2024-12-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickk
Någon ställde idag en riktig toalettstol på gatan vid porten till Djerf Avenues kontor.

På den stod det ”Djerf Avenue - Employee toilet”, och en lapp ”Please use instead of Matilda’s toilet”.

Reddit - bild
https://www.reddit.com/r/djerfavenue/s/8kPe7NiKLU

TikTok - video
https://vm.tiktok.com/ZNeTssEWq/

Fantastiskt! Vet vi vad som hänt med hennes "privata" jobbtoalett? Får alla använda den nu, eller är den fortfarande endast för hennes feta arsle endast?
Citera
2024-12-17, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Neeee det är helt fel, Matild.a ville verkligen vara alla till lags. Ingen skulle bli illa behandlad.
Det är tråkigt att vissa småsaker blivit till så stort hat som visas här.

Vi får se nu - kanske flyttas verksamheten till annan stad... möjligheten finns.
Nej, det stämmer inte att det är småsaker. Det kommer mera, ska du se.
Citera
2024-12-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Nej, det stämmer inte att det är småsaker. Det kommer mera, ska du se.

Sett inlägg på Reddit där det påstås att det finns videobevis, är det vad du syftar på? Eller är det mer intuitivt från din sida?
Citera
2024-12-17, 00:50
Medlem
Citat:
Sett inlägg på Reddit där det påstås att det finns videobevis, är det vad du syftar på? Eller är det mer intuitivt från din sida?

Killgissar att aftonbladet sitter och ruvar på nådastöten om det finns en sådan video.
Citera
2024-12-17, 01:28
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Killgissar att aftonbladet sitter och ruvar på nådastöten om det finns en sådan video.

I smartphone eran är det ganska sannolikt att någon på kontoret filmat något av hennes utbrott, förmodligen lite i smyg så vi kanske ser golvet och hör toalettdrottningen. Inte så smart att driva ett litet eget Abu-Ghraib i en tid då alla bär på kameror.
Citera
2024-12-17, 04:42
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Haha, har inte gjort något så det hade varit konstigt. Men tack för länk.
Ville se om hon hade kommit under 3 mille men attans. Verkar gå trögt ner

Köpta följare och bottar försvinner ju inte av en skandal
Citera
2024-12-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Köpta följare och bottar försvinner ju inte av en skandal
Det är otroligt enkelt att skaffa fake-följare på Instagram. Med vilken gratisapp som helst kan du få 10 000 bottar som följare.
Citera
2024-12-17, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vika01
Det är otroligt enkelt att skaffa fake-följare på Instagram. Med vilken gratisapp som helst kan du få 10 000 bottar som följare.

Följderna av detta får man nog vänta 1,5 år på att se. Med deras försäljning osv. Men det ska bli intressant.
Citera
2024-12-17, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Du verkar försvara bristerna något enormt, då du ändå beskriver den arbetsmiljön de utsattes för som smågrejer.

Det verkar ju inte bara vara lite skäll, och det börjar även rasa in berättelser från icke anonyma källor på tex Reddit.

Så du får jättegärna försvara Matilda och hennes beteenden, men jag anser nog ändå att någon som så starkt uttalat sig för vikten om inkludering och psykisk hälsa, som beter sig sådär mot sina anställda, vara en mycket tragisk människa.

Reddit? Snälla...!
Citera
2024-12-17, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Sedan när räknas sanning att hänga ut, förstår att du har empati för hur svårt situationen är för henne men tänk nu får hon tänka sig för och inte för att hon är empatisk eller bryr sig om folket utan hon bryr sig om sin egen del.

Du gör min poäng ännu klarare: sen när är personliga uttalanden i kvällspressen sanning? Det är precis detta som jag vill få fram, inte försvara Matilda Djerf utan att få folk att vara åtminstone en smula källkritiska? Det som har förts fram är några personers tolkningar av vad Matilda sagt och gjort, och att döma av hur märkliga egenmäktiga tolkningar som görs bara på detta forum så är det tydligt att man kan se saker på helt olika sätt. Jag tycker t.ex. att det är rimligt att vilja ha en ren toalett och att folk tvättar händer när de åkt kollektivt, andra tycker att detta är ett orimligt krav.
Citera
2024-12-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Vad du tycker är givetvis irrelevant. Det är en hård värld vi lever i, och hon kände uppenbarligen till spelreglerna, med tanke på hur stor vikt hon lagt vid att falskeligen framställa både sig själv och sitt företag som inkluderande och snälla, när så inte var fallet, har det ju visat sig.

Hon kan ta sig ur denna jobbiga situation genom att be om ursäkt. Genuint be om ursäkt. Erkänna bristerna i sin personlighet offentligt och uppriktigt be om ursäkt. Kanske till och med ekonomiskt kompensera de personer som hon krossat mentalt. Det har hon råd med.
Men icke då - istället gör hon precis allt för att det ska framgå med all önskvärd tydlighet att hon försöker sopa detta under mattan. Hon tror att internet kommer glömma detta.

Den enda ursäkten hon gett är villkorad - "OM någon tagit illa vid sig så ber jag om ursäkt". Det är inte genuint. Hon har inte förstått. Det spelar liksom ingen roll om någon blivit ledsen. Poängen är ju att hon har ett mönster av att trycka ner och skada människor som står i beroendeställning till henne. När man gjort fel så ber man inte om ursäkt bara "om" ditten och datten - man tar ansvar och erkänner att man är en elak person.

Ja, nuförtiden ska lärare be om ursäkt för att de ens nuddar vid eleverna eller ställer några som helst krav, föräldrar skäller ut polisen när föräldrarnas ungar begått brott, och socialtjänsten ska ta emot anmälningar mot sina egna barn för att folk vill hämnas på att socialtjänsten gjort sitt jobb - det är en ytterst märklig värld där några ska bestämma vad som är kränkande och samtidigt själva begå kränkningar som är långt värre!
Om det som Matilda Djerf gjort är nog för att krossa någon mentalt så undrar jag bara hur folk ska klara sig här i livet! Och att försöka få pengar av någon är ett motiv till att påstå saker - jag fattar inte varför du och andra inte beaktar den möjligheten också. Jag är färdig med tråden nu, jag har framfört min åsikt - som är att folk inte borde tro på allt de läser.
Citera
2024-12-17, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Du gör min poäng ännu klarare: sen när är personliga uttalanden i kvällspressen sanning? Det är precis detta som jag vill få fram, inte försvara Matilda Djerf utan att få folk att vara åtminstone en smula källkritiska? Det som har förts fram är några personers tolkningar av vad Matilda sagt och gjort, och att döma av hur märkliga egenmäktiga tolkningar som görs bara på detta forum så är det tydligt att man kan se saker på helt olika sätt. Jag tycker t.ex. att det är rimligt att vilja ha en ren toalett och att folk tvättar händer när de åkt kollektivt, andra tycker att detta är ett orimligt krav.

Men herregud, det är 11 nuvarande och före detta anställda som uttalat sig. Uttalandena har bekräftats av företagets egen COO som också bekräftar att de varit medvetna om sina arbetsmiljöproblem under åtminstone ett år. Att påstå att det skulle vara ”tolkningar” är att vara ignorant.

Och ingen har påstått att det är orimligt att vilja ha en ren toalett eller att vilja att folk för sig med grundläggande hygien, men det är inte det som är problemet här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in