2024-12-17, 11:54
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Bara inte Patrik vinner. Han får 4,5 blöjor av fem möjliga för sin medverkan i årets Robinson. 0,5 vuxenpoäng blir det för att han trots allt hanterade den odräglige Gollum i gränslandet.

Hejar på Ida nu. Hon har fått så orättvist mycket skit. Det skulle vara riktigt kul att se henne triumfera till de andras molokna blickar.

Vad är det för andefattig blajbok Maxim sitter och läser ur? Det låter ju som visdomsord från den där vidrige bluffschamanen, som gifte in sig i norska kungahuset. Vad heter han nu igen, Dudek, Börek, Bobba Fett, nånting sånt.
2024-12-17, 12:20
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskel
Ifall man blir kränkt av att få vikter hängda på sig i en tävling designad för att man ska hänga vikter på sina motståndare borde man stanna hemma. Blir du arg på folk som kräver pengar av dig när du har åkt på deras gata i monopol också?

Det handlar inte om att bli kränkt av att få vikter påhängda. Det handlar om att Ida falskeligen ska trösta den som hon helst vill ha ut.

Speciellt inte direkt efter att man förlorat. Det är inte rocket science precis.
2024-12-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Vem fan vill bli tröstad av någon som minuter innan lagt extra vikt på dem för man helst vill att de ska åka ut?
Det är ju sjukt beteende. Låt de va istället för att komma med falskt tröstande.
Är det falskt tröstande att t ex skaka hand med motståndaren efter en fotbollsmatch också, kanske precis efter att man satt in en hård tackling, eller är det helt enkelt sportsligt uppträdande? Alla hängde vikter på varandra i den tävlingen men av någon anledning så är det bara Ida som skuldbeläggs. Helt sinnessjukt beteende. Att däremot knuffa någon som sträcker ut en hand, det är en stor varningsflagga. Maxim slår antagligen fru och barn hemma, han är ju från Ryssland trots allt.
Citat:
Det är programmets deltagare som bestämmer vem de vill rösta på. Om de vill rösta på Ida för att de tycker hon ljugit mest och värst så är det knappast mobbing i så fall. Det är en del av spelet det med.
Hur har hon ljugit mer än någon annan? Vilka lögner har hon initierat mer än att hon följt sin pakt?
Citat:
Amanda är sur dels för att Ida var med och röstade ut henne (de hade en pakt från syd) och dels för att Ida ljög om kartan till immuniteten.
Om inte jag kommer ihåg fel så var det Tommy som bestämde vilka personliga saker de skulle byta bort och vad de skulle göra med den där kartan. Varför beskylls bara Ida för vad han bestämde att de skulle göra, varför är det ingen som kallade honom för en lögnare och en orm?
Citat:
Vidare vet alla om att Ida lovade Ramia att inte rösta på henne. Sånt gör att folk tappar tilliten till henne, är det så konstigt?
Det var pga Oliver som hon röstade på henne om inte jag kommer ihåg fel, eftersom han inte ville riskera att gå upp i duell mot Maxim. Oliver hade också sagt att han inte skulle rösta på Ramia. Varför är det ingen som kallar honom för säsongens största lögnare istället för att haka på i häxjakten på Ida?
Citat:
Ida var närmre Ludde än Tommy men skickade ändå hem Ludde för han var är större hot än Tommy som hade skadad axel.
Laget satte kollektivt Ida i positionen att hon var tvungen att skicka hem antingen Ludde eller Tommy, två av hennes närmaste vänner. Det var väl tillräckligt grymt av dem att göra så kan man tycka, men nej, sedan ska såna som Maxim dessutom "hämnas" den som blev utröstad efter att hon motvilligt gjort sitt påtvingade 50-50-val. Man tar sig för pannan hur korkad han är. Riktig psykopatvarning på honom.
2024-12-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Dryckeslek: ta en sup varje gång säger att ”VI vill att Ida åker ut” under veckan. Tror jättebabyn att hans grisighet blir mindre tydlig om han tar på sig att prata för ett helt kollektiv? Det blir den inte.

Ja det spelar ingen roll att Patriks pakt, fem mot en vinner och mår bra, han måste ändå maniskt tjata om att han vill att Ida ska ut.
2024-12-17, 13:37
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Är det falskt tröstande att t ex skaka hand med motståndaren efter en fotbollsmatch också, kanske precis efter att man satt in en hård tackling, eller är det helt enkelt sportsligt uppträdande? Alla hängde vikter på varandra i den tävlingen men av någon anledning så är det bara Ida som skuldbeläggs. Helt sinnessjukt beteende. Att däremot knuffa någon som sträcker ut en hand, det är en stor varningsflagga. Maxim slår antagligen fru och barn hemma, han är ju från Ryssland trots allt.

Väldigt bra exempel som belyser min poäng perfekt. Om man i lagsporter hade gjort som Ida att man går fram direkt efter ett mål så åker man i hockey på en tvåa och i fotboll så blir det gult kort för osportsligt uppträdande. När man tar i hand efter slutsignal så sker inte detta direkt efter en upphettad situation utan det går några minuter innan handskakningen.

Citat:
Hur har hon ljugit mer än någon annan? Vilka lögner har hon initierat mer än att hon följt sin pakt?

Det har jag redan redogjort för ett flertal gånger i tråden. Läs och besvara mina tidigare inlägg så får du svar på det.

Citat:
Om inte jag kommer ihåg fel så var det Tommy som bestämde vilka personliga saker de skulle byta bort och vad de skulle göra med den där kartan. Varför beskylls bara Ida för vad han bestämde att de skulle göra, varför är det ingen som kallade honom för en lögnare och en orm?

Ida och Tommy var utsända tillsammans. Jag har tidigare i tråden varit negativ till Tommy också så där går du bet.

Citat:
Det var pga Oliver som hon röstade på henne om inte jag kommer ihåg fel, eftersom han inte ville riskera att gå upp i duell mot Maxim. Oliver hade också sagt att han inte skulle rösta på Ramia. Varför är det ingen som kallar honom för säsongens största lögnare istället för att haka på i häxjakten på Ida?

Oliver och Ida tillhörde samma pakt. Oliver var också en svikare, det har du rätt i. Jag har inte försvarat Oliver.

Citat:
Laget satte kollektivt Ida i positionen att hon var tvungen att skicka hem antingen Ludde eller Tommy, två av hennes närmaste vänner. Det var väl tillräckligt grymt av dem att göra så kan man tycka, men nej, sedan ska såna som Maxim dessutom "hämnas" den som blev utröstad efter att hon motvilligt gjort sitt påtvingade 50-50-val. Man tar sig för pannan hur korkad han är. Riktig psykopatvarning på honom.

Tommy genomgick en förändring efter att Ludde åkte ut vilket var väldigt tydligt. Uppenbarligen så gillade inte Tommy att Ida valde Ludde, Idas bästa kompis i Robinson till att åka ut.

Tyvärr för Ida var hon kvar i slutet med flera som hon både svikit och paktat mot. Knappast mobbing eller häxjakt att de då vill rösta ut henne. Det är en del av spelet.

Tråkigt för Ida att de som blivit utröstade av henne kände sig svikna i gränslandet. Kanske är det för att hon hela tiden var så klämkäck och "schysst" och "stöttande" mot alla som hon sedan röstade ut.

Kan inte ni i Ida-gänget försöka förklara varför Amanda, som var kompis mot Ida, ville rösta ut henne? Var det för att Ida var alldeles för snäll mot Amanda?
2024-12-17, 13:42
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quongsi
Ja det spelar ingen roll att Patriks pakt, fem mot en vinner och mår bra, han måste ändå maniskt tjata om att han vill att Ida ska ut.

Det är för att Patrik har hört på gränslandet om allt skit som Ida har gjort. Alla som trodde Ida var en kompis men sedan blev utröstade av henne har berättat om detta för Patrik.
2024-12-17, 13:51
Medlem
Jag fattar inte detta med att vara ”värdig” vinnare. Patrik tycker att hans kompisar är värdiga vinnare för att han ”tycker det”. Men att han redan åkt ur Robinson en gång och sedan tillbringade halvtid av denna säsong på Gränslandet det har liksom ingen betydelse. Och så tycker flera att de är värdiga att vara kvar pga hur värdigt de spelat men de som åkt ”hatar ju mig” som Nabaz sa.
Jag har sett hela säsongen och jag förstår inte vad det är som Ida gjort som är såå hemskt. Att Tommy ville att vem det nu var skulle hämnas på Ida för Ludde är ju sinnesjukt. Hon var tvungen att välja en av dem. Hon valde.
Så jävla trött på skenheligheten från team Patrik. Också sjukt besviken på Nathalie, hon var underbar så himla länge och sedan började hon också fulspela.
2024-12-17, 14:11
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppbopp
Jag fattar inte detta med att vara ”värdig” vinnare. Patrik tycker att hans kompisar är värdiga vinnare för att han ”tycker det”. Men att han redan åkt ur Robinson en gång och sedan tillbringade halvtid av denna säsong på Gränslandet det har liksom ingen betydelse. Och så tycker flera att de är värdiga att vara kvar pga hur värdigt de spelat men de som åkt ”hatar ju mig” som Nabaz sa.
Jag har sett hela säsongen och jag förstår inte vad det är som Ida gjort som är såå hemskt. Att Tommy ville att vem det nu var skulle hämnas på Ida för Ludde är ju sinnesjukt. Hon var tvungen att välja en av dem. Hon valde.
Så jävla trött på skenheligheten från team Patrik. Också sjukt besviken på Nathalie, hon var underbar så himla länge och sedan började hon också fulspela.

När t.o.m. Nathalie (någon som har väldigt svårt för att hata människor) hatar en så behöver man kanske rannsaka sig själv, Ida är helt enkelt obehaglig.
2024-12-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
När t.o.m. Nathalie (någon som har väldigt svårt för att hata människor) hatar en så behöver man kanske rannsaka sig själv, Ida är helt enkelt obehaglig.
När Natalie får se att hon gör det utifrån felaktiga grunder så måste hon känna sig extra korkad hemma i tv-soffan.
2024-12-17, 14:28
Medlem
fonders avatar
Citat:
När Natalie får se att hon gör det utifrån felaktiga grunder så måste hon känna sig extra korkad hemma i tv-soffan.

Grunderna är inte alls felaktiga, så hon har ingenting att känna sig korkad över.
2024-12-17, 14:39
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att bli kränkt av att få vikter påhängda. Det handlar om att Ida falskeligen ska trösta den som hon helst vill ha ut.

Speciellt inte direkt efter att man förlorat. Det är inte rocket science precis.

Du har ju bestämt att det är falskt. Det kan också vara så att Ida förstår att det är en tävling.
2024-12-17, 14:42
Medlem
Citat:
Väldigt bra exempel som belyser min poäng perfekt. Om man i lagsporter hade gjort som Ida att man går fram direkt efter ett mål så åker man i hockey på en tvåa och i fotboll så blir det gult kort för osportsligt uppträdande. När man tar i hand efter slutsignal så sker inte detta direkt efter en upphettad situation utan det går några minuter innan handskakningen.
Ännu en dålig liknelse, det var inte "direkt efter ett mål" utan det var efter att matchen var slut. Både hockeyspelare och fotbollsspelare kramar vanligtvis om varandra eller skakar hand med varandra efter matchen enligt vad jag vet.
Citat:
Det har jag redan redogjort för ett flertal gånger i tråden. Läs och besvara mina tidigare inlägg så får du svar på det.
Det tolkar jag som att du inte har några svar.
Citat:
Ida och Tommy var utsända tillsammans. Jag har tidigare i tråden varit negativ till Tommy också så där går du bet.
De var utsända tillsammans och Tommy tog alla beslut. Ändå har ingen kallat Tommy för falsk, lögnare och orm enligt vad jag vet utan Ida har fått 99% av de omdömena på sig av någon anledning. Är det för att hon är en kvinna, eller vad tror du?
Citat:
Oliver och Ida tillhörde samma pakt. Oliver var också en svikare, det har du rätt i. Jag har inte försvarat Oliver.
Oliver var en mycket större svikare eftersom det var hans idé att rösta ut Ramia och han t o m ställde ett ultimatum till de andra och inte gav dem något val. Det var ändå ingen som vuxenmobbade honom efteråt.
Citat:
Tommy genomgick en förändring efter att Ludde åkte ut vilket var väldigt tydligt. Uppenbarligen så gillade inte Tommy att Ida valde Ludde, Idas bästa kompis i Robinson till att åka ut.

Tyvärr för Ida var hon kvar i slutet med flera som hon både svikit och paktat mot. Knappast mobbing eller häxjakt att de då vill rösta ut henne. Det är en del av spelet.
Vad skulle hon ha gjort, valt Tommy istället? Hade han föredragit det? Hon blev placerad i ett omöjligt läge av sitt lag helt enkelt och sedan blev hon svartmålad pga det, och det hade skett oavsett vilket val hon hade gjort. Typisk vuxenmobbing med andra ord men det är ju sånt TV4-produktionen gillar att pressa fram med sitt värdelösa format.
Citat:
Tråkigt för Ida att de som blivit utröstade av henne kände sig svikna i gränslandet. Kanske är det för att hon hela tiden var så klämkäck och "schysst" och "stöttande" mot alla som hon sedan röstade ut.

Kan inte ni i Ida-gänget försöka förklara varför Amanda, som var kompis mot Ida, ville rösta ut henne? Var det för att Ida var alldeles för snäll mot Amanda?
De som befann sig i gränslandet kanske inte skulle ha litat på hörsägen och liknande när det ofta var helt felaktiga uppgifter? Amanda verkar ju inte vara allt för intelligent så hon föll säkert helt enkelt offer för grupptrycket. Det är nog skönt för sektledaren Maxim med löjtnanterna Patrik och Nabaz att ha några nyttiga idioter som inte kan tänka själv med i gänget också. Mest osympatiska gruppen jag nånsin sett nå slutet i Robinson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in