2024-12-17, 06:48
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Ja, varför känns det som om btc försöker hålla sig från att drunkna? Liksom sprattlar med benen för att komma över vattenytan.

Tror vi behöver en nedgång och en konsodilation på minnst nån månad innnan en större uppgång.
Könns som vi försöker klämma ut det sista ur btc innan folk inser att vi inte kan gå upp hela tiden, som slutet på 2021 när vi stannade av kring 65k och folk fortfarande trodde vi skulle dra till 100k nästa vecka.

Stabila inflöden till ETF, strid ström av positiva nyheter och en väldigt fin trend som hållit i 3 månader. Men visst, lita på dina självdestruktiva klimakteriekänslor och sälj.
Citera
2024-12-17, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
ser trögt ut. Ras på gång?

Jag tippar 131000 till julafton.

Tack Kalle att du garanterar att den INTE går till denna summa i år.
Citera
2024-12-17, 08:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Ja, varför känns det som om btc försöker hålla sig från att drunkna?
För att du har spelat på en nedgång och försöker övertala dig själv att BTC "håller på att drunkna"?
Citera
2024-12-17, 08:23
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
För att du har spelat på en nedgång och försöker övertala dig själv att BTC "håller på att drunkna"?

Ungefär så. Jag har precis motsatt känsla, BTC känns starkare än vanligt och jag tycker rörelserna vi ser är långt mer sansade än i tidigare cykler vid ungefär samma tidpunkt. Jag är fortfarande skeptisk till att vi ser en till cykel i bemärkelsen greed-fear-krasch som tidigare. Å andra sidan har ju det sagts varenda cykel efter den första...
Citera
2024-12-17, 08:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ungefär så. Jag har precis motsatt känsla, BTC känns starkare än vanligt och jag tycker rörelserna vi ser är långt mer sansade än i tidigare cykler vid ungefär samma tidpunkt. Jag är fortfarande skeptisk till att vi ser en till cykel i bemärkelsen greed-fear-krasch som tidigare. Å andra sidan har ju det sagts varenda cykel efter den första...
Det kan säkert komma en korrektion, men det går inte spela på det för att den kan lika gärna utebli och om den kommer så är det svårt att säga NÄR och hur djup. Det är således större chans att man går förlorande ut på att försöka spela på den jämfört med att hålla.

Vadå, är korraktionen 20% så kanske man kan snajpa 10% av den (iom att man inte lär pricka toppen och botten perfekt), om man har tur.
Det skall ställas i relation hur mycket man förlorar om man kommer in betydligt sämre i den, eller om korrektionen inte kommer alls. Klar EV- om ni frågar mig, och således idiotisk att ändå försöka spela på.
Citera
2024-12-17, 13:42
Medlem
Vad är er strategi för att köpa just nu, förutsatt att ni har kapital att investera?

Köper ni toppen hela tiden eller väntar ni på eventuellt korrektion som vi inte vet när den kommer och hur djup den blir?

Vet inte vad jag själv ska göra. Jag får in pengar regelbundet som jag kan investera.

Köper jag toppen eller chansar jag på att jag kommer in billigare om x månader med risken att det kanske blir dyrare då?
Citera
2024-12-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetintevadjag
Vad är er strategi för att köpa just nu, förutsatt att ni har kapital att investera?

Köper ni toppen hela tiden eller väntar ni på eventuellt korrektion som vi inte vet när den kommer och hur djup den blir?

Vet inte vad jag själv ska göra. Jag får in pengar regelbundet som jag kan investera.

Köper jag toppen eller chansar jag på att jag kommer in billigare om x månader med risken att det kanske blir dyrare då?

Vänta på nästa bear market om 1-2 år, då blir btc 50K-70K och shitcoins kommer ligga nere -90% eller mer. Jag förstår inte hur majoriteten av er FOMO-ar in när BTC steg nästa 10x sen bottom cycle som var knappt 2 år sedan eller så.
Citera
2024-12-17, 14:21
Medlem
Citat:

Jag köper bottnar iaf.
Citera
2024-12-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Vänta på nästa bear market om 1-2 år, då blir btc 50K-70K och shitcoins kommer ligga nere -90% eller mer. Jag förstår inte hur majoriteten av er FOMO-ar in när BTC steg nästa 10x sen bottom cycle som var knappt 2 år sedan eller så.
Nej kryptovalutor är etablerat nu så sluta med FUD ingen mer nervositet om narrativet. Har du inte märkt att volatiliteten hos Bitcoin minskat redan och alla länder i framkant kommer skaffa Bitcoin reserver som stabiliserar ännu mer.
Citera
2024-12-17, 16:15
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:

Ja, alla fattar att du får lite pengar över när du betalat räkningarna, du behöver inte formulera det på något annat sätt. Köp bitcoin varje månad med överskottet - så enkelt är det. Nu kommer givetvis en massa töntar som rollspelar superinvesterare hävda att du ska vänta in "rekyler", se på diverse "indikatorer", följa cykler bla bla bla, men det är liksom inte de som sitter halvfull vid en poolkant och funderar på att säga upp sig för alltid efter att ha köpt bitcoin och MicroStrategy under några år.
Sanningen är att ingen vet om bitcoin ska gå upp ner eller sideways den närmsta tiden. Det enda vi vet med säkerhet är att kursen hittills gått upp, att det ständigt händer positiva saker samtidigt som skittunnan med black swans blir allt tommare. Inte ens cyklerna är en säkerhet längre och än mindre ska man bry sig om töntar som hävdar sig veta hur högt kursen når eller hur låg nästa beeeeeeermarket blir.
Citera
2024-12-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyStartForSverje
Nej kryptovalutor är etablerat nu så sluta med FUD ingen mer nervositet om narrativet. Har du inte märkt att volatiliteten hos Bitcoin minskat redan och alla länder i framkant kommer skaffa Bitcoin reserver som stabiliserar ännu mer.

Vadå sluta nu? Gubben, det kommer DUMPA hårt och ni moonboys kommer vara exit liquidity som vanligt igen. Ingenting går bara UPP o UPP utan bear markets, detta är ett faktum. Blackrock och andra kommer sälj av större andel för att köpa in sig billigare, detta är inte svårt att fatta.
Citera
2024-12-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Vadå sluta nu? Gubben, det kommer DUMPA hårt och ni moonboys kommer vara exit liquidity som vanligt igen. Ingenting går bara UPP o UPP utan bear markets, detta är ett faktum. Blackrock och andra kommer sälj av större andel för att köpa in sig billigare, detta är inte svårt att fatta.
Visst men du säger att skiten sen tidigare cykler ska upprepa sig. Tror inte det. Har hodlat över 5 år så inga problem här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in