del av spelet.
Tråkigt för Ida att de som blivit utröstade av henne kände sig svikna i gränslandet. Kanske är det för att hon hela tiden var så klämkäck och "schysst" och "stöttande" mot alla som hon sedan röstade ut.
Kan inte ni i Ida-gänget försöka förklara varför Amanda, som var kompis mot Ida, ville rösta ut henne? Var det för att Ida var alldeles för snäll mot Amanda?