Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag förstår mig inte på Jan Olsson.
Boken om honom kallas Supersnuten och han är en av landets mest respekterade polistekniker, men efter att ha kollat på teveinslaget (Efter 5), undrar man vad som pågår.
JO säger "sex säckar" (det var väl ändå fyra säckar?) och när han tillfrågas om hur han kom i kontakt med da Costa-fallet säger han "det var 83/84"....
Minns inte JO ett av den svenska kriminalhistoriens mest välkända årtal?
Da Costa var inte död 1983.
Ok JO är gammal och gaggiga blir vi nästan alla men han kan väl läsa på i tio minuter innan han pratar i teve.
En eloge ska han iaf ha, för att han som enda offentliga person någonsin föreslår att kvarlevorna fraktades från innerstan till fyndplatserna.
Och naturligtvis har JO en egen mapp med högintressanta analyser, som han inte visar för allmänheten.
Och självklart har han teorier om vem som mördat da Costa.
Men dem vill han inte lufta i teve

Två säckar var dubbla så det stämmer med sex säckar, Förmodligen har GM märkt att det läckt ifrån de första säckarna.
83- blev Jan indragen i utredningen kring Teets hustrus självmord....han utgick förmodlingen från det.
Tycker han ger ett sympatiskt intryck och har den goda smaken att förstå att polisen ägnade sig åt tunnelseende, jag hade inte heller spekulerat om ev, GM , vi vet alla hur det gick när spekulationerna var som värst.
Läste på nätet att GWs Bäckström har en förlaga av en Polis som jobbade i Stockholm, enligt GW var denna Polis sämre än sämst och söp ihjäl sig!
Om det var Bäckström som figurerade i CDC ärendet ville GW inte avslöja men den "Polisen har för övrigt mycket att önska , han var usel som utredare"