2024-12-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
sen när är personliga uttalanden i kvällspressen sanning? .
Ptja, gissningsvis sedan Djerf Avenue valde att själv bekräfta de delar av vittnesmålen som inte går att vifta bort. Toalett-incidenten t ex. Liksom wtf. Vem fan gör så? Tvingar en anställd att göra rent toaletten utan anledning. Då ska man inte driva bolag, om man tror att det är okej att bete sig så. Man undrar ju hur villkoren ser ut på fabrikerna där kläderna tillverkas, om det är såhär illa på huvudkontoret. Sluta låtsas som om det är normalt. Gissar att du känner boven i dramat eller något?
Citera
2024-12-17, 18:11
Medlem
Frågan är varför folk avgudar influencers och köper allt skit de säljer?
Citera
2024-12-17, 18:34
Medlem
mongoflins avatar
Det är svårt att säga vad som hänt utan att veta alla detaljer. Jag tycker det är fult av media att göra en höna av en fjäder utan att ha hört båda sidor tala om situationen.

Det är inte alltid lätt att driva bolag. Deras bolag har vuxit i raketfart och de har förmodligen inte hunnit lära sig allt om ledarskap ännu, utan har istället behövt anställa snabbt för att klara av efterfrågan från kunderna. För mycket framgång kan bli problematiskt. Detta är två mycket driftiga personer - men kom ihåg att de fortfarande är mycket unga företagare och har en hel del att lära sig, som så många andra.

Jag hoppas vi kan få rätsida på detta och att situationen blir bättre för både de anställda och Matilda / Rasmus.

Jag vet att de läser det som skrivs. Bussen; det här klarar ni. Jag tror på er. Har ni löst allt annat kan ni lösa detta.

Med vänliga hälsningar,
En annan e-handlare från Borås
Citera
2024-12-17, 18:51
Avslutad
Hon har svarat! På Instagram!

Fyra bilder om hur hon inte varit redo att bli eller vara en ledare, och att hon saknar erfarenhet från ledarskap.

Kommentarsfältet FYLLT av personer som konstaterar att man inte behöver ledarerfarenhet för att inte vara taskig.

Skål.
Citera
2024-12-17, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mongoflin
Det är svårt att säga vad som hänt utan att veta alla detaljer. Jag tycker det är fult av media att göra en höna av en fjäder utan att ha hört båda sidor tala om situationen.

Det är inte alltid lätt att driva bolag. Deras bolag har vuxit i raketfart och de har förmodligen inte hunnit lära sig allt om ledarskap ännu, utan har istället behövt anställa snabbt för att klara av efterfrågan från kunderna. För mycket framgång kan bli problematiskt. Detta är två mycket driftiga personer - men kom ihåg att de fortfarande är mycket unga företagare och har en hel del att lära sig, som så många andra.

Jag hoppas vi kan få rätsida på detta och att situationen blir bättre för både de anställda och Matilda / Rasmus.

Jag vet att de läser det som skrivs. Bussen; det här klarar ni. Jag tror på er. Har ni löst allt annat kan ni lösa detta.

Med vänliga hälsningar,

Men nu får fan e-handlarna från Borås ge sig, vilket jävla småstadsbeteende.

Att vara ung och oerfaren är inte en ursäkt för att behandla sin personal som skit.

”Fult av media att göra en höna av en fjäder utan att ha hört båda sidor”. Lägg fan ner på direkten. Djerf Avenue har haft GOD tid på sig att förbereda sig inför Aftonbladets publicering. De fick den ovanliga och helt otroliga möjligheten att ge sin syn på saken VIA MAIL INFÖR PUBLICERING, ändå tog de inte chansen att lyfta fram mer än platta ursäkter.
Citera
2024-12-17, 18:59
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Ja, nuförtiden ska lärare be om ursäkt för att de ens nuddar vid eleverna eller ställer några som helst krav, föräldrar skäller ut polisen när föräldrarnas ungar begått brott, och socialtjänsten ska ta emot anmälningar mot sina egna barn för att folk vill hämnas på att socialtjänsten gjort sitt jobb - det är en ytterst märklig värld där några ska bestämma vad som är kränkande och samtidigt själva begå kränkningar som är långt värre!
Om det som Matilda Djerf gjort är nog för att krossa någon mentalt så undrar jag bara hur folk ska klara sig här i livet! Och att försöka få pengar av någon är ett motiv till att påstå saker - jag fattar inte varför du och andra inte beaktar den möjligheten också. Jag är färdig med tråden nu, jag har framfört min åsikt - som är att folk inte borde tro på allt de läser.

Nu har jag läst allt du skrivit och enligt mitt tycke en himla massa skit.
Jag vet inte din ålder men du verkar inte förstå att man faktiskt inte kan göra vad som helst som chef och att man i ledande position har ett arbetsmiljö ansvar.

Djerf Avenue har erkänt att arbetsmiljön inte varit bra och att de anställd folk som är mer seniora för att få bukt med problemet.

Matilda har nog bara varit som hon alltid är och som hon behandlar andra människor över lag. Hon har inte haft koll på arbetsmiljön och tycker hon kan skrika och elak bäst hon vill.

Det hon har gjort är inte smart och till slut slår det tillbaks på henne.
Att hon har en dålig människosyn får hon tillbaka nu och hennes företag kommer alltid att förknippas med en toalettstol.

Behandla människor som du själv vill bli behandlad är en bra regel.
Citera
2024-12-17, 19:02
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjonjoka
Frågan är varför folk avgudar influencers och köper allt skit de säljer?
Människor är sociala djur som alltid måste följa ledaren. När folk tröttnat på politiker och Gud så fyller influencers makt-vakuumet som uppstår.
Citera
2024-12-17, 19:03
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongoflin

Med vänliga hälsningar,

Det handlar inte om att deras företag vuxit snabbt och att de inte hunnit lära sig

Det är bara att ta in kompetens och det finns massor med kompetenta människor inom olika områden som de kunnat ta hjälp av. Finns otroligt många bra konsulter.

Att skrika på folk och skälla är en personlighetsgrej och inget man bygger ett bra team på ett företag genom.

Nu har väl hennes företag funnits några år och det är inte helt färskt. 7 år sedan hon startade det.
Senast redigerad av BallaBella 2024-12-17 kl. 19:08.
Citera
2024-12-17, 19:06
Medlem
Sämsta jag hört, matilda ska ner i helvetet
Citera
2024-12-17, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Det handlar inte om att deras företag vuxit snabbt och att de inte hunnit lära sig

Det är bara att ta in kompetens och det finns massor med kompetenta människor inom olika områden som de kunnat ta hjälp av. Finns otroligt många bra konsulter.

Att skrika på folk och skälla är en personlighetsgrej och inget man bygger ett bra team på ett företag genom.

Nu har väl hennes företag funnits några år och det är inte helt färskt. 7 år sedan hon startade det.

Amen. Plus: Hon är närmre 30 år, inte 17. Folk måste sluta låtsas som att hon är ett barn som inte förstår hur man får och inte får bete sig.
Citera
2024-12-17, 19:13
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Hon har svarat! På Instagram!

Fyra bilder om hur hon inte varit redo att bli eller vara en ledare, och att hon saknar erfarenhet från ledarskap.

Kommentarsfältet FYLLT av personer som konstaterar att man inte behöver ledarerfarenhet för att inte vara taskig.

Skål.

Då hade hon kunnat köpa in den tjänsten om hon vet att hon inte klarar av den.
Att däremot välja den väg hon gjorde är hennes beslut och säkert även hennes personlighet.
Det är hennes val och det är inte många människor som väljer att behandla sina anställda som hon gjort.
Att hon nu tappar sitt anseende och folk skriker högt är ju något hon själv valt att bygga upp.
Jag tycker inte synd om människor som henne.
Citera
2024-12-17, 19:14
Medlem
FishGooses avatar
Spännande med folk som verkar heja på de ”dumma” i detta fall. Nej, ni kommer inte att få varesig gratis kläder eller en trekant med M och S.

Särskilt M har uppenbarligen betett sig riktigt ruttet, och att hennes ålder (27 år och därmed ett fullt utvecklat hjärnkontor) skulle rättfärdiga eller minska problematiken i att tvinga en anställd att skrubba hennes personliga toalett, är ju endast befängt. Med tanke på allt annat som kommit fram håller inte resonemang som ”de är unga och har inte lärt sig allt som kommer med att driva bolag”. Det är deras ansvar att se till att saker går schysst till, och inte ens när saker offentliggjordes kunde de ta ansvar på riktigt. Att (allegedly) inte betala ut riktiga löner till exempelvis deras modeller (som M för övrigt verkar ha snackat ordentligt med SKIT om) och förnedra/favorisera sina anställda på arbetsplatsen har inte särskilt mycket att göra med att de är ”noobs” i branschen.. assholes finns det gott om, även bland de som varit med i leken länge. Det som kommit fram senaste dagarna är knappast en skräll, det konstiga är att inte fler högt uppsatta/ägare hängs ut på samma sätt i media av sina fd/nuvarande anställda. Sängen man ligger i har man själv bäddat.

Slutligen; en virtuell frivillig kram till alla anställda som privat/öppet mejas ner av typer som M och S på jobbet. Ni är värda så otroligt mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in