Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-17, 15:38
Medlem
fernebos avatar
Man kan nog inte utesluta att han har varit i kontakt med psykiatrin eller rentav rättspsyk på Löwenströmska Sjukhuset tidigare.

Av en händelse så jobbade den mördade kvinnan på just Löwenströmska.
Hon hade tom jobbat där på kvällen och var på väg hem när hon mördades.

Kan såklart vara en slump, men det är inte helt säkert.
Citera
2024-12-17, 15:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Man kan nog inte utesluta att han har varit i kontakt med psykiatrin eller rentav rättspsyk på Löwenströmska Sjukhuset tidigare.

Av en händelse så jobbade den mördade kvinnan på just Löwenströmska.
Hon hade tom jobbat där på kvällen och var på väg hem när hon mördades.

Kan såklart vara en slump, men det är inte helt säkert.

Vad jag förstår arbetade hon vid geriatriken, så de bör inte haft någon vårdkontakt där. Men han kan ju eventuellt ändå följt efter henne från arbetsplatsen.
Citera
2024-12-17, 15:48
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Jag är enbart här för att få bekräftat vad de flesta tror ändå. Att det är hedersrelaterat.
Det verkar vara ren otur ,mött en galen typ .
Fast vet ju inte vilken avd hon jobbade på .den som häktas har ju varit på rättspsyk ev på löwenströmskas avdelningar för dömda till rättspsykiatrisk vård.
Världen är liten
Citera
2024-12-17, 15:53
Medlem
Maskad bild på GM här: https://www.tv4.se/artikel/1BLd82JaIkTMnOeDP7kehb/allvarligt-psykiskt-sjuk-man-anhallen-foer-mordet-pa-nimo-28
Citera
2024-12-17, 15:53
Bannlyst
Skiljer hon ut sig så mycket från sina systrar?
https://ibb.co/L5DL0N4
Citera
2024-12-17, 15:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Du vill undvika att svara seriöst. Hur kan du lyckas tro att jag menar att du är rasist med min ursprungliga fråga.

Jag frågar igen. Har din bakgrund som vänsterpartist/FI något med att du INTE ansåg att detta mord hade hedersmotiv?

Jag försökte svara på det. Jag tror inte det har att göra vad med vad jag röstar på. Men jag tror att är man genuint intresserad av brott och vem eller vad som ligger bakom, så är det en fördel att inte vara rasist. Även om det finns undantag.

Är rätt övertygad om att de bland dem som tvärsäkert slog fast att det rörde sig om hedersmord, finns en överrepresentation av SD-sympatisörer. Generellt alltså, finns säkert undantag så att säga åt båda hållen.
Citera
2024-12-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Skiljer hon ut sig så mycket från sina systrar?
https://ibb.co/L5DL0N4

BO i mitten.
Vad menar du?
Citera
2024-12-17, 15:56
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Fast vet ju inte vilken avd hon jobbade på .den som häktas har ju varit på rättspsyk ev på löwenströmskas avdelningar för dömda till rättspsykiatrisk vård.
Världen är liten

Vet inte om han varit på rättspsyk, och jag tror BO arbetade vid geriatriken.
Citera
2024-12-17, 16:00
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag förstår arbetade hon vid geriatriken, så de bör inte haft någon vårdkontakt där. Men han kan ju eventuellt ändå följt efter henne från arbetsplatsen.

Lite så jag tänkte. Om jag får spekulera lite: Psykiatrin är såklart öppen dygnet runt och det är inte bara rättspysk där folk hålls inlåsta. Jag antar att nån som drabbats av en psykos kan vara där och få träffa läkare under dagen för att sen åka hem med bussen på kvällen. Jag skulle inte utesluta att de har suttit på samma buss. Det är väl rätt gles trafik på kvällen och om båda skulle till Märsta, så är det inte ett helt osannolikt scenario.

Platsen för mordet är ju lite udda om gärningsmannen inte själv bor där. Man får väl anta att de klev av samma buss i varje fall.
Citera
2024-12-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Världen är liten

LPT och rättspsykiatrisk vård är två olika saker!
Citera
2024-12-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Lite så jag tänkte. Om jag får spekulera lite: Psykiatrin är såklart öppen dygnet runt och det är inte bara rättspysk där folk hålls inlåsta. Jag antar att nån som drabbats av en psykos kan vara där och få träffa läkare under dagen för att sen åka hem med bussen på kvällen. Jag skulle inte utesluta att de har suttit på samma buss. Det är väl rätt gles trafik på kvällen och om båda skulle till Märsta så är det inte ett helt osannolikt scenario.

Platsen för mordet är ju lite udda om gärningsmannen inte själv bor där. Man får väl anta att de klev av samma buss i varje fall.

Dock är det inte bara en buss mellan sjukhuset och hennes bostad. Man måste först åka buss, sedan pendeltåg, sedan buss igen. Så rätt många byten.
Citera
2024-12-17, 16:04
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Dock är det inte bara en buss mellan sjukhuset och hennes bostad. Man måste först åka buss, sedan pendeltåg, sedan buss igen. Så rätt många byten.
Möjligt att mannen har följt med på resan efter hennes jobbpass, varav kvinnan blir orolig och ringer hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in