Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Räcker ju tyvärr inte med ljus från mobiler, utan det ringer, piper och pratas mer eller mindre konstant med, och personalen gör inte ett skit trots mobilförbud för dom vill inte riskera hamna i bråk med MENAiterna som står för majoriteten av det.
Jag har inte varit på bio mycket de senaste 10 åren och odrägliga tonåringar är absolut ett av skälen till det.
Tidigare hanterade ju personalen det, men idag får de i princip skrika, kasta saker, visa varandra videos från tiktok eller vad de nu än kan komma på helt fritt eftersom ingen vill riskera att bli mordhotad för att kunna se en film.
Och som sagt, det är bara en av de saker som driver folk tillbaks till piratkopieringen. Dessutom detta: säg att jag fick för mig att se en klassiker från 80-talet som studion som gjorde den sen länge avskrivit.
Men när den finns att hyra eller streama hanteras den plötsligt som om den kom ut igår och prissätts därefter.
Dessutom vill de gärna påstå att den presenteras "förbättrad" och säkert i 4K också men egentligen är den bara samma gamla film som jag och polarna hyrde på video för 29 spänn någon gång i forntiden.
Att betala ens 49:- för det är sanslöst. Att betala ännu mer vilket tydligen folk gör, är totalt hål i huvudet för 1½ timmes underhållning som dessutom ofta är i så kass kvalitet att inte ens nostalgin lyckas dölja det.
Och sen alla dessa idiotiska streamingtjänster.
Hade de haft ens en halv hjärna hade de vid det här laget lärt sig samarbeta och släppt EN tjänst med ALLA bolags filmer på som inte kostade en arm och ett ben, för att starta upp och lägga ner dessa tjänster hela tiden kan inte vara billigt.
Okej, två; de kunde starta en som hette Classics eller liknande, där alla filmer äldre än 10 år huserades för som det ser ut nu vill väldigt få betala ens för en av dem, särskilt inte som de ofta utlovar kvalitet de inte kan leverera.
När en piratsida har inte bara bekvämare sätt att få hem media utan dessutom i flertal format och med textning på det språk du själv väljer - varför får vi i Sverige inte välja engelsk text på streamingtjänster? Jag vill INTE läsa din värdelösa översättning, jag vill bara kunna läsa det som sägs och inget annat! - då är det förståeligt att folk inte längre vill betala för betydligt sämre av allting.