2024-12-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyStartForSverje
Visst men du säger att skiten sen tidigare cykler ska upprepa sig. Tror inte det. Har hodlat över 5 år så inga problem här.

Tro det eller ej – i slutändan spelar det ingen roll. Om du har hodlat i fem år, har du alltså följt med dina bags hela vägen upp, bara för att se dem dala tillbaka till botten igen. Det är något man INTE ska göra, uppenbarligen.
Citera
2024-12-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Tro det eller ej – i slutändan spelar det ingen roll. Om du har hodlat i fem år, har du alltså följt med dina bags hela vägen upp, bara för att se dem dala tillbaka till botten igen. Det är något man INTE ska göra, uppenbarligen.
Priset kommer inte gå under 100k denna halverings cykel och då har jag gjort 10x redan så kan vara ganska nöjd när allt över är bonus. Eller tror du på 25k igen?
Citera
2024-12-17, 16:57
Medlem
Leastons avatar
Har BTC hittat en kanal?
https://i.imgur.com/5XAQbKl.png

Precis som mitten av kanalen agerade motstånd tidigare, så kan den vara ett första stöd på ovansidan. Annars är allt ovanför ca 100k fortfarande "i kanalen".
Senast redigerad av Leaston 2024-12-17 kl. 17:01.
Citera
2024-12-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetintevadjag
Vad är er strategi för att köpa just nu, förutsatt att ni har kapital att investera?

Köper ni toppen hela tiden eller väntar ni på eventuellt korrektion som vi inte vet när den kommer och hur djup den blir?

Vet inte vad jag själv ska göra. Jag får in pengar regelbundet som jag kan investera.

Köper jag toppen eller chansar jag på att jag kommer in billigare om x månader med risken att det kanske blir dyrare då?

En möjlighet är att helt sonika köpa när du har fiat du vill bli av med. Alternativt vänta på nästa baissemarknad, men den lär inte komma förrän framåt slutet av nästa år eller 2026, om den nu kommer som den brukar.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-12-17 kl. 19:57.
Citera
2024-12-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
En möjlighet är att helt sonika köpa när du har fiat du vill bli av med. Alternativt vänta på nästa baissemarknad, men den lär inte komma förrän framåt slutet av nästa år eller 2026, om den nu kommer som den brukar.

Köper globala indexfonder också så tänker mycket hur hårt jag vill gå på Bitcoin och när rätt tillfälle är.

Sparhorisonten är 10+ år så känns lite som att jag tänker för mycket men jag brände mig hårt på shitcoins 2019 och det sitter fortfarande i även om det år för år känns mer och mer ljust för Bitcoins framtid.
Citera
2024-12-17, 22:37
Medlem
Citat:
Vadå sluta nu? Gubben, det kommer DUMPA hårt och ni moonboys kommer vara exit liquidity som vanligt igen. Ingenting går bara UPP o UPP utan bear markets, detta är ett faktum. Blackrock och andra kommer sälj av större andel för att köpa in sig billigare, detta är inte svårt att fatta.

BlackRock äger ju inte Bitcoin direkt på det viset. De erbjuder en sparprodukt där man kan handla en ETF som i sin tur direktäger Bitcoins. Det BlackRock tjänar pengar på i sammanhanget är att de tar ut en avgift om 0.25 % av det förvaltade värdet på den Bitcoin ETF de administrerar. Så BlackRock tjänar mer och mer pengar på Bitcoin desto mer folk köper deras sådan ETF. Då kan de plocka in mer och mer vinst i form av avgifter.

Idag då deras Bitcoin ETF omsluter 500 miljarder kronor ungefär kan de plocka in en vinst på: 500 000 000 000 x 0.0025 = 1.25 miljarder kronor om året. Växer sig deras Bitcoin ETF dubbelt så stor tjänar de dubbelt så mycket på sin ETF. På det viset har de snarast ett intresse av att Bitcoin ETF:en växer samt även att priset på Bitcoin stiger. Ju större den fond de förvaltar är desto mer pengar tjänar de som fondförvaltare.

BlackRock som företag är värderat till 162,5 miljarder dollar. Det är inte en jätte som företag, trots att de medel de förvaltar i form av fonder, uppgår till över 10 biljoner dollar. BlackRock är som företag värderat lägre än Inditex som driver ZARA-butiker och konkurrerar med H&M.
Senast redigerad av R4D4 2024-12-17 kl. 23:07.
Citera
2024-12-17, 22:42
Medlem
Citat:
Köper globala indexfonder också så tänker mycket hur hårt jag vill gå på Bitcoin och när rätt tillfälle är.

Sparhorisonten är 10+ år så känns lite som att jag tänker för mycket men jag brände mig hårt på shitcoins 2019 och det sitter fortfarande i även om det år för år känns mer och mer ljust för Bitcoins framtid.

Bra exempel på att shitcoinmarknaden gör mer skada än nytta.

Är du helt bitcoinlös i nuläget? I så fall vore det nog värt att skaffa åtminstone en liten position redan nu, för att sedan gå in tungt när nästa baissemarknad inträffar, när det nu blir. Man vet ju inte vad som händer med bitcoin under kommande år, och om det t.ex. blir en amerikansk strategisk bitcoinreserv vore det en mardröm att stå vid sidan bitcoinlös.
Citera
2024-12-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongoflin

Mitt råd är att om du vill syssla med kryptovalutahandel i Sverige så bör du handla med verifikat istället. Förövrigt så är kryptovalutor långt ifrån den bästa investeringen. Folk som stirrar sig blint på Bitcoin och andra kryptovalutor missar ju allt annat som pågår på börsen.

Vilka aktier är det som är så intressanta, att det vore värt att avstå från lite eller mycket bitcoin för att köpa dem?

Om man t.ex. kollar på den här tråden

(FB) Hur många procent plus i portföljen slutar börsåret 2024 på för dig?

så handlar det om i bitcoinsammanhang tämligen blygsamma vinster på ett börsår.
Citera
2024-12-18, 07:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Jag tror att Bitcoinpriset paserar $1M långt innan 10 år har gått.
När Bitcoinpriset paserar $1M så är det väl mindre viktigt om du gick in på 103k eller 98k? 2019 låter som en bra lärdom att man på sikt inte förlorar. Eventuella dippar skall ses som rabattnivåer att plussa på i.

Vad tror du att Bitcoinpriset är om 10 år? Placera dig beroende på svaret du kommer fram till.
Citera
2024-12-18, 07:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vadå sluta nu? Gubben, det kommer DUMPA hårt och ni moonboys kommer vara exit liquidity som vanligt igen. Ingenting går bara UPP o UPP utan bear markets, detta är ett faktum. Blackrock och andra kommer sälj av större andel för att köpa in sig billigare, detta är inte svårt att fatta.
Kommer den "DUMPA hårt" på dessa nivåer? Eller skall den upp 50% till?
Och när dumpen kommer, är den till 40k, 75k eller 100k?

Du behöver inte svara, frågorna var retoriska.

Ja, de som köper ETF:erna kommer ju ta hem vinster som med allt annat. Men 70% av de som köpt ETF:erna har köpt på 90k och uppåt. Vinsthemtagningar lär man se i större omfång vid 50%-100% uppgång.

Sedan bör du ha i åtanke att det är en större del företag och instutioner som är exponerade mot Bitcoin nu jämfört med tidigare cykler. Dessa spelare tenderar att vara långtidsinvesterare och är INTE att jämföra med diverse svennebanans som sitter hemma i kalsongerna och trycker på leverageknappar med spagettihänder i tron om att dom alla är Gordon Gecko.
Senast redigerad av Leaston 2024-12-18 kl. 07:59.
Citera
2024-12-18, 07:48
Medlem
Konsolidering från nu och till typ februari, sen full fart och blow of cock top.

Jag kollar på Benjamin cowen nån gång per vecka och senaste videon är väldigt bra.
Han tar upp några olika scenarion på denna cykel topp alla är tänkbara helt klart.

Personligen tror jag att vi kommer se en topp i slutet av 2025 eller början på 2026.
Anledningen är att det väntas goda nyheter inom krypto, bland annat usa och deras eventuella btc reserv samt hur kommande president och medarbetare kommer hantera krypto.
Har svårt att se att btc kommer toppa närmsta månaderna om det kommer massa goda nyheter under den perioden.

Om usa skulle börja ha en större btc reserv så tror jag det kan få ungefär samma utgång som när etf annonserades.
Btc reserv för usa skulle innebära att dom förmodligen kommer köpa ett visst antal btc varje år eller månad och då andra länder med stor sannolikhet skulle följa efter så skulle btc priset stiga hyfsat fort.
Citera
2024-12-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Bra exempel på att shitcoinmarknaden gör mer skada än nytta.

Är du helt bitcoinlös i nuläget? I så fall vore det nog värt att skaffa åtminstone en liten position redan nu, för att sedan gå in tungt när nästa baissemarknad inträffar, när det nu blir. Man vet ju inte vad som händer med bitcoin under kommande år, och om det t.ex. blir en amerikansk strategisk bitcoinreserv vore det en mardröm att stå vid sidan bitcoinlös.

Nej, jag har ca 400,000 i Bitcoin.

Det jag vill ska hända är att Bitcoin går till $50k eller något och gå all in med det fria kapital jag har just nu. Det vore optimalt.

Det värsta vore om jag väntar, Bitcoin går till $200k för att bear market sedan lägga sig på $130k eller något. Då vore det bättre att bara pusha in det jag har just nu.

Men som sagt, jag tänker även mycket.

Om Bitcoin nu går till $1 miljon + över x antal år så spelar det egentligen ingen roll om jag köper på $105k eller $130k.

Är en del i mig som fortfarande är rädd att det ska rasa bara och att Bitcoin inte går dit, även om det är så mycket som talar för dess tillväxt med allt intresse som visas.
Senast redigerad av jagvetintevadjag 2024-12-18 kl. 13:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in