2024-12-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Inte faran att ff kunna vara GM utan faran att bli utpekad som gåendes bakom LOP på Sveavägen...stor skillnad

Om man inte letade efter gm 1989 så behövde man inte leta efter andra personer på mordplatsen det borde ju ha gjorts långt tidigare dessutom borde ju jakten på gm vara långt viktigare.
Citera
2024-12-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om man inte letade efter gm 1989 så behövde man inte leta efter andra personer på mordplatsen det borde ju ha gjorts långt tidigare dessutom borde ju jakten på gm vara långt viktigare.

Enligt dig...

Varför säger aldig Engström 23:19 ?
Citera
2024-12-17, 15:27
Medlem
Citat:
Enligt dig...

Varför säger aldig Engström 23:19 ?

Jag har inte funderat jättemycket på det men har det inte varit snack om att stämpelklockan gick en minut fel.

SE kunde ha sagt vilken tid som helst men polisen kunde enkelt kontrollera den med ett samtal med Skandia.
Däremot om SE hade sagt att han pratade en stund med väktarna innan han lämnade Skandia hade det förändrat situationen.
Citera
2024-12-17, 15:31
Medlem
Citat:
Jag har inte funderat jättemycket på det men har det inte varit snack om att stämpelklockan gick en minut fel.

SE kunde ha sagt vilken tid som helst men polisen kunde enkelt kontrollera den med ett samtal med Skandia.
Däremot om SE hade sagt att han pratade en stund med väktarna innan han lämnade Skandia hade det förändrat situationen.

Jag borde ställa denna fråga till alla skeptiker till Engström som GM..

Menar ni att om inget missförstånd mellan RB och SE är gjord om 23:19 gör Engström till GM ?
Citera
2024-12-17, 15:34
Medlem
Citat:
Jag borde ställa denna fråga till alla skeptiker till Engström som GM..

Menar ni att om inget missförstånd mellan RB och SE är gjord om 23:19 gör Engström till GM ?

Nej, det menar i varje fall inte jag.
Citera
2024-12-17, 15:39
Medlem
Citat:
Nej, det menar i varje fall inte jag.

Okej...

Så du menar att Engström bara ljuger om 23:19 oavsett ?
Citera
2024-12-17, 15:48
Medlem
Citat:
Okej...

Så du menar att Engström bara ljuger om 23:19 oavsett ?

Ljuger eller minns fel eller?

Men han gör inget försök att distansera sig från mordplatsen
Citera
2024-12-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ljuger eller minns fel eller?

Men han gör inget försök att distansera sig från mordplatsen

Nu var min fråga om Engström vet att det är 23:19 som gäller..

Så då ställer jag om frågan..

Om Engström vet att det är 23:19 som gäller ...är han GM då ?
Citera
2024-12-17, 15:53
Medlem
Citat:
Nu var min fråga om Engström vet att det är 23:19 som gäller..

Så då ställer jag om frågan..

Om Engström vet att det är 23:19 som gäller ...är han GM då ?

Nej
Citera
2024-12-17, 15:59
Medlem
Citat:
Nej

Okej..Så en person som vill vara så nära brottsplatsen som möjligt, lägger sin tid senare ?

Otroligt isåfall..
Citera
2024-12-17, 16:06
Medlem
Citat:
Okej..Så en person som vill vara så nära brottsplatsen som möjligt, lägger sin tid senare ?

Otroligt isåfall..

Ja det är konstigt

SE säger bland annat att han pratat med LP, borde man kunna kolla upp ganska enkelt.
En teori om SE är att han agerat som någon sorts desinformatör försökt lura in utredningen på fel spår
Citera
2024-12-17, 16:16
Medlem
Knattarnas avatar
Det kan finnas flera förklaringar till snurrandet med siffrorna.

SE uppger tre olika tider för sin utstämpling, vilket blir svårförklarligt ur ett GM-perspektiv. Det är heller inte särskilt klockrent att som GM kolla upp sin utstämplingstid för att kontrollera om man hann ut i tid för att skjuta OP, och sedan ändå förkasta den tiden och lämna ett spår av lögn efter sig. Istället för att bara anpassa sin historia efter den faktiska mordtiden som framgick i media.

Undrar uppriktigt om inte SE kan ha haft dyskalkyli. Har vi något som talar emot det? När jag kollar upp symptomen på 1177 verkar det vara mycket som stämmer:

Du kan ha dyskalkyli om två eller fler av följande påståenden stämmer in på dig:

Du har svårt att snabbt förstå, komma ihåg och tolka siffror.
• Du har svårt att använda de fyra räknesätten.
• Du räknar långsamt och behöver räkna på fingrarna eller rita streck.
Du har svårt att uppfatta antal och/eller mängd.
Du har svårt att lära dig klockan och att veta hur lång tid saker tar.
• Du har svårt att skilja mellan höger och vänster.
Du har svårt att hantera pengar och ekonomi, läsa kartor och tabeller.

Till exempel verkar han ha ”svårt att uppfatta antal och/eller mängd” när han säger att Lisbeth stoppade 20 bilar och att han bara hörde ett skott. Han var dålig på att sköta sin ekonomi. Han hade problem med att passa tider vilket framgår av förhör med närstående. Han hade svårt att sköta loggsystemet på jobbet. Han verkar ha svårt att bedöma hur lång tid det tar från stämpelklockan till mordplatsen. Och han kan ha haft svårt att ”snabbt förstå, komma ihåg och tolka siffror” med tanke på hur han snurrar till sin utstämplingstid vid tre tillfällen.
Senast redigerad av Knattarna 2024-12-17 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in